Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Kia își aduce gama sa extinsă la IAA Mobility, reafirmându-și angajamentul față de mobilitatea sustenabilă și consolidându-și prezența pe piața europeană a automobilelor electrice, aflată în plină expansiune. IAA Mobility 2025, desfășurat la München în perioada 8-14 septembrie, este considerat cel mai mare târg de mobilitate din lume. Kia beneficiază de această scenă globală pentru a-și prezenta gama de automobile electrice în cadrul unei expoziții în aer liber, subliniindu-și angajamentul față de electrificare.

Sub tema „Windows of Inspiration” („Ferestre ale inspirației”), Kia prezintă pentru prima dată publicului european gama sa completă de automobile electrice. La expoziție Kia va prezenta conceptul EV2, EV3, EV4, EV5 și noile EV6 GT, EV9 GT și PV5. Vizitatorii pot descoperi EV3, EV9, noul EV6 și noul EV6 GT prin test drive-uri dedicate. Împreună, aceste modele ilustrează strategia Kia de a face mobilitatea electrică accesibilă pentru o gamă mai largă de segmente și stiluri de viață.

Noul EV5 va fi prezent la salonul auto cu progrese semnificative în domeniul mobilității electrice în segmentul C-SUV – cel mai mare segment european și cu cea mai rapidă creștere. EV5 100% electric, care va fi lansat în Europa până la finalul lui 2025, combină designul robust al unui SUV cu funcționalitatea practică și tehnologia avansată. Printre punctele forte se numără o autonomie estimată de până la 530 km, capacitatea de încărcare rapidă în 30 de minute, funcționalitatea Vehicle-to-Load (V2L) și o capacitate de remorcare de până la 1.200 kg în Europa. Aceste atribute subliniază angajamentul continuu al Kia de a îmbunătăți accesibilitatea și versatilitatea automobilelor electrice pentru consumatori.

Unul dintre punctele de atracție ale standului Kia este Concept EV2, un crossover compact din segmentul B-SUV care întruchipează viziunea Kia asupra automobilelor electrice inovatoare. După ce a fost prezentat la „EV Day” și „Milan Design Week”, acesta este acum disponibil publicului pentru prima dată la Salonul Auto IAA. Conceput pentru a inspira prin spiritul său de aventură, acesta combină o estetică îndrăzneață cu lumini de zi verticale și iluminarea de tip „Star Map” semnată Kia. Adaptat pentru stilul de viață urban și reflectând direcția de design orientată spre viitor a Kia, conceptul EV2 prefigurează modelul de serie EV2, care urmează să fie lansat anul viitor.

EV3 prezintă inovația noii generații a modelului emblematic EV9 într-o formă mai accesibilă pentru un public mai larg, stabilind noi standarde în segmentul SUV-urilor electrice compacte. EV3 se mândrește cu un exterior îndrăzneț și progresiv și cu un interior inovator și practic, care optimizează spațiul, funcționalitatea și confortul. Acesta are o autonomie de 605 kilometri, cea mai mare din segment, și poate fi reîncărcat de la 10% la 80% în 31 de minute.

EV4 Hatchback este, de asemenea, expus static, extinzând opțiunile disponibile pentru consumatorii din segmentul C electrificat. Acesta oferă o autonomie de până la 625 km (WLTP) și dispune de o capacitate de încărcare rapidă care permite reîncărcarea bateriei de la 10 la 80% în doar 31 de minute.

În centrul atenției va fi și noul model EV6 GT, cea mai dinamică mașină electrică Kia de până acum. Cu o putere de 650 CP și o accelerație de la 0 la 100 km/h în doar 3,5 secunde, acesta combină performanța extraordinară cu utilitatea de zi cu zi, subliniind capacitatea Kia de a integra perfect electrificarea cu o dovadă autentică de performanță.

EV9 GT, cel mai puternic SUV Kia de până acum, cu 508 CP și o autonomie de 510 kilometri, va fi de asemenea expus. Acest plus de putere este completat de suspensia controlată electronic (ECS), care oferă un confort excelent la rulare și stabilitate la volan datorită controlului optim. Sportiv și exclusivist, EV9 GT accelerează de la 0 la 100 km/h în doar 4,6 secunde.

