Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Grupul Renault a încheiat cu succes primele etape ale planului său „Renaulution”, realizând cea mai rapidă redresare din istoria recentă a industriei auto.

Faza actuală, anunțată în noiembrie 2022, „Revoluție” are ca obiectiv transformarea Renault Group într-o companie de automobile Next Gen, concentrată pe cinci tipuri de business-uri, precum vehicule electrice (EV) și software, noi servicii de mobilitate, economie circulară, vehicule high-end, alături de cele ICE și hibride.

Ampere, entitate autonomă, joacă un rol crucial în această transformare, concentrându-se pe proiectarea, producerea și comercializarea vehiculelor electrice pentru pasageri sub marca Renault în Europa. Cu ambiția de a atinge o cotă de piață de două cifre și o marjă operațională similară până în 2031, Ampere a finalizat desprinderea cu succes la 1 noiembrie 2023. Cu 11.000 de angajați, dintre care 35% sunt ingineri specializați în tehnologiile EV și software, Ampere beneficiază de active puternice și investiții în două platforme dedicate EV, alături de un ecosistem industrial eficient în Franța, cu emisii scăzute de carbon, așa cum ElectriCity și Cléon.

Structura simplă și eficientă a Ampere permite cooperarea agilă, fiind o companie orientată spre date, construită pe tehnologie și condusă de o echipă de conducere cu experiență vastă în domeniul tehnologiei globale și al industriei auto internaționale.

„În adevăratul spirit al Renault, Ampere este conceput pentru a produce vehicule electrice și conectate la prețuri accesibile tuturor, abordând imperativele tranziției energetice și valorificând oportunitățile de creștere de pe piață. Ampere este în primul rând o ilustrare a eforturilor pentru excelența tehnologică și experiența clienților: două platforme dedicate pentru vehicule electrice, o gamă robustă de șapte modele, o nouă generație de arhitectură electronică centralizată, o suită de software avansată bazată pe Android și cel mai compact și eficient ecosistem de aprovizionare și de producție EV, toate create în Europa. Unicitatea Ampere se bazează pe o abordare deschisă și orizontală cu cei mai buni parteneri din domeniu, asigurând un risc scăzut, flexibilitate și alocare inteligentă a capitalului pentru a naviga într-un mediu competitiv, aflat în schimbare rapidă. Ampere combină tot ce e mai bun din două lumi: experiența și determinarea unui producător de automobile de top și agilitatea și inovația unui nou venit. Ampere este ESG în 3D, proiectat de la zero si atingând cel mai înalt standard în materie de decarbonizare, economie circulară și tranziție echitabilă. Sunt mai mult decât încrezător că succesul Ampere se bazează pe expertiza și entuziasmul unei echipe foarte diverse, care s-a dovedit extrem de eficientă în ultimii doi ani de pregătire.”,

a precizat Luca de Meo, Chief Executive Officer Renault Group.

„Cu mașini de înaltă performanță, prețuri competitive, un brand puternic și servicii de înaltă calitate, Ampere este bine poziționat pentru a răspunde evoluției vehiculelor electrice pe piața europeană. Ampere vizează o creștere medie anuală de 30% a veniturilor între 2023 și 2031. De la 10 miliarde de euro în 2025 cu 4 vehicule, Ampere va viza peste 25 de miliarde de euro din venituri în 2031, cu 7 vehicule competitive. Datorită foii de parcurs clare de reducere a costurilor cu 40% pe parcursul unei singure generații, Ampere va putea să reducă treptat prețurile vehiculelor, îmbunătățind în același timp marjele. Într-adevăr, beneficiind de relansarea Renault Group în domeniul EV și software, Ampere oferă un profil financiar cu risc scăzut și rentabilitate ridicată, cu ambiția de a atinge pragul de rentabilitate în 2025 (atât în marjă operațională, cât și în free cash flow) și vizează o marjă de peste 10% începând cu 2030. Dincolo de propria sa gamă, Ampere este, de asemenea, concepută pentru a fi o platformă tehnologică, de producție și de colaborare cu alte mărci, ceea ce reprezintă avantaje suplimentare. Separarea recentă, finalizată cu succes în urmă cu două săptămâni, este o primă etapă semnificativă pentru noi și pregătim următoarea mișcare strategică: IPO este o oportunitate de a accelera în continuare dezvoltarea Ampere fără a recurge la resursele Renault Group și îi permite acestuia să accelereze pe foaia de parcurs pentru a-și recompensa acționari.”

a declarat Thierry Piéton, Chief Financial Officer Renault Group.

Renault Group și Nissan Motor Co. Ltd au încheiat acordurile definitive prevăzute în acordul-cadru obligatoriu semnat și anunțat pe 6 februarie 2023, iar tranzacțiile rezultate, sub rezerva unui număr limitat de condiții suspensive, în special cele de reglementare, ar trebui să aibă loc în trimestrul al patrulea din 2023.

După cum au anunțat pe 6 februarie, cele două companii vor păstra o participație încrucișată de 15%, cu o obligație de reținere, precum și o obligație de a-și limita participațiile. Renault va transfera 28,4% din acțiunile sale Nissan către un trust francez, unde drepturile de vot vor fi „neutralizate”, sub rezerva anumitor excepții. Renault va continua să beneficieze pe deplin de drepturile economice (dividende și venituri din vânzarea de acțiuni) aferente acțiunilor deținute de trust până la vânzarea acestor acțiuni. Transferul către trust nu va duce la nicio depreciere a situațiilor financiare ale Renault Group.

În urma transferului a 28,4% din acțiunile Nissan către trust, Nissan va putea exercita drepturile de vot aferente pachetului său de acțiuni în cadrul Renault Group. Drepturile de vot ale Renault Group și Nissan vor fi limitate la 15% din drepturile de vot exercitabile, cu posibilitatea celor două companii de a-și exercita liber drepturile de vot în această limită.

Renault Group va instrui mandatarul să vândă acțiunile Nissan deținute în trust dacă acest lucru este rezonabil din punct de vedere comercial, dar nu va avea nicio obligație de a vinde acțiunile într-o anumită perioadă predeterminată. În plus, compania franceză va avea toată libertatea de a vinde acțiunile Nissan deținute în trust, în cadrul unui proces organizat și coordonat cu Nissan, în care Nissan va avea drept de primă ofertă, în beneficiul său sau în beneficiul unui terț desemnat.

Acordurile vizează extinderea colaborării în cadrul Alianței în trei domenii: proiecte operaționale cu o componentă puternică de generare de valoare în India, America Latină și Europa, agilitate strategică sporită, cu inițiative noi cărora partenerii li se pot alătura, și reechilibrarea acțiunilor încrucișate între Renault Group și Nissan și consolidarea guvernanței Alianței.

În prima dintre aceste zone, partenerii plănuiesc noi proiecte cheie în America Latină, India și Europa – dintre acestea a fost deja anunțată decizia de a sprijini activitățile din India prin noi investiții și noi modele – care urmăresc să le aducă rezultate tangibile, reciproc avantajoase și pe scară largă.

În a doua zonă, companiile au convenit să se susțină reciproc în materie de electrificare și tehnologii cu emisii scăzute, prin investiții și colaborare în proiecte specifice fiecăreia dintre ele, care să aducă valoare adăugată pentru partenerii săi.

Nissan s-a angajat să investească până la 600 de milioane de euro în Ampere, noua entitate din Europa a Renault Group dedicată vehiculelor electrice și software-ului, pentru a deveni un investitor strategic și a ocupa un loc în consiliul de administrație. Această decizie se aliniază cu strategia de electrificare a Nissan și creează beneficii și sinergii care completează obiectivele și inițiativele sale în Europa și pe alte piețe.

Jean-Dominique Senard, președintele Alianței, a declarat că aceste acorduri vor consolida parteneriatul de lungă durată dintre cele două companii, vor maximiza crearea de valoare pentru fiecare dintre ele și vor pune bazele pentru o nouă guvernare echilibrată, echitabilă și eficientă.

Makoto Uchida, președinte și CEO Nissan, a completat arătând că în acest fel se intră în noua fază de colaborare cu Renault și Mitsubishi Motors în domenii de inovare reciproc avantajoase, ceea ce va crea valoare adăugată prin inițiative aliniate cu planul Ambition 2030 și strategia de electrificare a Nissan. În plus, oportunitatea de investiție în Ampere completează și consolidează ofensiva electrică a Nissan în Europa și va permite numeroase sinergii, în special în ceea ce privește eficiența costurilor, conformitatea cu reglementările și extinderea gamei de produse și motoare pentru vehicule electrice. Iar Luca de Meo, CEO Renault Group, a subliniat faptul că aceste acorduri definitive oferă o bază solidă pentru relansarea operațiunilor la nivel mondial pe piețele cheie, cu potențialul de a genera valoare de sute de milioane pentru Renault, Nissan, Mitsubishi și părțile interesate.