Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Regiunea Ile-de-France, recunoscută pentru inițiativele sale ambițioase de mobilitate durabilă, și autoritatea de transport Ile-de-France Mobilités, au ales soluția de transport inovatoare propusă de consorțiul Van Hool-Kiepe Electric-Alstom. Este vorba despre autobuze electrice Van Hool Exqui.City 24 biarticulate, de 24 m lungime, alimentate cu baterii de mare putere cu încărcare rapidă, furnizate  de Kiepe Electric, care vor fi încărcate de sistemul conductiv de încărcare statică de la sol al Alstom. (SRS). Contractul-cadru include minimum 56 de vehicule.

Trambusurile Van Hool vor opera pe liniile foarte aglomerate de autobuze, T Zen 4 și T Zen 5, din sudul Parisului.

Van Hool Exqui.City 24 oferă o capacitate de 140 de pasageri , în condiții optime de confort: spațiu aerisit, iluminat, aer condiționat, supraveghere video, informații vizuale și audio în timp real. Vehiculele sunt pe deplin accesibile persoanelor cu mobilitate redusă (PRM), datorită ușilor glisante largi și podelei joase, care vor face mai ușor pentru pasageri să urce și să coboare din autobuz în stație și să se deplaseze în interiorul autobuzului.

Kiepe Electric furnizează sistemul de tracțiune pentru două axe motoare, inclusiv baterii de tracțiune, convertoare auxiliare de putere și sisteme de răcire, precum și unități de distribuție de înaltă tensiune a energiei. În plus, compania furnizează software-ul de bord pentru managementul energiei și controlul tracțiunii.

Alstom furnizează sistemul conductiv de încărcare statică la sol. SRS este o tehnologie inovatoare și interoperabilă pentru transportul electric, autobuze și tramvaie, de toate mărcile și dimensiunile.

Aceasta asigură încărcare sigură, automată și rapidă de mare putere, la opriri și terminale de linie. Soluția este deja utilizată pe 15 km de linii de tramvai din Nisa, unde permite reîncărcarea automată și rapidă în stație, fără constrângeri suplimentare pentru operațiuni și cu o disponibilitate inovatoare (>99,9%).

Un consorțiu european format din 25 de organizații din sectorul hidrogenului s-a format pentru a defini, dezvolta și testa primul standard european pentru module cu pile de combustie pe bază de hidrogen pentru aplicații grele.

Consorțiul StaSHH (Standard-Sized Heavy-Duty Hydrogen) cuprinde 11 furnizori de pile de combustibil, 9 producători de echipamente originale și 5 institute de cercetare, testare, inginerie și / sau cunoaștere. StaSHH va standardiza dimensiunile fizice, fluxul și interfețele digitale, protocoalele de testare și cerințele de siguranță ale modulelor de celule cu hidrogen care pot fi stivuite și integrate în aplicații grele precum stivuitoare, autobuze, camioane, trenuri, nave și echipamente de construcții.

Consorțiul primește finanțare de 7,5 milioane de euro de la UE, pentru a începe adoptarea pilelor de combustibil în sectorul greu. Bugetul total este de 15,2 milioane de euro.

Modulele vor fi testate de centrele din consorțiu pe baza indicatorilor cheie pentru a evalua performanța și siguranța. Între timp, consorțiul va depune un efort dedicat și devotat pentru a promova standardul în cadrul reglementărilor europene și internaționale corespunzătoare.

Între cele 25 de organizații care fac parte din consorțiul StaSHH menționăm Alstom Transport, Ballard Power Systems Europe, Damen, FCP Fuel Cell Powertrain, Organizația Olandeză pentru Cercetare Științifică Aplicată (TNO), Proton Motor Fuel Cell, Solaris Bus & Coach, Symbio, Toyota Motor Europe, VDL Enabled Transport Solutions BV, Sisteme energetice VDL, Volvo Echipamente de construcții.