Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Potrivit Institutului Național de Statistică (INS), cifra de afaceri din comerțul cu ridicata (excluzând comerțul cu autovehicule și motociclete) a scăzut cu 7,7% în termeni de serie brută în mai 2024, comparativ cu aprilie 2024. Scăderea a fost determinată de reduceri în următoarele: comerțul cu ridicata al produselor agricole brute și al animalelor vii (-29,2%); comerțul cu ridicata specializat al altor produse (-12,2%); comerțul cu ridicata al altor mașini, echipamente și furnituri (-7,2%); comerțul cu ridicata al produselor alimentare, băuturilor și tutunului (-4,4%); comerțul cu ridicata nespecializat (-3,5%); comerțul cu ridicata al bunurilor de consum, altele decât cele alimentare (-3,3%); activitățile de intermediere în comerțul cu ridicata (-2,5%).

Singurul sector în care s-a înregistrat creștere a fost comerțul cu ridicata al echipamentului informatic și de telecomunicații, care a crescut cu 6,0%.

Ca serie ajustată în funcție de numărul de zile lucrătoare și sezonalitate, cifra de afaceri a scăzut cu 4,4%, pe ansamblu, în mai 2024 față de luna precedentă.

În mai 2024, cifra de afaceri din comerțul cu ridicata (excluzând comerțul cu autovehicule și motociclete) a scăzut cu 11,4% față de mai 2023, în termeni de serie brută. Această scădere generală se datorează următoarelor scăderii a comerțului cu ridicata al produselor agricole brute și al animalelor vii (-45,1%), a activităților de intermediere în comerțul cu ridicata (-23,0%), a comerțului cu ridicata al bunurilor de consum, altele decât cele alimentare (-12,7%), a comerțului cu ridicata al altor mașini, echipamente și furnituri (-11,0%), a comerțului cu ridicata specializat al altor produse (-6,3%) și a comerțului cu ridicata al produselor alimentare, al băuturilor și al tutunului (-2,5%).

Cu toate acestea, au fost generate și creșteri în comerțul cu ridicata al echipamentului informatic şi de telecomunicații (+12,4%) și comerțul cu ridicata nespecializat (+7,3%).

În termeni ajustați în funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate, cifra de afaceri a scăzut cu 7,9% în mai 2024 comparativ cu mai 2023.

În perioada 1 ianuarie – 31 mai 2024, cifra de afaceri din comerțul cu ridicata (excluzând comerțul cu autovehicule și motociclete) a înregistrat o scădere de 0,8% față de aceeași perioadă din 2023, în termeni de serie brută. Scăderi importante au fost în activitățile de intermediere în comerțul cu ridicata (-12,5%); comerțul cu ridicata al produselor agricole brute și al animalelor vii (-9,7%); comerțul cu ridicata al bunurilor de consum, altele decât cele alimentare (-7,9%); comerțul cu ridicata al produselor alimentare, băuturilor și tutunului (-2,2%).

Au fost înregistrate și creșteri în sectoarele: comerțul cu ridicata nespecializat (+16,0%); comerțul cu ridicata specializat al altor produse (+9,7%); comerțul cu ridicata al altor mașini, echipamente și furnituri (+5,6%); comerțul cu ridicata al echipamentului informatic și de telecomunicații (+1,9%).

Cifra de afaceri din comerțul cu ridicata (excluzând comerțul cu autovehicule și motociclete), ajustată în funcție de numărul de zile lucrătoare și sezonalitate, a rămas la același nivel față de aceeași perioadă din 2023.

Cifra de afaceri netă (exclusiv TVA) se calculează prin însumarea veniturilor facturate rezultate din vânzările de bunuri, mărfuri, lucrări și servicii, minus rabaturile și alte reduceri acordate clienților. Nu sunt incluse în cifra de afaceri: valoarea ambalajelor restituite, accizele, subvențiile de la autorități publice sau instituții UE, vânzările de terenuri și active fixe proprii sau reducerile acordate clienților.

Indicii de volum ai cifrei de afaceri din comerțul cu ridicata sunt de tip Laspeyres și se calculează în condiții metodologice și de prețuri comparabile, utilizând indici de preț deflatori pentru ajustare. Primii indici rezultați sunt la nivel de grupă CAEN Rev.2 apoi prin agregări succesive se obțin indici la niveluri agregate. Ponderile pentru agregare sunt bazate pe cifra de afaceri din Ancheta Structurală în Întreprinderi din anul de referință 2021.

Nikola Corporation a inaugurat recent stația și instalația de realimentare modulară în sudul Californiei, sub marca HYLA, consolidându-și poziția ca lider global în soluții de transport cu emisii zero și infrastructură energetică.

Evenimentul a fost intensificat de participarea clienților, dealerilor din rețeaua de vânzări, oficialilor guvernamentali și membrilor echipei Nikola, evidențiind rolul esențial în realizarea acestei inițiative importante.

Directorii executivi ai Nikola și Joe Biagi, directorul flotei Biagi Bros., au ținut discursuri, iar reprezentanții orașului Ontario și ai biroului Congresswoman Norma Torres au acordat certificate de recunoaștere. Participanții au avut ocazia să asiste la demonstrații cu camioane și realimentare cu hidrogen, să facă tururi ale instalațiilor și echipamentelor și să participe la sesiuni de întrebări și răspunsuri tehnologice cu inginerii Nikola, concentrându-se pe siguranța hidrogenului și ecosistemul HYLA.

Stația recent deschisă în Ontario poate alimenta zilnic până la 40 de camioane electrice Nikola cu pile de combustie pe bază de hidrogen din clasa 8. Acestă inaugurare marchează un pas semnificativ în inițiativa strategică a Nikola de a dezvolta până la nouă soluții de realimentare până la jumătatea lui 2024, cu planul de a avea în total 14 soluții de realimentare operaționale până la finalul acestui an.

Nikola anunță că va oferi asistență 24/7, alături de ambasadori HYLA și tehnicieni de exploatare la fața locului, pentru a asigura clienților săi o experiență de realimentare fără probleme și eficientă.

„Suntem mândri să comemorăm această zi istorică, deoarece sărbătorim inaugurarea primei stații de realimentare cu hidrogen HYLA din sudul Californiei. Ne exprimăm recunoștința noastră sinceră față de orașul Ontario pentru sprijinul și colaborarea neprețuită în realizarea acestei viziuni. Acest moment marchează începutul unei călătorii transformatoare către un viitor mai sustenabil pentru transporturi. Cu mai multe stații planificate pentru acest an, ne angajăm să determinăm schimbări pozitive și să conducem lupta pentru soluții de transport rutier cu emisii zero.”,

a declarat Ole Hoefelmann, președintele diviziei Energy.

Lucrând alături de liderii din industrie, Nikola își asigură un lanț de aprovizionare robust cu hidrogen și își extinde infrastructura de realimentare a HYLA pentru a susține cererea în creștere. De asemenea, compania anticipează că dezvoltarea continuă a ecosistemului de realimentare va accelera adoptarea camioanelor electrice cu pile de combustie pe bază de hidrogen și va conduce la decarbonizarea transporturilor.

„Salut vestea construirii primei stații de realimentare cu hidrogen de către HYLA pentru semi-truck chiar aici, în Ontario. Tehnologiile curate și inovatoare, cum ar fi camioanele electrice cu baterii și camioanele alimentate cu hidrogen, vor crea locuri de muncă și vor ajuta regiunea Inland Empire să prospere, în timp ce luptăm împotriva crizei climatice. Trebuie să continuăm să investim în soluții de energie curată, precum aceasta pentru a ne asigura viitorul comunităților noastre și aștept cu nerăbdare să văd acest proiect, precum și multe altele, devenind realitate.”,

a declarat Congresswoman Norma Torres.

Rețeaua de soluții de realimentare HYLA este planificată să ofere vehiculelor electrice cu pile de combustie pe bază de hidrogen Nikola și altor clienți din clasa 8 o varietate de opțiuni flexibile de realimentare, inclusiv stații HYLA modulare și permanente, facilități deținute de clienți și parteneriate cu stații publice pentru camioane. Un exemplu recent este acordul pe 10 ani cu FirstElement Fuel pentru o stație de realimentare cu hidrogen în Oakland, California.