Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Așa cum informează federațiile transportatorilor spanioli FETRANSA și FENADISMER, multe comunități autonome din această țară au epuizat în câteva luni bugetul acordat inițial de Guvern pentru linia de ajutor destinat casării vehiculelor – spre deosebire de ajutorul pentru reînnoirea vehiculelor mai puțin poluante, pentru care încă nu sunt multe cereri.

Reamintim că în noiembrie 2021 guvernul central spaniol a aprobat o linie de ajutor, pentru care a alocat inițial 174 de milioane de euro, pentru reînnoirea flotei de transport rutier cu vehicule mai puțin poluante și pentru casarea parcului actual de camioane și autobuze. În total este vorba de 400 de milioane de euro pentru trei ani, până în aprilie 2024, și este foarte probabil ca fondurile să fie epuizate mult mai devreme, deci și obiectivul de a dezmembra 20.000 de camioane și 3.000 de autobuze ar urma să fie îndeplinit mai repede decât se aștepta inițial, ținând cont și de situația economică actuală de incertitudine cu care se confruntă sectorul transporturilor.

De la lansarea sa în martie 2022 de către comunitățile autonome din Spania, responsabile de gestionarea ajutoarelor, în șase luni aproape toate cererile depuse au fost pentru casarea vehiculelor, iar liniile de ajutor pentru achiziționarea de vehicule electrice sau pe bază de hidrogen au primit mult mai puține cereri, așa cum era de așteptat, având în vedere oferta limitată sau inexistentă pentru aceste tipuri de tehnologie.

Ajutorul pentru casare se acordă pentru toate vehiculele de transport aflate în circulație și înmatriculate înainte de 1 ianuarie 2019, cu condiția să dețină o autorizație de transport cel puțin în cei doi ani anteriori cererii de ajutor.