Etapa a șasea a Dakar 2022, tot cu plecare de la Riyadh și întoarcere la Riyadh, ca și a cincea, a avut 216 km de legătură și 408 km de cursă specială. Andrey Karginov (Kamaz) a obținut o nouă victorie, la 9″ de Dmitry Sotnikov (Kamaz) și la 45″ de Eduard Nikolaev (Kamaz). Astfel, după șase etape, înainte de ziua de pauză, Sotnikov continua să fie primul în clasamentul general, urmat la 10’29” de Nikolaev și la 38’17” de Anton Shibalov. Aceștia sunt, de altfel, singurii piloți aflați la mai puțin de o oră distanță de lider, alți patru fiind la mai puțin de două ore și alți doi la mai puțin de trei ore.
Etapa a șasea a fost oprită înainte la primul punct de neutralizare, din cauza ploii care căzuse recent și făcuse foarte dificile condițiile de drum, astfel că rezultatele s-au bazat pe timpul obținut după 101 km. Prima ei parte a fost o provocare pentru navigatorii de la categoriile autoturisme și camioane, după 72 km echipajele au dat de o porțiune de legătură de mare viteză și după o treime de distanță au întâlnit o suprafață cu pietre, prin canioane. Pe ultimii 40 km, organizatorii i-au purtat pe concurenți printre dune cu nivel de dificultate unu și doi, iar cei experimentați au avut aici ocazia de a câștiga minutele pe care le-au pierdut anterior și de a schimba situația în favoarea lor.
Karginov a declarat, la finalul etapei, că greul a căzut pe navigatori și că, mai ales fiind primul în cursă, a fost mai dificil pentru el. Pentru următorii a fost mai simplu, deoarece au văzut urmele primilor și s-au ghidat după ele. Rusul a încercat să meargă cât mai repede, deși nimeni nu știa ce îl așteaptă în găurile și canalele cu noroi: dacă erau pietre sau nu. Totuși, el nu a avut niciun incident până aproape de linia de final, când a pierdut 30 de secunde căutând direcția bună – ceea ce, totuși, nu a fost o pierdere mare. Echipajele au întâlnit pe drum și cămile, ceea ce putea fi periculos, dar au căutat să conducă la distanță cât mai mare de ele. Datorită acestei victorii, Karginov a redus mult decalajul din clasamentul general față de Janus van Kasteren (la volanul IVECO), acesta pierzând mai mult de o oră față de Sotnikov.
Nici Nikolaev nu a avut probleme majore, doar o anvelopă înțepată ușor undeva la km 100, pe care nici nu a fost nevoie să o schimbe, dar Anton Shibalov (Kamaz) a trebuit să înlocuiască două pneuri.
Faptul că 18 echipaje erau, după 157 km, la distanță de 11’30” de lider, arată cât de strânsă a fost această etapă și cât de mult costă la Dakar orice greșeală.
Etapa a șasea a fost urmată de o zi de odihnă, raliul ajungând, astfel, la jumătatea sa.
Etapa a cincea a Dakar 2022, cu plecare de la Riyadh și întoarcere la Riyadh, a inclus 216 km de legătură și 395 km de cursă specială și i-a adus lui Andrey Karginov (Kamaz) a doua victorie din acest an, după ce mecanicii au reușit să îi repare transmisia în timp pentru a lua startul. El a fost urmat la 4’25” de Dmitry Sotnikov (Kamaz) și la 6’47” de Anton Shibalov (Kamaz). Sotnikov își păstrează primul loc în clasamentul general, la 9’53” de Eduard Nikolaev (Kamaz, care în etapa a cincea a fost al patrulea) și la 26’27” de Shibalov. Trei echipaje sunt la mai puțin de o oră de lider, trei la mai puțin de două ore și alte două la mai puțin de trei ore.
În etapa a cincea aproape că nu s-a putut depăși viteza de 115 km/h. Echipajele Kamaz au avut câteva surprize neplăcute, începând cu împotmolirea în noroi a lui Karginov, care a fost ajutat de un echipaj lituanian, și continuând cu penalizările pe care le-au primit Nikolaev (două minute, din cauza depășirii vitezei maxime admise) și Sotnikov și Karginov (câte un minut).
Prima parte a etapei speciale s-a desfășurat pe drumuri de mare viteză de-a lungul platoului Najd, după care a început porțiunea extrem de dificilă cu pietre, care, pentru 10 km, a redus mult viteza. Au urmat circa 100 km pe nisip cu pietre ascunse, în care navigația a fost foarte importantă, din cauza numeroaselor urme care te puteau duce în direcția greșită, și în care principala provocare era păstrarea anvelopelor intacte. De altfel, aceasta a fost una dintre probelele pe care le-au avut Janus Van Kasteren (din echipa Gerard de Rooy), dar și trei dintre echipajele Kamaz, care au căutat mai mult timp unul dintre punctele de control. Iar dunele au acoperit circa 38% din întregul drum și au creat și ele probleme de orientare.
Etapa a șasea, tot cu plecare de la Riyadh și întoarcere la Riyadh, ca și a cincea, urmează să aibă 438 km, iar la finalul ei vine o zi de pauză.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit