Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

După o fază de creștere neîntreruptă care a început în 2016, Amazon Air încetinește ritmul și, într-adevăr, potrivit unor articole din presa americană, nu își va reînnoi contractul de închiriere cu Air Transport Services Group pentru opt aeronave B767-200F între mai și septembrie 2023. Sursa este perspectiva privind flota sa publicată chiar de Astg la 6 februarie 2023.

Compania spune că va retrage trei unități, în timp ce celelalte cinci vor fi închiriate altor companii sau vândute. Nu numai atât, se așteaptă ca alte B767F închiriate de Astg către Amazon să își reducă orele de funcționare în prima jumătate a anului 2023, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.

Această veste vine la doar câteva săptămâni după cele privind încetinirea dezvoltării de noi platforme logistice – care are loc în principal în SUA din cauza contracției economiei și, prin urmare, a vânzărilor online – așteptată în prima jumătate a acestui an. Rămâne de văzut dacă acest lucru va avea consecințe și asupra declarației făcute de Amazon în octombrie anul trecut cu privire la închirierea a 10 avioane A330-300 transformate din avioane pentru pasageri în avioane de marfă. Aceste aeronave ar trebui să fie închiriate de la Altavair și operate de Hawaiian Airlines.

Transportul aerian expres nu suferă doar la Amazon, ci și la cei mai mari doi operatori globali, FedEx din SUA și DHL din Germania, unde au existat, de asemenea, rapoarte privind o încetinire a operațiunilor în ultimele săptămâni.

Având în vedere că mai multe avioane cargo urmează să intre în flota dedicată, Amazon va accelera transportul aerian de marfă la aproximativ 160 de zboruri pe zi până la sfârșitul primăverii, aproape dublu față de cât luna mai 2020.

Extinderea poziționează Amazon Air mai aproape de ținta sa de livrare „next day“ în America de Nord și de zona de dezvoltare către servicii de 3PL. Acestea sunt concluziile celui mai recent studiu al Amazon Air realizat de Institutul Chaddick pentru Dezvoltare Metropolitană de la Universitatea DePaul, condus de Joseph Schwieterman, directorul institutului. Studiul arată că numărul zborurilor de marfă Amazon a crescut cu 15% în perioada august 2020-februarie 2021, până la o medie de 140 pe zi – 80 de zboruri au operat cu aeronava Boeing 767 și restul cu modelul 737F. Echipa de cercetători de la Chaddick se așteaptă ca numărul acestora să crească la aproximativ 160 de zboruri până în iunie, menționând că Amazon are înregistrate cel puțin 10 avioane care nu zboară în acest moment. Șapte sau opt dintre aeronave ar trebui să fie în funcțiune până în iunie, estimează ei.

În prezent, Amazon are operabile 70 de avioane cargo, iar cifra va urca peste 80 anul viitor, estimează echipa de la Chaddick. În completarea capacității sale închiriate, a achiziționat 11 aeronave Boeing 767 de la Delta și WestJet, care urmează să fie transformate pentru a putea acomoda toate mărfurile și să intre în serviciu anul acesta și anul viitor.