Kuehne + Nagel a semnat un acord pentru achiziția Apex International Corporation, unul dintre cei mai importanți expeditori de mărfuri din Asia, în special în regiunile transpacifice și intra-asiatice. Compania a fost fondată în China în 2001 și s-a extins în toată Asia și în afara ei.
Cu aproximativ 1.600 de angajați, Apex generează o cifră de afaceri anuală de aproape două miliarde de euro. În 2020, compania a gestionat aerian un volum total de aproximativ 750.000 t de mărfuri și maritim 190.000 TEU. „Combinația dintre Apex și K + N ne oferă oportunitatea de a oferi clienților noștri o propunere convingătoare în industria logistică asiatică competitivă, în special în e-commerce, tehnologie și e-mobilitate”, a spus Detlef Trefzger, CEO Kuehne + Nagel International, completat de Tony Song, președintele CA și CEO al Apex: “cu această tranzacție, vom fi capabili să adăugăm valoare în lanțurile de aprovizionare ale clienților noștri și să extindem rețeaua noastră logistică globală.”
Tranzacția va fi finalizată după aprobarea de către Autoritatea Antitrust. Cele două societăți nu au dezvăluit prețul de achiziție, iar cea elvețiană a spus doar că finanțarea se va face din lichiditățile disponibile și, dacă este necesar, din linii de credit. Apoi, Apex va continua să opereze în mod autonom în grupul Kuehne+Nagel.
Compania americana Tesla va prelua compania germana ATW Automation, specializata pe asamblarea modulelor si pachetelor de baterii. ATW, filiala a grupului canadian ATS Automation Tooling Systems, se afla in pragul lichidarii din cauza scaderii numarului de comenzi, motiv pentru care grupul a anuntat pe 25 septembrie ca anumite active ale diviziei germane vor fi vandute, iar cei 120 de angajati vor fi transferati la o terta parte. ATW a dus la finalizare peste 20 de linii de productie de baterii pentru producatori auto internationali.
Tesla și-a propus sa creasca semnificativ productia de baterii in viitor, dar și să reducă, în următorii trei ani, costul bateriilor. In prezent, compania construieste o a treia unitate de producție a automobilelor in apropiere de Berlin, care include si o fabrica de baterii. De asemenea, intentioneaza sa construiasca anul viitor și o fabrica noua de vehicule, in Texas. Totodata, printre proiectele pe care doresc sa le implementeze cei de la Tesla se afla si producerea camionetei Cybertruck, dar si a camionului Semi, proiecte care vor avea nevoie de baterii rezistente, cu capacitate mare.
Directorul general, Elon Musk, a anuntat ca in trimestrul al treilea Tesla a livrat un numar record de 139.300 de vehicule la nivel mondial, propunându-și sa livreze o jumatate de milion de vehicule pana la finele anului. Acesta a mentionat ca in perioada iulie-septembrie 2020 a inregistrat vanzari cu un avans de 44% in comparatie cu aceeasi perioada din 2019, cand a vandut 97.000 de vehicule.
In timpul pandemiei, Tesla a inregistrat vanzari mari in comparatie cu ceilalti producatori auto. In al doilea trimestru, a avut vanzari, pe plan global, ce au urcat cu 2,5%, la 90.650 de vehicule, comparativ cu primele trei luni din acest an. Acest lucru se intampla chiar si in conditiile in care singura fabrica de asamblare din SUA, din Fremont, California, a fost închisă aproape două luni. Profitul net anuntat de Tesla in perioada aprilie – iunie 2020 este de 104 milioane de dolari.
02.10.2020
Ultimul număr: Iunie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit