Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Michelin a prezentat evoluția piețelor de anvelope și transformările strategice ale grupului la un eveniment organizat în cea mai mare fabrică de anvelope auto din Europa de Vest, situată în Cuneo, Italia.

Michelin a subliniat angajamentul său față de mediu, în special obiectivul său de a obține 100% materiale sustenabile în anvelopele sale până în 2050.

Piețele auto au trecut prin schimbări profunde în ultimii ani, obiceiurile și nevoile consumatorilor schimbându-se foarte mult în întreaga lume. Caracteristicile unor vehicule din ce în ce mai grele, mai personalizate, mai confortabile și mai sigure, precum și partajarea mașinilor sau dezvoltarea leasingului sunt semnele vizibile în acest sens. În plus, schimbările climatice și constrângerile de mediu din ce în ce mai stricte au avut, de asemenea, un impact major asupra mai multor piețe.

În acest context, Michelin este un jucător cheie în susținerea principalelor tendințe ale pieței de anvelope:

1) Odată cu creșterea greutății vehiculelor, cresc și dimensiunile anvelopelor

Această tendință are un impact direct asupra consumului și a emisiilor de CO₂ într-o perioadă de schimbări climatice și de penurie de resurse. Michelin răspunde la acest paradox cu ajutorul tehnologiei. De exemplu, prin reducerea rezistenței la rulare a produselor sale, a economisit 3,4 miliarde de litri de combustibil pe durata de viață a anvelopelor în 2021, prevenind astfel emiterea a 8,7 milioane de tone metrice de CO₂ în comparație cu 2010. Michelin își continuă obiectivul său până în 2030, îmbunătățind această eficiență energetică cu încă 10%.

2) Dezvoltarea puternică a pieței de anvelope „All Season în Europa

Anvelopele „All Season” și-au crescut vânzările de trei ori în Europa, cu toate că au fost mult timp evitate printre șoferii europeni. Aceste anvelope sunt recunoscute în prezent pentru ușurința de utilizare și performanțele lor remarcabile, în mare parte datorită unor descoperiri tehnologice dezvoltate în special de Michelin. Pe această piață, grupul preconizează o creștere de peste 11% în următorii cinci ani. Printre factorii care contribuie la aceste cifre se numără: schimbările climatice și apariția unor ninsori imprevizibile; modificările reglementărilor europene; avantajele pentru consumator de a nu avea nevoie de două seturi de anvelope; dezvoltarea parcurilor de vehicule și a leasingului.

3) Ascensiunea vehiculului electric

Odată cu dezvoltarea vehiculelor electrice, anvelopele sunt din nou în centrul atenției, deoarece performanțele și constrângerile vehiculelor electrice impun anvelopelor cerințe mult mai mari decât cele ale vehiculelor cu motoare cu combustie. Pentru a avea performanțe bune, o anvelopă pentru vehiculele electrice trebuie să aibe patru calități esențiale: longevitate (datorită cuplului sporit în timpul accelerării și decelerării), rezistență scăzută la rulare (un factor cheie pentru autonomie), capacitate de încărcare ridicată (esențială pentru a susține greutatea bateriilor), reducerea zgomotului (deoarece 70% din nivelul de zgomot generat de un vehicul electric provine din timpul condusului, nu de la motor).

Aceste cerințe reprezintă o oportunitate unică pentru Michelin de a-și dezvolta la maximum tehnologiile și know-how-ul.

Michelin CrossClimate 2 și Michelin CrossClimate 2 echipează SUV-urile electrice Nissan, precum și modelele 100% electrice Juke, Qasqhai și X-Trail și Ariya.

Michelin și Nissan demonstrează că versatilitatea merg mână în mână în gama Crossover a mărcii japoneze, echipată cu anvelopele din familia Michelin CrossClimate pentru noua ediție a evenimentului X-over Domination, care a avut loc în Pirinei. Această alianță permite vehiculelor SUV electrificate Nissan (Juke, Qasqhai și X-Trail și Ariya 100% electrice) să-și sporească performanțele în situații de condus în orice condiții meteorologice, datorită anvelopelor all season Michelin CrossClimate 2 și Michelin CrossClimate 2 SUV.

O mare majoritate a șoferilor consideră că vehiculele lor sunt echipate cu anvelope pentru toate anotimpurile, când, de fapt, conduc tot timpul cu anvelopele de vară. Principalul motiv este lipsa de cunoștințe cu privire la caracteristicile anvelopelor pe tot parcursul vremii sau pe tot parcursul sezonului, precum și avantajul pe care acestea îl reprezintă pentru siguranța rutieră atunci când vine iarna, iar șoferii trebuie să facă față condițiilor meteorologice nefavorabile, cum ar fi ploaia, zăpada și gheața.

Gama All Season de la Michelin este certificată pentru iarnă (marcajul M+S și pictograma 3PMSF cu muntele cu trei vârfuri și un fulg de zăpadă în interior gravat pe flancul lateral).

Anvelopele sunt caracterizate prin menținerea performanțelor în condiții de temperatură scăzută (sub 7°C). De asemenea, oferă o capacitate mai mare de tracțiune și aderență pe suprafețele alunecoase, fiind o alternativă legală – recunoscută de DGT – la utilizarea lanțurilor și pentru a oferi mai multă siguranță, confort și mobilitate superioară. Pot fi utilizate pe tot parcursul anului, fără a le înlocui la sfârșitul sezonului de iarnă.
De asemenea, la fel ca Michelin și strategia sa „All Sustainable”, Nissan se angajează în favoarea electromobilității și a soluțiilor hibride și electrice pentru vehiculele sale. Pe lângă faptul că marca japoneză are o autonomie 100% electrică, încorporează tehnologia E-power în multe dintre modelele sale, o soluție care ajută vehiculele cu combustie să fie mai sustenabile, reducând emisiile de CO2 și consumul de combustibil. Una dintre caracteristicile comune ale întregii game de anvelope Michelin este reprezentată de progresele în materie de compuși și tehnologii, care ridică nivelul de sustenabilitate ale vehiculelor. În plus, filozofia globală a Grupului este de a reduce cât mai mult posibil amprenta asupra mediului înconjurător cu obiectivul ca toate anvelopele Michelin să fie fabricate 40% din materiale biodegradabile și ecologice până în 2030, ajungând la 100% până în 2050.