Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Grupul francez Alstom Ferroviaria și Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) au semnat pe 16 septembrie un act adițional pentru livrarea a 17 trenuri electrice inter-regionale (RE-IR), Coradia Stream, precum și pentru serviciile de mentenanță ale acestora pe o perioadă de 15 ani de la livrare. Contractul are o valoare totală de 220 milioane de euro, potrivit unui comunicat de presă.

Inițial, ARF a comandat 20 de trenuri în martie 2022. Ramele electrice RE-IR vor conecta capitala cu principalele centre urbane din țară și vor facilita conexiunile inter-regionale, contribuind la asigurarea mobilității, reducerea timpilor de călătorie și îmbunătățirea nivelului general al serviciilor publice oferite pentru transportul public pe calea ferată.

Valoarea totală a contractului de achiziție a celor 37 de unități electrice multiple și a serviciilor de mentenanță pentru o perioadă de 15 ani se ridică la un cost total de 2,4 miliarde de lei (480 milioane de euro) fără TVA.

Unităţile permit o viteză maximă de rulare de 160 km/h, sunt compuse din șase vagoane (două vagoane de capăt cu cabine de conducere și patru vagoane intermediare), acestea asigură 351 de locuri pe scaune. De asemenea, dispun de un sistem de semnalizare și siguranță ERTMS nivel 1 și 2, sistem național PZB90, sisteme de climatizare, conexiune wi-fi şi spații pentru bar/bistro sau pentru călători cu dizabilități.

Primul tren va fi livrat la sfârșitul anului 2023, iar întregul pachet de 37 de trenuri până la sfârșitul anului 2024. Finanțarea proiectului este asigurată din fonduri europene nerambursabile și din bugetul de stat.

Traseele deservite de ramele electrice pe distanțe lungi sunt: București Nord – Constanța, București Nord – Brașov – Arad – Timișoara, București Nord – Brașov – Cluj, București Nord – Brașov – Deda – Cluj, București Nord – Brașov, București Nord – Iași, București Nord – Suceava, București Nord – Galați, București-Nord – Craiova – Târgu Jiu – Petroșani – Simeria, București – Nord – Craiova – Timișoara – Arad, Cluj-Timișoara, Cluj – Suceava – Iași.

Alstom, liderul global în domeniul mobilității inteligente și durabile, a semnat un contract de furnizare a 130 de trenuri electrice Corabia Stream High Capacity (HC) cu două etaje, cu Landesanstalt Schienenfahrzeuge Baden-Württemberg (SFBW) pentru rețeaua Baden-Württemberg din Germania.

Valoarea totală a contractului este de aproximativ 2,5 miliarde de euro pentru 130 de trenuri și întreținerea acestora pe o perioadă de 30 de ani. De asemenea, contractul oferă opțiunea de a comanda, până la 100 de trenuri suplimentare.

Trenurile cu patru vagoane sunt concepute din două vagoane de control și două vagoane de mijloc, toate cu etaj și au un total de 380 de locuri. Acestea au o lungimea de 106 metri și pot funcționa în tracțiune multiplă.

Trenurile sunt construite conform cerințelor SFBW și contribuie la un transport regional mai ecologic, mai inteligent și mai confortabil în regiune. Aerul condiționat, Wi-Fi gratuit, precum și numeroase opțiuni de încărcare pentru telefoane mobile, laptopuri și lumini de citit, oferă o experiență plăcută călătorilor.

De asemenea, zonele de relaxare, compartimentele pentru conferințe și familie prezintă un nivel ridicat de confort, în timp ce compartimentele polivalente dispun de spațiu pentru bagaje mari, cărucioare și biciclete.

Coradia Stream asigură un grad ridicat de confort

Ușile largi asigură intrarea și ieșirea rapidă, oferind un confort și pentru pasagerii cu mobilitate redusă. Pragurile vehiculelor au acces fără trepte și este situat deasupra șinelor la 760 mm, iar pentru stațiile cu înălțimi diferite de peron, există ascensoare speciale pentru pasagerii cu scaune pe rotile.

Coradia Stream este un tren electric (EMU) de ultimă generație, cu o autonomie de până la 200 km/h, oferind un design modular, care permite operatorilor să adopte cea mai bună configurație si cel mai bun interior. Familia Coradia Stream are peste 730 de trenuri comandate în Italia, Luxemburg, Olanda, Germania, Danemarca, Spania și oferă soluții de tracțiune fără emisii, cum ar fi baterii sau hidrogen pentru liniile neelectrificate.