Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

În ciuda restricțiilor cuprinse în Pachetul Mobilitate, transportatorii polonezi care folosesc vanuri la internațional s-au adaptat la noile cerințe și și-au licențiat companiile corespunzător. Astfel, de la finalul lui mai până la finalul lui iulie, autoritățile poloneze au emis 4.085 de licențe pentru companii care folosesc vehicule cu masa totală autorizată cuprinsă între 2,5 și 3,5 tone. În plus, Biroul de Transport Marfă în regim Internațional a eliberat 21.555 de copii conforme pentru vehicule cu MTA cuprinsă între 2,5 și 3,5 tone.

În total, la sfârșitul lunii iulie, erau valabile 4.178 de licențe pentru firme care folosesc autovehicule ușoare (între 2,5 și 3,5 tone). Unele companii dețin atât vanuri, cât și camioane, astfel că în cazul acestora nu a fost nevoie de licențiere. Numărul transportatorilor care dețin vanuri sub 3,5 t este de 5.613, dintre care 16,59% (931) sunt societăți cu răspundere limitată și 0,09% sunt societăți pe acțiuni.

Pachetul Mobilitate a impus ca transportatorii care operează cu vehicule de până la 3,5 tone în traficul internațional să obțină o licență comunitară până la 21 mai 2022. Potrivit estimărilor  uneia dintre companiile mai cunoscute din domeniul transportului expres (Done! Livrări), înainte de introducerea obligației de licențiere, în Polonia funcționau aproximativ 10.000 de astfel de companii.

Segmentul transportului ușor de mărfuri este în creștere și acest lucru nu va fi oprit de sarcinile birocratice. Piața forțează răspândirea serviciilor și bunurilor disponibile la cerere. Livrările rapide sunt o cerință stringentă a pieței e-commerce, astfel că sectorul transporturilor și al organizării transporturilor trebuie să se îndrepte către „on demand”.

„Pachetul Mobilitate a produs separarea companiilor și reducerea concurenței. Odată cu introducerea licențelor, lucrurile au început să se îmbunătățească. Obligația a eliminat concurența nesănătoasă și, în ultimele 2 luni, s-a observat o creștere și lucrurile merg mai bine. Cu toate acestea, bielorușii încep să deschidă companii cu vehicule mici, iar tarifele sunt deja în scădere”, afirmă sursa citată.

Unele dintre companiile de transport ușor sunt firme mari, cea mai mare dintre acestea având 142 de vehicule ușoare. Următoarea companie ca mărime a parcului auto are 136 de mașini, urmată de altele de 128 și respectiv 115. Doar a opta companie clasată are mai puțin de 100 de mașini (95), iar a 15-a are 61 de vehicule.

Atlas Imobiliare si Kefren Expres au initiat o petitie online pentru salvarea transportului expes in contextul pandemiei de COVID-19, tip de transport care nu a fost inclus in setul de masuri pentru sprijinul transportatorilor, pe care au inaintat-o Primului-Ministru Ludovic Orban. 
Avand in vedere situatia dificila in care companiile de transport cu masini cu masa maxima admisa de 3,5 tone se afla in contextul epidemiei de COVID-19 si identificand o problema grava, prin neincluderea de catre autoritati a acestui tip de transport in transportul de marfa, societatile comerciale Atlas Imobiliare SRL si Kefren Expres SRL, au initiat o petitie online (https://www.kefren.ro/petitiecovid19/). Scopul ei este de a identifica impactul pe care acest aspect il are asupra activitatii lor, atat prezente cat si viitoare, dar si pentru a trage un semnal de alarma asupra gravitatii acestui impact, se arata in comunicatul de presa. 
 
Redam integral textul petitiei!
 
"Salvati transportatorii expres cu autoutilitare sub 3.5 tone! 
 
In contextul pandemiei Covid-19, la initiativa mai multor companii de transport in regim expres, cerem ca setul de masuri care va intra in vigoare pentru sprijinirea transportatorilor sa includa toti transportatorii, inclusiv pe cei cu autoutilitare de 3,5 t MMTA si sub 3,5 t MMTA. 
 
Acestia desfasoara activitati de transport marfa, in baza aceluiasi cod CAEN, suferind in urma impunerii restrictiilor prezente si viitoare de pe continentul european. 
 
E nevoie ca toti transportatorii rutieri romani sa beneficieze in egala masura de tot sprijinul pe care statul roman il poate acorda. In conditiile distantei dintre locatiile de productie si cele de consum, blocarea transportului va determina blocaje in tot ciclul de aprovizionare. 
 
Avem nevoie de aceasta inventariere a firmelor din transportul expres si a angajatilor lor pentru a arata Guvernului Romaniei impactul pe care aceasta criza l-ar avea. Estimarea trebuie facuta in functie de marimea flotei din domeniul transportului expres si numarul de locuri de munca afectate de aceasta criza. 
 
Este esential sa trimiteti raspunsul dumneavoastra pana in data de 20 martie 2020.”
 
Pana astazi, 19 martie, petitia a fost semnata de reprezentantii a peste 500 de transportatori, cu un numar de 4.731 de angajati. 
„La finalul perioadei de inventariere, 20.03.2020, va vom putea pune la dispozitie datele de identificare ale semnatarilor: numele companiei, cod fiscal, numar de vehicule, soferi, personal auxiliar, adresa email, telefon, adresa IP, data si ora semnarii petitiei, cu respectarea exigentelor GDPR”, mai spun semnatarii petitiei.