Acesta a fost ideea asupra careia s-a concentrat Cummins Inc. la CeMAT, unde a expus o gama extinsa de motoare, de la 49 la 512 CP. Printre ele s-au numarat si noile modele QSF2.8, QSF3.8 si QSG12, expuse in premiera. Toate motoarele se preteaza la o varietate de aplicatii, respectand in egala masura normele europene si americane de protectie a mediului.
„Nu exisa legislatie care sa ne oblige sa mergem si mai jos de aceste niveluri. Trebuie sa planificam din timp modificarile legislative si masurile pentru reducerea consumului de carburant si a emisiilor de CO2. Trebuie sa ne asiguram ca avem cele mai eficiente motoare din punct de vedere al consumului de carburant si al emisiilor de carbon, iar unul dintre aspectele pe care ne axam este introducerea instrumentelor de diagnostic in cabina. Eficienta de carburant vine din combustia motorului si sistemul de injectie“, a spus Samantha Gravells, manager marketing si comunicare Cummins.
Cea mai recenta generatie de motoare ofera posibilitatea de a creste performanta echipamentului, nu doar prin operatiuni curate pentru mediu, ci si prin cresterea productivitatii si reducerea consumului de carburant.
„Am fost nevoiti sa introducem intr-un timp foarte scurt tot felul de tehnologii pentru a indeplini standardele de poluare. Ai nevoie de sistemul de tratare a gazelor cu 18 luni sau chiar cu doi ani inainte de data de intrare in vigoare a noului standard, pentru ca, in primul rand, sunt necesare testele interne“, a explicat aceasta rapiditatea cu care s-a trecut de la Euro 5 la Euro 6.
Cantitatea de CO2 este direct proportionala cu consumul de carburant si deja in industrie se vorbeste de introducerea unui nou standard bazat pe CO2.
Eficienta este un aspect foarte important pentru Cummins si au fost dezvoltate in consecinta sisteme inteligente ce vor fi introduse in anii urmatori. Printre ele se numara un dispozitiv care captureaza energia de la volanta, putand inlocui cu succes un alternator pentru a economisi energia.
In ceea ce priveste sistemul de injectie, Cummins are un acord tehnologic cu Scania. „Standardul Euro 6 nu poate fi respectat doar cu SCR si fara filtru de particule. Unele motoare Euro 6 pot fi si fara EGR, insa doar o mica parte din ceea ce se produce, in functie de aplicatie. Odata cu renuntarea la EGR, trebuie sa renunti si la anumite performante precum eficienta consumului de carburant, timpul de raspuns al motorului etc. Putem oferi si asta daca vor clientii, dar nu prea vor“, a mai spus Samantha Gravells referitor la tehnologia inglobata de motoarele Cummins.
Producatorul a lansat recent si gama de motoare mici, destinate initial vanurilor. Piata echipamentelor de ridicat si manipulat este una selectiva, in opinia Samanthei Gravells, pe care nu sunt prezenti multi producatori de motoare, si nu este o problema de putere sau design, pentru ca motoarele sunt doar adaptate pentru anumite aplicatii, dar in principiu este acelasi motor, cu elemente comune, dar in diferite variante de putere.
Pentru Cummins, America de Nord este una dintre cele mai importante piete, urmata fiind de China, dar si de Germania. Nivelul ridicat de reprezentare al retelei este un aspect foarte important in atragerea clientilor OEM.