Noiembrie 2025: volum aproape identic cu anul trecut
Industria auto din România a încheiat luna noiembrie 2025 cu o producție totală de 51.904 autoturisme, un nivel practic identic cu rezultatul raportat în noiembrie 2024 (51.906 unități). Stabilitatea volumelor indică o menținere a ritmului de producție în uzinele din Mioveni și Craiova, în pofida contextului european marcat de fluctuații ale cererii și de ajustări temporare ale lanțurilor de aprovizionare.
Distribuția producției pe cele două mari centre industriale rămâne echilibrată. Uzina DACIA de la Mioveni a realizat 29.762 de unități, în timp ce uzina FORD OTOSAN de la Craiova a produs 22.142 de autoturisme, contribuind împreună la menținerea unui nivel constant al producției lunare.

Primele 11 luni: scădere de 2,48% față de 2024
Pe ansamblul perioadei ianuarie–noiembrie 2025, producția totală de autoturisme fabricate în România ajunge la 505.859 unități, ceea ce reprezintă o scădere de 2,48% față de aceeași perioadă din 2024, când au fost fabricate 518.744 de unități.
Cererea externă mai volatilă, recalibrările de producție la nivel european, tranziția accelerată către modele electrificate și ritmul diferit al operațiunilor din cele două uzine au contribuit la această ajustare moderată a volumelor.
Detaliat pe producători, situația cumulată la 11 luni arată astfel:
Deși producția totală se situează sub nivelul anului trecut, industria auto din România își menține rolul strategic în economia națională și în rețeaua industrială europeană, cu perspective pozitive generate de diversificarea gamelor, investițiile în electrificare și extinderea capacităților logistice dedicate exporturilor.
Potrivit datelor publicate de Asociația Constructorilor de Automobile din România (ACAROM) și ACEA, piața auto din Uniunea Europeană a înregistrat o creștere de 10% în luna septembrie 2025, comparativ cu aceeași lună a anului trecut, ajungând la 888.672 de autoturisme noi înmatriculate.
În primele nouă luni ale lui 2025, s-au înmatriculat în total 8.057.335 de unități, în creștere ușoară, cu 0,9% față de perioada similară din 2024. Segmentul vehiculelor 100% electrice a avansat semnificativ, cu +24,1% (1.300.187 de unități), iar cel al autoturismelor hibride a crescut cu +24,3% (3.515.993 de unități).
La nivelul principalelor piețe, Spania a înregistrat o creștere de +14,8%, în timp ce Franța (-6,3%), Germania (-0,3%) și Italia (-2,9%) au raportat scăderi ale vânzărilor de autoturisme noi.
România ocupă locul 15 în UE, cu 108.770 de autoturisme noi înmatriculate, în scădere cu -5,8% față de primele nouă luni din 2024. Din total, 5.424 de unități au fost full electrice (-26,5%), iar 53.569 de unități au fost cu motorizare hibridă (+23,9%).
În topul constructorilor de automobile, VW s-a menținut lider, cu 2.654.576 de unități, în creștere cu +4,4%, urmat de STELANTIS cu 1.464.419 de unități (-5,6%) și Grupul Renault cu 1.003.085 de unități (+6,9%). DACIA, parte a grupului Renault, a înregistrat 449.634 de înmatriculări, în urcare cu +5,3%. Ford a consemnat 326.985 de unități, menținând un nivel similar cu cel din 2024.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit