Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Sursă foto: Reflex Robotics

Roboții sunt tot mai folosiți în depozite pentru a automatiza sarcini fizice și sunt cu atât mai utili în centrele mari de fulfillment – unde cererea este volatilă și SKU-urile sunt diverse – deoarece facilitează operațiuni 24/7 fără creșteri proporționale ale numărului de angajați. Aceasta este una dintre concluziile analizei realizate recent de Ti Insight pe tema inteligenței artificiale (AI), analiză care include și prezentarea unor companii ce s-au remarcat deja pe piață la nivel global.

Reflex Robotics a fost fondată în 2022, are sediul central în New York City și este specializată în dezvoltarea sistemelor robotice de uz general pentru automatizarea industrială. Compania proiectează soluții destinate automatizării sarcinilor repetitive și consumatoare de muncă, printre care ambalarea băuturilor, paletizare în depozite și picking, care îmbunătățesc productivitate în logistică, depozitare și alte activități din lanțul de aprovizionare. Compania se poziționează ca un partener de automatizare scalabilă pentru industriile care se confruntă cu lipsa de forță de muncă sau presiunea marjei de profit, valorificând AI și machine learning pentru a crea soluții flexibile, de uz general, în loc de roboți specifici pentru sarcini. Abordarea sa presupune o tranziție către automatizarea mai adaptabilă în medii tradițional rigide, reflectând tendințele mai largi în logistică inteligentă și producție. În septembrie 2024, GXO Logistics a anunțat un nou acord cu Reflex Robotics pentru a testa în condiții reale robotul Reflex, un humanoid multifuncțional care poate îndeplini sarcini repetitive și poate deveni complet autonom.

Sprijinit de firme de capital de risc de renume, Reflex Robotics a strâns aproximativ șapte milioane de dolari în finanțare de tip seed.

Dexterity, Inc., care are sediul în Redwood City (California) și este specializată în Inteligență Artificială Fizică, a strâns în martie 2025 finanțare de 95 de milioane de dolari și deține o tehnologie care le permite roboților să efectueze sarcini fizice complexe cu o dexteritate asemănătoare cu cea a oamenilor. Soluțiile sunt concepute pentru logistică, depozitare și operațiuni din lanțul de aprovizionare, având ca scop automatizarea sarcinilor repetitive și îmbunătățirea productivității forței de muncă. Principalele tehnologii ale companiei sunt Mech (un robot industrial cu brațe duale cu deschidere de 5 m și capacitate de încărcare de 60 kg care funcționează în diverse condiții de mediu și este conceput pentru sarcini precum încărcarea/descărcarea camioanelor, paletizarea și sortarea coletelor) și DexR (un sistem robotic cu brațe duale dezvoltat pentru descărcarea cutiilor din remorci și containere la rampe). Printre clienții care utilizează tehnologiile Dexterity se numără FedEx, GXO și Sumitomo Corporation.

În sfârșit, Ocado Group a achiziționat în mai 2023 compania 6 River Systems, un furnizor de soluții de fulfillment AMR. Roboții Chuck ai acesteia sunt folosiți deja în peste 100 de depozite la nivel mondial, unde procesează săptămânal milioane de unități, și extind domeniul de aplicare a tehnologiei Ocado la retailul non-alimentar. Sistemul de Roboți Mobil Ocado oferă soluții de automatizare a depozitelor care integrează roboți mobili autonomi cu software inteligent pentru a îmbunătăți operațiunile de fulfillment și deservesc clienți din domeniile logisticii, producției și comerțului cu amănuntul. GXO Logistics, de exemplu, folosește roboții săi mobili autonomi pentru a spori eficiența în centrele de distribuție din Europa și America de Nord, Expeditors modernizează datorită lor operațiunile de depozitare, NFI Industries valorifică sistemul pentru a îmbunătăți performanța și productivitatea în logistica 3PL, ACT Fulfillment, axat pe logistica fashion, a crescut semnificativ ratele de picking, CSAT Solutions folosește platforma pentru a optimiza logistica electronicelor datorită informațiilor operaționale îmbunătățite, iar Liberty Hardware se bazează pe această tehnologie pentru a îmbunătăți volumul de lucru.

