Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Eficientizare prin colaborare

OTZ se poate lauda ca are printre clienti nume importante din industria de bauturi de pe piata romaneasca, printre care Ursus – caruia ii ofera depozitare in centrul din Bacau, dar si distributie pentru o parte din zona Moldovei – Tuborg – pentru care face transport si depozitare la Cluj si Iasi – sau Coca-Cola – caruia ii asigura distributia in Brasov, Iasi, Valcea si Arges. Tot OTZ se ocupa si de transport si depozitare pentru companii precum: Murfatlar, Euroavipo (cu brandul Biborteni), Bartenders Distilleries (cu brandurile Unirea, Patriot, Amador etc.) – producatori de apa, vin, suc si bauturi spirtoase care sunt aduse in depozitul OTZ si apoi consolidate pe magazine. Marjele de profit sunt foarte mici in logistica de bauturi, deoarece costurile sunt mari, de aceea grupajele, mai ales pentru apa, si colaborarea in general intre mai multi astfel de clienti sunt de dorit si incep sa fie agreate si in Romania.
 

Marfa acestor clienti este incarcata de la fabricile lor din intreaga tara si consolidata la depozitul OTZ din P3 (fostul Cefin Logistic Park), de unde se face distributia. La Bucuresti, compania opereaza un centru de 13.000 m2, pe care intentioneaza sa il extinda, mai ales ca vrea sa atraga si alte proiecte pe partea de bauturi, pentru eficientizarea pe cat posibil a livrarilor catre magazine.
OTZ are si licenta de depozitare cu spatiu fix dedicat pentru clientii din domeniul bauturilor spirtoase. Acestia au antrepozit in fabrica, iar acciza se plateste cand produsele sunt gata de comercializare.
Compania a mai avut un proiect cu un hard discounter, pentru transport si depozitare de apa de la doi producatori si livrare la platformele retailerului. In acest caz insa volumele sunt foarte mari si OTZ nu are exclusivitate pentru transport, pentru ca, probabil, niciun furnizor de servicii nu ar avea capacitatea de a deservi asemenea volume.
In industria bauturilor, cea mai mare problema este dimensionarea resurselor in sezon. Vara nu este numai varful de vanzari pentru apa, sucuri sau bere, ci si pentru bauturile spirtoase, deoarece este sezonul constructiilor, iar acestea din urma sunt preferate de muncitori, explica Razvan Bosomoiu, directorul executiv al companiei.
O alta problema este, ca si in alte industrii insa, riscul de eroare pe care il presupune factorul uman, dar care se poate reduce prin interfatarea solutiilor informatice. Acest lucru a fost realizat deja de OTZ, cel putin in ceea ce-i privesti pe clientii din industria de bauturi.

Cooperarea intre retaileri si producatori, o buna solutie de eficientizare…
Tot mai mult teren pentru optimizarea costurilor de transport a prins ideea cooperarii dintre retaileri si producatori, care deja este pusa in practica. Astfel, transportul este subcontractat de retailer, care aduce marfa furnizorilor la platforma sa si apoi foloseste acelasi camion pentru a-si aproviziona magazinele. Sau, mai mult, retailerul comanda transportul de la un furnizor la platforma sa logistica, de unde camionul …

Articole similare

Ad