Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Navistar intra in dezvoltarea de vehicule comerciale autonome avansate (nivelul 4) prin achizitia unei participatii minoritare in TuSimple, un start-up creat in acest scop. Producatorul american a anuntat colaborarea la 15 iulie 2020, precizand ca intentioneaza sa inceapa productia de serie a vehiculelor autonome pana in 2024. "Tehnologia autonoma intra in industria noastra si va avea un impact profund asupra activitatilor clientilor nostri", a explicat Persio Lisboa, presedinte si CEO al Navistar. "Parteneriatul strategic al Navistar cu TuSimple ne situeaza in pozitia de lider in dezvoltarea de solutii pentru clientii nostri, integrand capacitatea noastra de proiectare a vehiculelor cu tehnologia autonoma inovatoare TuSimple.“
Cele doua companii colaboreaza din 2018, iar alianta anuntata in iulie presupune un pas inainte, respectiv inceperea unui program de productie in serie a vehiculelor industriale din clasa 8. Camioanele vor fi produse in fabricile Navistar si vandute nu numai in Statele Unite, ci si in Canada si Mexic. TuSimple deja experimenteaza primele autovehicule in conditii de functionare: patruzeci dintre ele lucreaza intre Arizona si Mexic, inclusiv pentru UPS.
In 2021 vor incepe primele operatiuni fara ajutorul soferului.
 
 
Franta si-a propus ca, prin alianta Fret Ferroviaire Français du Futur (4F), formata din operatorii Fret SNCF, Euro Cargo Rail (Deutsche Bahn), VFLI (filiala SNCF), Europorte si Lineas, in urmatorii zece ani sa dubleze ponderea transportului feroviar de marfa, de la 9% la 18%.
Infiintata in martie 2020, alianta intentioneaza sa publice luna aceasta propunerile de revitalizare a transportului feroviar de marfa in Franta. Planul care va fi prezentat guvernului se concentreaza pe investitii adecvate si initiative concrete pentru a garanta o calitate inalta a transportului de marfa intr-o tara care a crezut mult timp doar in TGV. Printre problemele care trebuie solutionate se numara facilitarea deplasarii modale, cresterea rolului cailor ferate in logistica si in intreg lantul de aprovizionare si consolidarea infrastructurii feroviare din porturi. Punctul de plecare al acestei provocari este destul de jos, avand in vedere cota de 9%, insa aceasta a fost obtinuta intr-un context politic si economic care a aparat, pe cat posibil, monopolul companiei de stat SNCF. 
Alianta 4F este constienta ca mai multe incercari de revitalizare a transportului feroviar din ultimele doua decenii in Franta nu au produs rezultate incurajatoare. Franck Tufferau, directorul Asociatiei Franceze de Transport Feroviar, a declarat ca este gata sa ia parte la aceasta provocare. „Intreprinderile vor sa fie implicate activ in relansarea cailor ferate in Franta. Sectorul are idei si este extrem de motivat.”