Vânzările de ouă de consum au înregistrat o creștere de 27% în prima jumătate a anului, față de 2024, ca urmare a finalizării investițiilor în noua stație de sortare și ambalare a ouălor și a extinderii efectivelor de păsări pe platforma de la Mihăilești. De asemenea, numărul de clienți din divizia de retail a crescut cu 20%.

Grupul Agroland, care activează pe piața de retail, agribusiness, producție alimentară și nutriție animală, a anunțat o creștere a producției de furaje în al doilea trimestru (T2) al lui 2025, precum și o evoluție pozitivă a producției și vânzărilor de ouă.

În această perioadă, cele două fabrici de furaje ale grupului din Caransebeș și Ișalnița au produs 7.268 de tone, în creștere cu 50% față de T2 din 2024. De asemenea, platforma Mihăilești a vândut 17,9 milioane de ouă de consum în T2 al lui 2025, o creștere de 17% comparativ cu aceeași perioadă a anului anterior.

„Dezechilibrele la nivelul pieței de ouă din UE s-au menținut și în al doilea trimestru al acestui an, consecință a focarelor de gripă aviară înregistrate în diverse state membre, inclusiv Polonia, Germania, Italia si, mai aproape de noi, Ungaria, focare care au dus la sacrificarea a milioane de păsări. Situația a fost agravată și de creșterea costului cu furajele, energia și forța de muncă. Toate acestea au dus la o scădere a efectivelor de păsări și au afectat semnificativ producția de ouă, în contextul în care consumul se menține la un nivel susținut. Dezechilibrele din zona de producție au fost reflectate în creșterile semnificative de preț: deși a scăzut față de valoarea maximă înregistrată în aprilie anul acesta, prețul mediu la ouă de consum la nivelul UE se menține, totuși, cu peste 30% mai mare la finalul lunii iunie anul acesta față de anul trecut (256,81 EUR/100 kg). Valorificând din plin avantajul producției proprii de furaje (în continuă expansiune) și creșterea efectivelor de păsări pe platforma avicolă de la Mihăilești până la aproximativ 300.000 de găini ouătoare, Agroland a reușit să întoarcă în favoarea sa acest context european extrem de volatil. Am reușit, astfel, să obținem un avans de 27% la vânzările de ouă de consum în primele șase luni ale anului, față de aceeași perioadă a anului trecut, la un preț mediu de vânzare care s-a situat peste nivelul din 2024, atât în trimestrul 1 cât și în trimestrul 2 din acest an.”, a declarat Horia Cardoș, fondator și CEO al grupului Agroland.

În prima jumătate a lui 2025, platforma de la Mihăilești a vândut 38,7 milioane de ouă de consum, în creștere cu 27% față de aceeași perioadă din 2024. Totodată, Agroland a reușit să valorifice producția sa de ouă de consum la un preț mediu cu 20% mai mare decât în aceeași perioadă din 2024. Grupul Agroland a finalizat extinderea uneia dintre fermele de pe platforma avicolă de la Mihăilești, aducând numărul total de găini ouătoare la aproximativ 300.000. De asemenea, societatea a construit o nouă stație de sortare și ambalare a ouălor pentru a crește volumele de ouă vândute.

De la începerea producției de furaje în al treilea trimestru al lui 2023, gradul de utilizare a capacității de producție al grupului Agroland a crescut constant și se situează în prezent la aproximativ 90% din capacitatea nominală. Ca urmare, media trimestrială a producției în 2024 a crescut cu 113%, de la 2.120 de tone la 4.526 de tone, comparativ cu 2023. În plus, media trimestrială a producției în 2025 a crescut cu 60% față de 2024, ajungând la 7.233 de tone. De asemenea, în primul semestru al lui 2025, fabricile de la Caransebeș și Ișalnița au produs 14.465 de tone de furaje, în creștere cu 69% față de aceeași perioadă a lui 2024.

În ceea ce privește segmentul de retail, cele 92 de magazine deținute de Agroland au înregistrat un total de 696.000 de clienți în T2 din 2025, în creștere cu 19% față de aceeași perioadă din 2024. În plus, valoarea medie a bonului fiscal a totalizat 92 de lei, menținându-se față de nivelul T2 din 2024. Numărul de clienți a crescut cu 20%, ajungând la 1,1 milioane de persoane, iar valoarea medie a bonului fiscal a urcat la 88 lei. Luând în considerare achizițiile efectuate în prima jumătate a lui 2025, grupul se așteaptă ca franciza să obțină rezultate comparabile.