Vorbind din perspectiva controalelor la care sunt supuși șoferii extracomunitari și a eventualelor nereguli depistate, reprezentantul ISCTR Florin Gagea a declarat la Conferința Anuală a Transportatorilor Express de Mărfuri din România, organizată de Kefren Expres, că numărul lor este prea mic pentru a trage concluzia că sunt sau nu o problemă.

„Este posibil ca, pentru un venit poate de 10 ori mai mare decât ar avea în țara lor, să depună tot efortul și să fie de dorit comparativ cu românii. Însă din experiența mea de 18 ani legată de zona europeană, dar și de Turcia, cred că șoferii extracomunitari trebuie aduși de oameni care știu meserie: nu îi putem receruta ca pe menajere sau dădace.“
Tot din experiența cu omologi din alte țări, Florin Gagea constată că transportatorii și șoferii români sunt bine văzuți de conducerea instituțiilor de control din UE, chiar dacă abuzurile agenților DREAL din Franța sau ale polițiștilor din Belgia ne-ar putea face să credem altceva. Nu se vorbește niciodată la nivel european despre faptul că românii sunt mai puțin buni decât cei din alte țări, iar în ceea ce privește neregulile – de exemplu, manipularea tahografelor – le fac în aceeași măsură ca polonezii și germanii și mult mai puțin ca italienii.
Cât despre transportul express, reprezentantul ISCTR știe de la clienți că ei apreciază firmele românești deoarece fac orice efort pentru a lua și a onora un contract, pe când vesticii nu se străduiesc la fel de mult.