Inovatorul Kia PV5 marchează intrarea mărcii pe piața vehiculelor comerciale ușoare (LCV). Conceput pentru a redefini mobilitatea electrică modulară și flexibilă, acesta utilizează o arhitectură unică care permite până la 16 variante diferite. Această versatilitate permite modelului PV5 să se adapteze perfect aplicațiilor comerciale și de transport de persoane, subliniind ambiția Kia de a se extinde în noi ecosisteme de mobilitate. PV5 va fi prezentat la salonul IAA în versiunea pentru pasageri, cu o versiune pentru familii cu cinci locuri.

„Ferestre ale inspirației”: Un concept de expoziție în aer liber

Prezentarea Kia de la salonul IAA este animată de conceptul „Ferestre ale inspirației” („Windows of Inspiration”). Standul în aer liber prezintă stâlpi cu oglinzi care creează efecte vizuale captivante, estompând granițele dintre realitate și reflexie. Această abordare integrează perfect gama de mașini electrice Kia în peisajul urban din München. Zonele dedicate fiecărui model, cu grafică animată și elemente interactive reflectă sloganul mărcii Kia „Mișcarea care inspiră” (“Movement that Inspires”), oferind vizitatorilor un mod impresionant și memorabil de a experimenta viziunea Kia asupra mobilității.

Standul se bazează pe filosofia de design „Opposites United” a Kia, care integrează elemente contrastante pentru a crea o experiență modernă. Prin combinarea intenționată a unor aspecte precum natura și tehnologia, emoția și rațiunea, dinamismul și calmul, Kia urmărește să creeze un flux urban care să reflecte valorile orientate spre viitor.

„Kia va prelua conducerea în popularizarea automobilelor electrice prin continuarea participării la saloanele auto regionale majore, continuând în același timp să ajungă la clienții globali și să-și consolideze imaginea de marcă de automobile electrice de încredere. Revenirea noastră la IAA Mobility 2025 de la München marchează o etapă importantă, reafirmând angajamentul nostru față de mobilitatea sustenabilă și consolidând prezența noastră pe piața europeană a automobilelor electrice, aflată în creștere rapidă.”, a declarat Charles Ryu, șeful diviziei Global Brand & Customer Experience.

Vizitatorii salonului IAA Mobility 2025 Open Space pot interacționa și experimenta universul Kia până la 14 septembrie la standul său în aer liber de lângă Ludwigstraße 22, 80539, în centrul orașului München.

Cifra de afaceri a Grupului Renault a urcat la 27,6 miliarde de euro, reprezentând o creștere de 2,5% față de prima jumătate (S1) a lui 2024. La cursuri de schimb constante, creșterea a fost de 3,6%.

Perimetrul Automobile a generat o cifră de afaceri de 24,5 miliarde de euro, o creștere de 0,5% față de S1 2024. Acestea au inclus un efect negativ de -1,1 punct procentual (-264 de milioane de euro) în principal determinate de devalorizarea lirei turcești, a realului brazilian și a peso-ului argentinian. La cursul de schimb constant, creșterea a fost de 1,6%.

Înmatriculările au fost mai mari cu 1,3%, reprezentând 530.000 de unități, dintre care 416.000 la dealerii independenți și 114.000 la nivelul Grupului, parțial compensate de reducerea stocurilor din rețeaua de dealeri independenți, în S1 2025 față de aceeași perioadă din 2024, și de tranziția către noul regulament GSR.

Datorită lansărilor recente ale Grupului (Bigster, Duster, Symbioz, Renault 5, A290, Grand Koleos, Rafale…), efectul mix a fost pozitiv de 3,3 puncte procentuale, iar compania se așteaptă ca acest lucru să continue și în următorul semestru.

În ciuda unui context dificil de piață, scăderea segmentului de retail din Europa (în rândul clienților persoane fizice) și contracția acesteia a generat o presiune comercială majoră, iar în afara Europei impactul negativ al cursurilor de schimb s-a compensat prin majorările de preț.

Marja operațională a Grupului a înregistrat 1,7 miliarde de euro, reprezentând 6% din cifra de afaceri față de 8,1 în S1 2024, în timp ce perimetrul Automobile a scăzut la 1 miliard de euro, sau 4% din cifra de afaceri, comparativ cu 6,6% în S1 2024. Costurile au fost îmbunătățite cu 287 milioane de euro datorită performanței în achiziții și într-o măsură mai mică a scăderii prețurilor la materiile prime.

Rezultatul operațional a fost de -8,4 miliarde de euro față de 1,8 miliarde de euro în S1 2024. În primul semestru, rezultatul financiar a ajuns la -93 milioane de euro, comparativ cu -385 milioane de euro în S1 2024. Variația este explicată de companie ca fiind un impact al hiperinflației din Argentina în S1 2024.

Contribuția entităților asociate de -2,3 miliarde de euro, comparativ cu 195 milioane de euro în S1 2024, a inclus contribuția negativă a Nissan de -2,3 miliarde de euro (-2,2 miliarde de euro în T1 și -127 milioane de euro în T2).

Impozitele curente și amânate au rezultat o cheltuială de -324 de milioane de euro, din care -24 de milioane de euro a fost suprataxa excepțională din Franța, comparativ cu -328 de milioane de euro în S1 2024. Rata efectivă de impozitare fiind influențată de pierderile înregistrate în Franța în acest an.

Astfel, rezultatul net a ajuns la -11,1 miliarde de euro în S1 2025, asemănător cu partea Grupului, rezultând -40,90 euro/acțiune. Rezultatul net, partea Grupului, excluzând impactul Nissan fiind de 461 milioane de euro (adică 1,69 euro/acțiune). 

Cheltuielile R&D au fost mai mici la -166 de milioane de euro, având în vedere facturările nerecurente către parteneri în S1 2024.

Contribuția Mobilize Financial Services (Finanțarea Vânzărilor) a ajuns la 668 milioane de euro, în creștere cu 75 milioane de euro față de S1 2024.

Alte venituri și cheltuieli operaționale au fost negative, de -10,1 miliarde de euro (față de -0,3 miliarde de euro în S1 2024), inclusiv pierderea non-cash de -9,3 miliarde de euro legată de modificarea tratamentului contabil al participației Renault Group în Nissan.

Fluxul de numerar liber a fost de 47 milioane de euro, inclusiv dividende de 150 de milioane de euro de la Mobilize Financial Services (600 de milioane de euro în S1 2024) și o variație negativă a necesarului de fond de rulment de 897 milioane de euro. Poziția financiară netă a perimetrului Automobile a fost de 5,9 miliarde de euro.

Marca Renault a ocupat locul unu în Franța pe segmentul autoturisme + vehicule utilitare, și totodată la vehicule electrice și la autoturisme hibride (HEV), iar în Europa s-a situat pe locul doi pe segmentul autoturismelor + vehiculele utilitare, Clio fiind unul dintre cele mai vândute modele, și pe segmentul hibrid (HEV).

De asemenea, în Europa, Dacia este în top 10 al celor mai vândute mărci și în top 3 la autoturisme vândute către persoane fizice. Sandero rămâne cel mai vândut pe toate canalele de distribuție, în timp ce Duster este cel mai vândut SUV către persoane fizice. Modelul Alpine a crescut în vânzări cu 85% față de S1 din 2024.

Perspective financiare pentru 2025

Renault Group și-a revizuit perspectivele pentru acest an, estimând o marjă operațională între 1 și 1,5 miliarde de euro, un efect de volum mai puternic susținut de numărul de comenzi din iunie, creșterea volumelor generate de lansările recente și creșterea vânzărilor către parteneri. De asemenea, va consolida planul de reducere a costurilor pe termen scurt și va accelera inițiativele privind pârghii mai structurale (reducerea SG&A – cheltuieli generale și administrative – și a costurilor de producție și R&D).

„În calitate de nou CEO al Renault Group, sunt mai mult decât convins că dispunem de toate elementele fundamentale pentru a reuși: echipe implicate, un plan solid de produse, o poziționare clară a mărcilor noastre, precum și o organizare inovatoare. Rezultatele noastre din primul semestru, într-un context de piață dificil, nu au fost aliniate cu ambițiile noastre inițiale. Am lansat deja un set de măsuri pentru a ne atinge obiectivele. Cu toate acestea, rentabilitatea Renault Group rămâne un reper în industria noastră și suntem hotărâți să menținem acest standard. Foia de parcurs este clară: să asigurăm continuitatea strategiei noastre, accelerând în același timp procesul de transformare. Într-un mediu profund disruptiv, ne concentrăm pe ceea ce stă sub controlul nostru: mobilizarea echipelor, prioritizarea investițiilor în produs, livrarea unei performanțe de top și valorificarea rețelei noastre unice de parteneri. Sunt convins că Renault Group este bine poziționat pentru a crea valoare, la cel mai înalt nivel și într-un mod durabil, pentru anii care urmează.”, a precizat François Provost, CEO al Renault Group.