Compania americana Tesla va prelua compania germana ATW Automation, specializata pe asamblarea modulelor si pachetelor de baterii. ATW, filiala a grupului canadian ATS Automation Tooling Systems, se afla in pragul lichidarii din cauza scaderii numarului de comenzi, motiv pentru care grupul a anuntat pe 25 septembrie ca anumite active ale diviziei germane vor fi vandute, iar cei 120 de angajati vor fi transferati la o terta parte. ATW a dus la finalizare peste 20 de linii de productie de baterii pentru producatori auto internationali.
Tesla și-a propus sa creasca semnificativ productia de baterii in viitor, dar și să reducă, în următorii trei ani, costul bateriilor. In prezent, compania construieste o a treia unitate de producție a automobilelor in apropiere de Berlin, care include si o fabrica de baterii. De asemenea, intentioneaza sa construiasca anul viitor și o fabrica noua de vehicule, in Texas. Totodata, printre proiectele pe care doresc sa le implementeze cei de la Tesla se afla si producerea camionetei Cybertruck, dar si a camionului Semi, proiecte care vor avea nevoie de baterii rezistente, cu capacitate mare.
Directorul general, Elon Musk, a anuntat ca in trimestrul al treilea Tesla a livrat un numar record de 139.300 de vehicule la nivel mondial, propunându-și sa livreze o jumatate de milion de vehicule pana la finele anului. Acesta a mentionat ca in perioada iulie-septembrie 2020 a inregistrat vanzari cu un avans de 44% in comparatie cu aceeasi perioada din 2019, cand a vandut 97.000 de vehicule.
In timpul pandemiei, Tesla a inregistrat vanzari mari in comparatie cu ceilalti producatori auto. In al doilea trimestru, a avut vanzari, pe plan global, ce au urcat cu 2,5%, la 90.650 de vehicule, comparativ cu primele trei luni din acest an. Acest lucru se intampla chiar si in conditiile in care singura fabrica de asamblare din SUA, din Fremont, California, a fost închisă aproape două luni. Profitul net anuntat de Tesla in perioada aprilie – iunie 2020 este de 104 milioane de dolari.
Expeditorul digital de mărfuri Sennder, cu sediul la Berlin, a achiziționat afacerea europeană a Uber Freight pentru a-și accelera extinderea la nivel european.
Într-o tranzacție cu acțiuni, Uber va prelua o participație minoritară în Sennder, iar afacerea sa europeană de transport de mărfuri va continua să funcționeze sub marca Sennder, gestionând împreună peste 10.000 de camioane în întreaga Europă, cu o echipă puternică de 500 de oameni care gestionează 50.000 de încărcături/lună în Europa. Cele două companii au spus că „și-au unit forțele pentru a revoluționa în continuare industria digitală a mărfurilor din Europa, SUA și Canada”.
Sennder și Uber au încheiat un acord de colaborare strategică prin care Sennder va trimite către Uber Freight expeditorii care caută intermediere de marfă sau servicii similare în America de Nord și viceversa. „Acordul întărește poziția Sennder în poziția fruntașă între expeditorii digitali de mărfuri din Europa, îmbunătățindu-i în același timp și serviciile pe piețele sale cheie“, au spus reprezentanții Sennder, subliniind că vor înființa un nou birou în Amsterdam. În acest timp, Uber va continua să crească și să investească în afacerea Uber Freight din SUA și Canada.
Aceasta nu este singura tranzacție a lui Sennder în acest an, pentru că în iunie a fuzionat cu omologul francez Everoad, iar de curând a încheiat un joint venture cu Poste Italiane, cel mai mare operator logistic din Italia.
02.10.2020
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit