Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Cu dezvoltarea deja în desfășurare, primele prototipuri de conducere autonomă bazate pe viitorul ID. BUZZ va începe operațiunile la München în această vară. Acesta marchează o etapă importantă în colaborarea internațională a grupului, care, prin Volkswagen Vehicule Comerciale, facilitează dezvoltarea tehnologiei de conducere autonomă de nivel 4 pentru autoutilitare cu conducere automată. Vehiculele comerciale ușoare sunt primele la care se poate aplica condusul autonom. „ID. BUZZ urmează să faciliteze desfășurarea comercială a serviciilor de transport și livrare începând cu 2025”, a explicat directorul de divizie Christian Senger. „În anumite orașe, clienții vor putea avea un vehicul cu conducere automată care să-i ducă la destinație. Livrarea mărfurilor și pachetelor va fi, de asemenea, mult mai ușoară prin intermediul serviciului nostru de conducere autonomă.-”

Pentru integrarea tehnologiei în ID. BUZZ AD complet electric, Volkswagen Vehicule Comerciale a fondat o divizie dedicată și a colaborat cu Argo AI, compania americană cu platformă tehnologică de vehicule autonome, care dezvoltă sistemul de conducere automată. La începutul acestui an, Argo și-a integrat sistemul de conducere automată cu un prototip de vehicul Volkswagen pentru a începe testarea în Germania. Credem că Argo AI are cea mai mare amprentă de testare de auto-conducere urbană, cu operațiuni în 6 orașe din Statele Unite”, a declarat Bryan Salesky, fondator și CEO, Argo AI. „Suntem încântați să începem testarea sistemului nostru de auto-conducere pe drumurile europene, pe baza lucrărilor inițiale pe care le facem acum la o nouă pistă de testare pe care am construit-o lângă aeroportul din München.”

Atât vehiculele comerciale Volkswagen, cât și Argo AI consideră că utilizarea unei combinații de senzori – inclusiv lidar, radar și camere – este esențială pentru o capacitate de conducere autonomă sigură. Argo AI a lansat recent noul său senzor lidar, Argo Lidar, care îi permite să vadă obiecte de la 400 m distanță. Noul lidar are capacitatea de a detecta cea mai mică particulă de lumină – un singur foton – care este cheia pentru detectarea obiectelor cu reflectivitate redusă. „Această tehnologie va fi integrată în sistemul de conducere automată a vehiculelor cu conducere autonomă ale vehiculelor comerciale Volkswagen”, a spus Salesky.

Există, de asemenea, planuri concrete pentru utilizarea comercială a viitoarei tehnologii pentru furnizorii de servicii de transport. Filiala Volkswagen Group, MOIA, va deveni în 2025 primul utilizator al ID. BUZZ AD de conducere automată. „MOIA are o vastă experiență în domeniul serviciilor de mobilitate și al managementului flotei. Într-un timp foarte scurt, am înființat cel mai mare serviciu de călătorie complet electric din Europa și am oferit mobilitate pentru milioane de pasageri. Aducem această expertiză în cooperarea cu vehiculele comerciale Volkswagen și Argo AI. Hamburg va fi primul oraș care va oferi un serviciu autonom de ridepooling cu un act de identitate Buzz”, a declarat CEO Robert Henrich. MOIA este cel mai mare furnizor de partajare din Hamburg și are în prezent 1.200 de angajați. Conducerea autonomă este un pas important pe calea de creștere a companiei.

Ford Motor Company si Volkwagen AG au semnat un acord de colaborare prin care vor forma o alianta puternica la nivel global, dedicata segmentului de vehicule comerciale. Astfel, in cadrul aliantei va fi produs un pickup de capacitate medie (sarcina utila de 1 t), proiectat si dezvoltat de catre Ford. Astfel, modelul evolutiv al VW Amarok va fi produs in uzinele Ford si va completa, din 2022, gama de utilitare Volkswagen Vehicule Comerciale pe acest segment. 

In acelasi timp, VW va lansa in 2021 un van de distributie urbana construit pe platforma Caddy, care va fi vandut si in reteaua Ford, iar Ford va dezvolta mai apoi o utilitara usoara de 1 tona, ce va fi comercializat si de VW. Pe perioada ciclului de viata al acestor produse, Ford si VW estimeaza ca vor produce in total 8 milioane de unitati din cele 3 modele care fac obiectul aliantei. De asemenea, Ford va lansa pana in 2023 un vehicul electric dedicat pietei europene, care va avea la baza platforma Volkswagen Modular Electric Drive (MEB).
 
Alianta Ford-VW nu implica transfer de proprietate intre cele doua companii, ci are ca scop doar eficientizarea productiei de utilitare usoare si optimizarea costurilor de cercetare-dezvoltare, precum si largirea portofoliului. Atat Ford, cat si VW au un business puternic pe segmentul vehiculelor comerciale – vanuri si pick-up-uri deopotriva – cu modelele Ford Transit si Ranger, respectiv VW Transporter, Crafter, Caddy si Amarok.
 
„Prin colaborarea pe aceste 3 platforme, ambele companii vor avea beneficii financiare semnificative. Separat, Ford isi va largi portofoliul de vehicule comerciale cu versiunile electrice ale Transit si F-150, in urmatoarele 24 de luni”, a declarat Jim Farley, CEO Ford.
 
„Colaborarea cu Ford reprezinta un pilon-cheie al strategiei noastre GRIP2025+ si parte a transformarii prin care trece Volkswagen Vehicule Comerciale. Prin aceasta alianta ne intarim pozitia foarte buna pe care o ocupam pe segmentul utilitarelor usoare, in special pe principalele piete europene”, a subliniat Thomas Sedran, presedintele consiliului de administratie al VW Vehicule Comerciale.
 
Utilizarea de catre Ford a platformei electrice VW MEB in Europa reprezinta o piatra de temelie in strategia VW de promovare a propulsiei electrice si confirma eforturile ambelor companii de a-si indeplini obligatiile impuse prin Acordul de la Paris, din 2015. De altfel, VW si Ford analizeaza si alte moduri in care sa colaboreze pentru productia de vehicule electrice.
 
Dupa mai multi ani – incepand cu 2023 – Ford ar putea ajunge sa livreze pana la 600.000 de utilitare avand la baza tehnologia MEB, care este proiectata sa combine armonios performanta si capacitatea de transport cu tehnologia electrica. Vehiculul, care va fi proiectat si realizat de catre Ford la Köln-Merkenich, se va alatura modelului Mustang Mach-E, care va fi lansat oficial in 2021.
 
In plus, ambele companii vor lucra cu Argo AI, pentru a dezvolta separat vehicule autonome. VW a investit recent in Argo AI, compania americana in cadrul careia Ford detine deja un pachet de actiuni. Faptul ca atat Ford, cat si VW, au decis independent sa investeasca in Argo AI conforma nivelul tehnologic ridicat al sistemului autonom dezvoltat de Argo AI, care va fi disponibil pentru Europa si America de Nord deopotriva.