Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Etapa a zecea a Dakar 2022, de la Wadi ad-Dawasir la Bisha, a avut 375 km de cursă specială și 384 km de cursă de legătură. Dmitry Sotnikov (Kamaz) a obținut a patra sa victorie din acest an și a 15-a din întreaga carieră, la 1’27” de Eduard Nikolaev (Kamaz), ordine care se păstrează și în clasamentul general, la 10’18”. Pe podiumul etapei a 10-a a mai urcat Andrey Karginov (Kamaz), la 1’49” de lider, acest pilot depășindu-l acum în clasamentul general pe Ales Loprais și fiind al patrulea, după Sotnikov, Nikolaev și Anton Shibalov (Kamaz).

Etapa a 10-a a fost o dramă pentru mulți concurenți, dunele joase cu nisip moale, care nu păreau pline de pericole, ducând la oprirea a două echipaje de camioane, conduse de Ales Loprais și Gert Huzink, despre care nu s-a știut nimic câteva ore, dar s-a aflat apoi că vehiculele erau avariate grav, însă niciun sportiv nu avea probleme. Unul dintre motivele acestor incidente a fost poate și vizibilitatea scăzută, câtă vreme soarele bătea din față și era foarte strălucitor. Iar camionul hibrid Renault a avut și el probleme la abordarea unei dune, s-a rupt în două și a părăsit competiția.

Cele mai multe incidente au avut loc în prima parte a cursei, dar ele nu au lipsit nici pe secțiunile următoare de drum. Pe măsură ce caravana s-a îndreptat spre vestul Peninsulei Arabia, traseul a câștigat și în altitudine, cel mai înalt punct atins în ziua a 10-a de concurs fiind la 1.700 m deasupra nivelului mării, unde, pe potecile înguste de munte, cu numeroase pietre și treceri aproape imposibil de observat, echipajele de camioane riscau să piardă timp nu numai cu înlocuirea anvelopelor înțepate, ci și în ambuteiaje, de unde era greu de ieșit din cauza spațiului mic de manevră.

Etapa a 11-a, penultima din acest an, este o nouă buclă, cu plecare din Bishy și întoarcere în același loc, și are 346 km de cursă specială și 155 km de legătură.

Etapa a opta a raliului Dakar din acest an s-a desfășurat pe ruta Al-Dawadimi-Wadi al-Dawasir, incluzând 435 km de legătură și 395 km de cursă specială (unul dintre cele mai lungi trasee din 2022), și i-a adus liderului clasamentului general, Dmitry Sotnikov (Kamaz) o nouă victorie, la 3’11” de Andrey Karginov (Kamaz) și la 6’11” de Eduard Nikolaev (Kamaz). Acesta din urmă continuă să fie al doilea în clasamentul general, la 11’25” în urma liderului, ei fiind urmați de Anton Shibalov (Kamaz), la 40’23” de lider. Ales Loprais (Praga) este singurul pilot care rupe rândurile rușilor, fiind al patrulea, la 1:29:27 de Sotnikov, iar Karginov este al cincilea, la 1:41:01. Încă doi piloți se află la distanță mai mică de trei ore de lider și încă unul la mai puțin de patru ore.

Relieful etapei a opta a fost foarte divers, incluzând o porțiune de nisip cu o trecere prin dune mici, drumuri înguste cu o mulțime de pietre și pietriș umed și apoi dune cu nivel de dificultate 2 și 3, unde o greșeală la apăsarea pedalei de accelerație sau de frână putea duce la blocare în nisip. Și navigația a fost complicată din cauza numeroaselor urme de pe nisip și din cauza schimbărilor frecvente de decor. Numeroase echipaje au primit penalizări mari, uneori de ordinul orelor, pentru că nu au trecut prin toate punctele de control, și numai 29 de camioane din 52 au ajuns la destinație într-un timp rezonabil – ceilalți au întârziat enorm.

Piloții Kamaz însă au mers constant bine, deși fiecare a avut câte un mic impediment. Shibalov nu a fost lăsat de o mașină să depășească, astfel că a trebuit să încetinească, pierzând timp mai ales când mașina nu a putut trece din prima o dună și camionul a trebuit să se învârtă în spatele ei. Nikolaev a avut probleme tehnice cu mecanismul de direcție încă din prima jumătate a cursei, iar pentru a încheia ziua în siguranță a decis să nu-și asume niciun risc și să meargă încet, decizie care s-a dovedit corectă. Iar Sotnikov nu a reușit nici el să treacă din prima de o dună de nivelul trei, cu nisip mult mai uscat și mai moale decât cel din etapa anterioară.

Etapa a noua, o buclă cu plecare din Wadi-ad-Dawasir și întoarcere la Wadi-ad-Dawasir, are 204 km de legătură și 287 km den cursă specială.

Etapa a noua, o buclă cu plecare din Wadi-ad-Dawasir și întoarcere la Wadi-ad-Dawasir, are 204 km de legătură și 287 km den cursă specială.