Potrivit verkerhrsRundschau, a început procesul șoferului care, la bordul unui camion articulat s-a deplasat pe o stradă rezidențială din Fürth, a intrat în mașini, a avariat case și, în cele din urmă, a luat foc. Oamenii au fost răniți, iar pagubele imense. Ulterior s-a dovedit că șoferul era foarte beat.
În fața instanței, bărbatul de 51 de ani a recunoscut acuzațiile din dosar. Cu toate acestea, conform propriei declarații, nu și-a putut aminti părți importante din ceea ce a făcut.
Conducerea în stare de ebrietate a șoferului de camion în seara zilei de 8 februarie în orașul de lângă Nürnberg a ținut prima pagină a ziarelor din toată Germania. Camionul articulat încărcat cu 26 de tone de piese de oțel a făcut prăpăd pe o stradă rezidențială.
Potrivit anchetei, șoferul a trecut mai întâi pe culoarea roșie a semaforului fără să frâneze și apoi a intrat în coliziune cu o mașină aflată în intersecție. Șoferul a fost rănit. Apoi, potrivit rechizitoriului, șoferul camionului a coborât în trombă pe o stradă rezidențială cu o viteză de 70 km/h, lovind mai multe mașini parcate și împingând unele dintre ele în fațadele caselor. Un pieton a fost nevoit să sară peste capotă pentru a se salva.
În cele din urmă, camionul articulat a rămas blocat între mai multe vehicule și s-a oprit în fața unei clădiri de apartamente. Acolo, camionul a luat foc, care s-a extins în cele din urmă și la case.
Mai mulți locuitori au fost nevoiți să folosească scări pentru a se pune în siguranță peste un zid din curtea din spate, deoarece ușa din față era blocată din cauza incendiului. Un locuitor l-a salvat pe șoferul camionului din cabină.
Acuzații grave pentru șofer
5 răniți, peste 30 de mașini distruse, case avariate și un prejudiciu total de aproximativ 800.000 de euro – acestea au fost consecințele cursei, potrivit parchetului. Acuzatul ar fi putut și ar fi trebuit să recunoască incapacitatea sa de a conduce din cauza consumului de alcool, a declarat procurorul Danny Schaller.
El l-a acuzat pe bărbatul de 51 de ani, printre altele, de punerea în pericol a traficului rutier, vătămare corporală din culpă și incendiere din culpă. Un expert a exclus anterior defecțiunile tehnice ale autocamionului articulat ca fiind cauza accidentului. Acuzatul se află în arest preventiv din februarie.
În fața instanței, acesta a recunoscut că a făcut greșeli și a cerut scuze părților vătămate. Clientul avocatului apărării băuse vodcă în după-amiaza zilei de 8 februarie – din cauza durerii provocate de starea de sănătate a soției sale, bolnave de cancer. Plănuise să-și petreacă noaptea în Fürth. Cu toate acestea, el a trebuit apoi să elibereze locul de parcare și a vrut să meargă doar până la următoarea parcare. Observase că era beat, dar a crezut că va fi bine, i-a explicat acuzatul avocatului.
Camionul a parcurs 6,5 km înainte de primul accident din intersecție, potrivit acuzării. Un martor a povestit instanței cum a văzut camionul circulând în serpentine. Avocatul apărării, Abdel Hamid, a declarat că acesta a auzit o bubuitură, dar și-a văzut de drum în continuare. Din acel moment, amintirile sale sunt neclare.
Șoferul mașinii, o pensionară, pe care camionul articulat a lovit-o la intersecție a descris în instanță cum luminile au venit brusc spre ea din stânga. Apoi a fost aruncată într-o parte și s-a oprit chiar în fața zidului unei case.
În prima zi a procesului, numeroși martori urmau să depună mărturie, inclusiv răniții, potrivit unui purtător de cuvânt al instanței. După-amiaza, un martor expert urma să evalueze, de asemenea, măsura în care acuzatul a fost vinovat din cauza consumului excesiv de alcool în momentul comiterii crimei.
Potrivit purtătorului de cuvânt al instanței, a doua zi a procesului, care va avea loc luni, săptămâna viitoare, 19 septembrie, se va concentra pe daune.
02.10.2020
Ultimul număr: Octombrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit