Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Comentand zvonurile potrivit carora Nissan s-ar pregati de o posibila despartire de Renault, David Leggett, redactor auto la GlobalData, companie lider de date si de analiza, afirma ca, atat pentru Renault, cat si pentru Nissan, indepartarea de alianta mondiala industriala este un pas dificil de facut. „Aventura continua a lui Carlos Ghosn si tensiunile crescute intre cele doua companii inseamna ca o fuziune este in afara agendei, ambele fiind in acelasi timp constiente de dificultatile aduse de separarea activitatilor si operatiunilor comune existente.“

Alianta a oferit beneficii substantiale participantilor de-a lungul mai multor ani, precum economii in inginerie, sprijin in lantul de aprovizionare si economii la scara. Economiile anuale de costuri depasesc 5 miliarde de euro.
Atat Renault, cat si Nissan, trebuie sa isi stabileasca in mod clar directia strategica, este de parere David Leggett, iar statutul aliantei va fi in centrul acestei situatii. Daca se vor desparti, atunci fiecare trebuie sa aiba o strategie pentru un raspuns competitiv care sa compenseze economiile aduse anterior de alianta.
Daca Nissan are probleme in a-si transforma pierderile si in a-si recupera cota si marja in America de Nord, Renault se confrunta cu conditii extrem de competitive pe piata auto europeana. Ambele sunt supuse unor presiuni crescande, in special a majorarii investitiilor in tehnologii avansate, precum electrificarea.
Exista o necesitate clara de a se clarifica daca si cum poate continua alianta. Aceasta va fi o prioritate pentru noul CEO al Renault, care va fi numit in aceasta saptamana, a mai spus Leggett.

Grupul Volvo si Isuzu Motors au semnat un Memorandum fara caracter obligatoriu, cu intentia de a forma o alianta strategica in cadrul segmentului de vehicule comerciale, pentru a surprinde oportunitatile din industria aflata intr-o permanenta transformare.
Intr-o prima etapa, intentia este de a stabili un parteneriat tehnologic la nivel mondial si de a crea un business mai puternic de camioane grele pentru Isuzu Motors si UD Trucks in Japonia si pe pietele internationale. Acest lucru va presupune transferul dreptului de proprietate a UD Trucks din grupul Volvo catre Isuzu Motors, pentru a accelera cresterea folosind volume mai mari si complementaritatea intre cele doua grupuri, atat din punct de vedere geografic, cat si din linia de produse.

Valoarea UD Trucks este de circa 2,2 miliarde de dolari SUA. Este de asteptat ca tranzactia, la momentul inchiderii, sa aiba un impact pozitiv asupra veniturilor operationale ale Grupului Volvo de aproximativ 212,8 milioane de dolari.
Activitatea UD Trucks a avut un impact minim asupra veniturilor operationale ale Grupului Volvo in 2018. Toata cooperarea tehnologica dintre Grupul Volvo si Isuzu Motors va fi gestionata prin contracte individuale.
Semnarea acordului final este asteptata pana la jumatatea lui 2020, iar inchiderea tranzactiei este prevazuta pana la sfarsitul lui 2020. Tranzactia va fi supusa aprobarilor de reglementare si altor aprobari.