În urma zvonurilor apărute în presa americană, Amazon a confirmat că are un plan de reducere a 10.000 de locuri de muncă în Statele Unite, ceea ce ar fi cea mai mare reducere de personal din istoria sa, reprezentând aproximativ 3% din angajați. Faptul că anunțul vine în ajunul perioadei de vârf, adică de la Black Friday până la sărbători, această reducere de personal cântărește și mai mult. Cauza constă în contracția economiei globale, care afectează și comerțul electronic.
The New York Times, care a anticipat știrea, scrie că reducerile de personal vor fi concentrate în diviziile care se ocupă de dispozitive tehnologice, retail și resurse umane. Logistica ar părea să fie afectată de acest program, dar trebuie ținut cont de faptul că, în ultimele luni, gigantul comerțului electronic și-a redus planurile de extindere a platformelor sale în SUA, amânând unele construcții și anulând altele. Până în prezent, nu există rapoarte de reducere a activității în Europa.
În timp ce circulau știrile despre concedieri, au apărut altele care arată o accelerare a automatizarii depozitelor Amazon. În cadrul evenimentului „Delivering the Future”, au fost prezentati 2 noi roboți intralogistici dezvoltați de Amazon Robotics, pe care îi testează deja în unele fabrici. Primul se numește Proteus și este un cărucior orizontal care se conduce singur și care poate deplasa încărcături grele de până la 360 kg pe o distanță de până la 500 m. Cel de-al doilea, numit Sparrow, este un braț robotizat staționar care extinde posibilitățile celor deja în funcțiune de sortare a coletelor între containere (Robin și Cardinal). Sparrow poate gestiona acum articole individuale și poate face acest lucru cu 65% din inventarul Amazon (care constă în peste 100 de milioane de articole).
După ce a adus pe platformele sale prima generație de roboți, în care investește încă din 2012 după achiziția Kiva, Amazon introduce o nouă generație, care se distinge prin faptul că este complet autonomă, adică poate funcționa și în prezența oamenilor, în timp ce predecesorii săi operează doar în zone delimitate, fără oameni care lucrează în acele zone.
Noul robot se numește Proteus și poate detecta obstacolele și persoanele în timp ce se deplasează prin depozit. Acesta face parte în continuare din categoria roboților „plat”, care se plasează sub o cutie cu role (GoKart) și o aduc unui operator uman care le sortează în funcție de destinație fără a folosi scanere, deoarece pachetele sunt identificate de o cameră video.
GoKart-ul este încărcat de un alt robot, Cardinal, care constă într-un braț articulat care preia pachetele de pe banda transportoare și le sortează automat. Sistemul de conducere autonomă Proteus a fost dezvoltat de Amazon Robotics (compania rezultată în urma achiziționării Kiva).
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit