Romania reintra in negocieri cu Grupul Volkswagen pentru o locatie intr-o zona industriala din Arad pe o suprafata de 1.100 de hectare, dupa cum a declarat, pe 1 noiembrie, Gheorghe Falca, europarlamentar PNL, in cadrul conferintei Tranzit de la Cluj.
Fostul primar al Aradului a declarat ca a participat la consultatii la inceputul acestui an in calitate de primar, prezentand o locatie dupa ce a raspuns unui chestionar despre care a aflat indirect. „Vorbim de o zona industriala de 1.100 de hectare, 600 de camioane pe zi, 6 trenuri dus-intors, hartie pentru o banda speciala la Vama Nadlac, 4.000 de oameni pentru forta de munca, un centru de formare pe o suprafata de 40.000 mp, 1,6 miliarde de euro investitie din partea Volkswagen si 320 milioane de euro din partea statului roman“, a spus Gheorghe Falca, care crede ca astfel, vestul tarii s-ar transforma intr-un pol logistic similar cu zona Pitesti-Mioveni in urma investitiei Dacia-Renault.
Europarlamentarul PNL vede o sansa pentru Romania dupa ce Volkswagen a anuntat ca amana constructia in Turcia din cauza razboiului cu Siria. Grupul german a analizat mai multe locatii, inclusiv Romania, insa si alte state joaca tare, a mai spus Falca, dand exemplul Bulgariei, care a oferit un teren de langa Sofia, pentru care a dat lege sa il scoata din regimul actual, pentru a putea oferi un indice mai mare, ceea ce inseamna un ajutor de stat mai mare. „O astfel de investitie iti vine o data la 50 de ani si nu ai voie sa o ratezi, asa cum a fost investitia BMW care s-a dus in Nord-Estul Ungariei“, a mai spus Gheorghe Falca in cadrul conferintei Tranzit la Cluj.
Prezent la Gala Tranzit ca vorbitorul in panelul dedicat blocajului platilor („Blocajul platilor, un indicator mai important de urmarit decat profitul“), Eduard Burghelia destainuie faptul ca tatal sau a avut o firma de transport cu un camion si ca „ma durea sufletul cand vedeam ca nu incaseaza banii pe cursele efectuate sau ca ii incaseaza tarziu, astfel ca m-am ambitionat sa ajut nu doar transportatorii, ci toate firmele din Romania sa evite rau platnicii“. Si astfel a fondat, la 21 de ani, Confidas, o platforma care ajuta companiile sa raporteze incidente de plata, sa verifice orice societate din Romania si sa inteleaga mai bine care este riscul comercial pe care si-l asuma cand incheie un contract cu un anumit partener, dar si sa incaseze facturile la timp, sa recupereze fara costuri facturile neincasare si sa ia decizii avand mai multe informatii.
Confidas a facut o analiza a pietei de transport rutier din Romania – unde sunt prezente 34.600 de firme care au depus bilant contabil, din care insa multe sunt inactive sau au doar 1-3 camioane – si a ajuns la concluzia ca aceasta a crescut in 2018 cu 12% fata de 2017, de la 41,6 la 46,6 miliarde de lei cifra totala de afaceri, dupa ce si in 2017 crescuse cu 13-14% fata de 2016. Primele 50 de firme in functie de cifra de afaceri reprezinta 20% din intreaga industrie, iar media cifrei de afaceri/firma analizata este de 250.000 de euro. 62% dintre firmele din domeniu au inregistrat in 2018 o crestere a veniturilor, gradul de capitalizare a crescut, insa putin, de la 16% la 18%, dovedind angajamentul pe termen lung si increderea actorilor din domeniu, iar valoarea randamentului capitalurilor proprii se mentine ridicata, la 32%, desi in scadere fata de cele 35% din 2017.
Numarul de angajati din industrie era de 147.000 la finalul anului trecut, fata de 135.000 in 2017, adica o medie de 6 angajati/firma, in conditiile in care 54% din firme au avut anul trecut o crestere a numarului de angajati.
70% dintre societatile active fac profit, iar durata medie de incasare a creantelor a scazut de la 75 la 74 de zile.
Daca acestea constituie punctele forte din industria transporturilor, despre vulnerabilitatile ei, asa cum au fost identificate de Confidas, puteti citi in numarul din decembrie al revistei Tranzit.
02.10.2020
Ultimul număr: Noiembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit