Kia Corporation a încheiat un parteneriat strategic cu Samsung Electronics Co., Ltd. pentru a introduce soluții de ultimă generație „Internet of Things” (IoT) automobilelor sale PBV (Platform Beyond Vehicles).
Cele două companii au semnat un memorandum de înțelegere în timpul evenimentului „EV Day 2025” organizat de Kia în Spania. Acesta este un pas important spre redefinirea experienței „în automobile” și “în afara automobilului” pentru clienții PBV.
La ceremonia de semnare au participat Sangdae Kim, Head of Kia’s PBV Division, și Chanwoo Park, Executive Vice President of B2B Integrated Offering Center la Samsung Electronics.
Colaborarea este aliniată cu strategia mai amplă „Platform Beyond Vehicle” dezvoltată de Kia, care vizează extinderea rolului PBV-urilor de la transport la soluții de afaceri personalizate care pot fi integrate în ecosisteme digitale mai extinse.
„Automobilele PBV Kia sunt concepute pentru a fi mai mult decât automobile, sunt soluții de afaceri inteligente care se conectează perfect cu ecosistemele digitale”, a declarat Sangdae Kim, șeful diviziei PBV Kia. „Apreciem colaborarea noastră cu Samsung, valorificând soluția sa „AI B2B SmartThings Pro”, care va extinde experiența de utilizare a automobilelor pentru clienții noștri de afaceri dincolo de PBV-uri în ecosistemul IoT mai larg. Se așteaptă ca acest parteneriat să creeze noi oportunități pentru descoperirea valorii clienților.”
Kia va integra platforma IoT a Samsung “SmartThings Pro” în PBV-urile sale, permițând controlul wireless al dispozitivelor și tehnologiilor conectate printr-un serviciu Plug & Play. Cu această soluție, clienții de afaceri pot integra și gestiona dispozitive compatibile IoT fără instalări complexe, prin simpla atașare a unui conector inteligent.
„Prin integrarea SmartThings Pro în PBV-urile Kia, intenționăm să prezentăm o nouă modalitate inteligentă de conectare a companiilor cu clienții lor”, a declarat Chanwoo Park, Executive Vice President of B2B Integrated Offering Center al Samsung Electronics. „Vom oferi o experiență de management integrată optimizată a magazinului, bazată pe soluții personalizate, pentru a satisface o gamă largă de clienți B2B, inclusiv cei care desfășoară activități independente și proprietarii de întreprinderi mici.”
Prin integrarea platformei „SmartThings Pro” în PBV-urile sale, Kia va oferi conectivitate automată între automobile și mediile de afaceri. Totodată, va permite clienților B2B să configureze proceduri specifice, prin activarea procedurii corespunzătoare în funcție de destinația introdusă în sistemul „In-Vehicle Infotainment” (IVI) al PBV-urilor. Altfel, clienții vor putea gestiona și monitoriza în siguranță, fără întreruperi operațiunile externe de afaceri, chiar și în timpul călătoriilor.
De exemplu, atunci când micii proprietari de brutării desemnează ca destinație o piață angro din apropiere, procedura de configurare pre-programată va activa un „Mod de cumpărare a ingredientelor” (Ingredient Purchase Mode), iar sistemul refrigerare intern al vehiculului va fi ajustat automat pentru a se asigura că ingredientele rămân proaspete în timpul călătoriei.
După achiziționarea ingredientelor magazinul este setat ca destinație și se va activa „Commute Mode”, ceea ce va permite proprietarilor să pregătească magazinul înainte de sosire, pornind aerul condiționat, semnalizarea și alte echipamente. De asemenea, pot primi o listă de sarcini în mod inteligent, așa cum verificarea inventarului și înlocuirea filtrelor, permițându-le să pregătească magazinul pentru funcționare fără personal.
La terminarea orelor de lucru, aceștia pot activa un „Mod de închidere” care asigură automat oprirea dispozitivelor din magazin, implementarea măsurilor de economisire a energiei și gestionarea securității. În plus, aceștia vor primi notificări în timp real prin intermediul sistemului IVI în timpul condusului, dacă este detectată o activitate neobișnuită sau dacă este necesară întreținerea, de exemplu în cazul defecțiunilor dispozitivului.
Alte exemple de funcționalitate a tehnologiei includ un „Mod de operare fără pilot” (Unmanned Operation Mode), pe care diverse locații HoReCa îl pot utiliza pentru a controla de la distanță check-in-urile și check-out-urile, deblocarea ușilor camerelor, controlul dispozitivelor și optimizarea setărilor de climatizare. Chiar și atunci când sunt pe drum, proprietarii pot monitoriza interioarele și exterioarele camerelor prin intermediul sistemului IVI și pot verifica informațiile privind rezervările oaspeților pentru efectuarea check-in și check-out de la distanță.
Platforma „SmartThings Pro” va utiliza recunoașterea modelelor pe bază de inteligență artificială pentru a recomanda și perfecționa procedurile automate de afaceri, în timp ce proprietarii PBV pot monitoriza și controla aceste funcții direct prin intermediul sistemului de infotainment al vehiculului sau al unei tablete.
În plus față de integrarea platformei „SmartThings Pro”, Kia și Samsung intenționează să dezvolte soluții IoT specializate, adaptate nevoilor unice ale clienților de afaceri ai PBV din diverse sectoare.
Ca parte a acestui parteneriat, cele două companii vor lansa mai întâi servicii pilot pentru proprietarii de întreprinderi mici și clienții independenți. Apoi, vor lucra pentru a dezvolta linii de produse IoT specifice pentru PBV și soluții combinate adaptate nevoilor clienților B2B. De asemenea, cele două companii urmăresc să creeze noi modele de afaceri și să își extindă serviciile către clienții B2B la nivel global.
Noua integrare tehnologică, condusă de parteneriatul dintre cele două companii, va permite un serviciu care conectează mobilitatea, tehnologia și afacerile. Colaborarea reafirmă reputația puternică a Coreei de Sud în ceea ce privește tehnologia inteligentă și angajamentul Kia de a dezvolta soluții de mobilitate mai inteligente și mai eficiente.

Anamaria Stanciu din București a achiziționat modelul Dacia Spring, o versiune Extreme 65 de culoare Lichen Kaki, devenind astfel posesoarea celui de-al 20.000-lea vehicul Dacia Spring vândut în România.
Vehiculul a fost livrat clientei la sediul Dacia Business Center din București, unde i s-a înmânat acesteia, de către Mihai Bordeanu, Directorul General al Automobile Dacia, două vouchere de încărcare gratuită, suficiente pentru parcurgerea a 20.000 de kilometri.
De la lansarea modelului, în toamna lui 2020, Dacia Spring s-a impus ca lider pe piața vehiculelor electrice din România, având o cotă de peste 30% din vânzările acestui segment.
În cei patru ani de carieră, Dacia Spring a fost vândut la nivel internațional în peste 168.000 de unități, marea majoritate fiind în țările Europei Occidentale. La finalul lui ianuarie 2025, cele mai multe vehicule Dacia Spring erau înmatriculate în Franța (aproape 68.000 de unități) și Germania (peste 35.000 de unități).
„Atingerea bornei de 20.000 de unități vândute confirmă succesul de care se bucură Dacia Spring pe piața din România. Lansată în toamna anului trecut, noua ediție a modelului, cu un design complet revizuit și cu numeroase echipamente noi, este un model de eficiență energetică, rămânând totodată vehiculul electric cu cel mai bun raport preț/prestații din segmentul său.”,
a declarat Mihai Bordeanu, Director General Automobile Dacia.


02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit