Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Grupul Renault a încheiat cu succes primele etape ale planului său „Renaulution”, realizând cea mai rapidă redresare din istoria recentă a industriei auto.

Faza actuală, anunțată în noiembrie 2022, „Revoluție” are ca obiectiv transformarea Renault Group într-o companie de automobile Next Gen, concentrată pe cinci tipuri de business-uri, precum vehicule electrice (EV) și software, noi servicii de mobilitate, economie circulară, vehicule high-end, alături de cele ICE și hibride.

Ampere, entitate autonomă, joacă un rol crucial în această transformare, concentrându-se pe proiectarea, producerea și comercializarea vehiculelor electrice pentru pasageri sub marca Renault în Europa. Cu ambiția de a atinge o cotă de piață de două cifre și o marjă operațională similară până în 2031, Ampere a finalizat desprinderea cu succes la 1 noiembrie 2023. Cu 11.000 de angajați, dintre care 35% sunt ingineri specializați în tehnologiile EV și software, Ampere beneficiază de active puternice și investiții în două platforme dedicate EV, alături de un ecosistem industrial eficient în Franța, cu emisii scăzute de carbon, așa cum ElectriCity și Cléon.

Structura simplă și eficientă a Ampere permite cooperarea agilă, fiind o companie orientată spre date, construită pe tehnologie și condusă de o echipă de conducere cu experiență vastă în domeniul tehnologiei globale și al industriei auto internaționale.

„În adevăratul spirit al Renault, Ampere este conceput pentru a produce vehicule electrice și conectate la prețuri accesibile tuturor, abordând imperativele tranziției energetice și valorificând oportunitățile de creștere de pe piață. Ampere este în primul rând o ilustrare a eforturilor pentru excelența tehnologică și experiența clienților: două platforme dedicate pentru vehicule electrice, o gamă robustă de șapte modele, o nouă generație de arhitectură electronică centralizată, o suită de software avansată bazată pe Android și cel mai compact și eficient ecosistem de aprovizionare și de producție EV, toate create în Europa. Unicitatea Ampere se bazează pe o abordare deschisă și orizontală cu cei mai buni parteneri din domeniu, asigurând un risc scăzut, flexibilitate și alocare inteligentă a capitalului pentru a naviga într-un mediu competitiv, aflat în schimbare rapidă. Ampere combină tot ce e mai bun din două lumi: experiența și determinarea unui producător de automobile de top și agilitatea și inovația unui nou venit. Ampere este ESG în 3D, proiectat de la zero si atingând cel mai înalt standard în materie de decarbonizare, economie circulară și tranziție echitabilă. Sunt mai mult decât încrezător că succesul Ampere se bazează pe expertiza și entuziasmul unei echipe foarte diverse, care s-a dovedit extrem de eficientă în ultimii doi ani de pregătire.”,

a precizat Luca de Meo, Chief Executive Officer Renault Group.

„Cu mașini de înaltă performanță, prețuri competitive, un brand puternic și servicii de înaltă calitate, Ampere este bine poziționat pentru a răspunde evoluției vehiculelor electrice pe piața europeană. Ampere vizează o creștere medie anuală de 30% a veniturilor între 2023 și 2031. De la 10 miliarde de euro în 2025 cu 4 vehicule, Ampere va viza peste 25 de miliarde de euro din venituri în 2031, cu 7 vehicule competitive. Datorită foii de parcurs clare de reducere a costurilor cu 40% pe parcursul unei singure generații, Ampere va putea să reducă treptat prețurile vehiculelor, îmbunătățind în același timp marjele. Într-adevăr, beneficiind de relansarea Renault Group în domeniul EV și software, Ampere oferă un profil financiar cu risc scăzut și rentabilitate ridicată, cu ambiția de a atinge pragul de rentabilitate în 2025 (atât în marjă operațională, cât și în free cash flow) și vizează o marjă de peste 10% începând cu 2030. Dincolo de propria sa gamă, Ampere este, de asemenea, concepută pentru a fi o platformă tehnologică, de producție și de colaborare cu alte mărci, ceea ce reprezintă avantaje suplimentare. Separarea recentă, finalizată cu succes în urmă cu două săptămâni, este o primă etapă semnificativă pentru noi și pregătim următoarea mișcare strategică: IPO este o oportunitate de a accelera în continuare dezvoltarea Ampere fără a recurge la resursele Renault Group și îi permite acestuia să accelereze pe foaia de parcurs pentru a-și recompensa acționari.”

a declarat Thierry Piéton, Chief Financial Officer Renault Group.

Producatorul american de componente pentru automobile Johnson Controls a inaugurat oficial, la sfarsitul lui ianuarie, cea de-a noua fabrica din Romania, la Craiova, unde va produce scaune pentru vehiculul B-Max, realizat de Ford. In urma unei investitii de aproximativ 10 milioane de euro, Johnson Controls este primul furnizor Ford care si-a deschis uzina la Craiova, chiar langa fabrica producatorului de automobile, activitatea sa urmand sa fie exclusiv dedicata acestuia.

 
Fabrica are in prezent 100 de angajati, iar in lunile urmatoare personalul va fi completat cu inca 60. La capacitate maxima, uzina va putea produce scaune pentru 1.300 de masini/zi, adica 300.000 de vehicule/an. Deocamdata insa, in unitatea de la Craiova scaunele vor fi doar asamblate cu componente venite de la celelalte unitati Johnson Controls din tara si de peste granita.

Noua fabrica a companiei americane se intinde pe aproximativ 11.000 m2, suprafata care cuprinde si aria de depozitare, docurile, birourile, precum si zona de odihna si vestiare pentru angajati.
In Romania, furnizorul are deja noua unitati de productie, printre care se numara si cele doua fabrici Spumotim Timisoara, achizitionate recent. „Romania este un partener foarte important pentru noi, dat fiind faptul ca estimam o crestere de aproximativ 80% a pietei de profil in urmatorii patru ani“, a declarat vicepresedintele Johnson Controls, Jeff Williams.
Compania americana mai detine in Romania doua fabrici de huse auto la Ploiesti si Pitesti, doua unitati pentru structuri metalice, din care cea situata la Pitesti este cea mai mare uzina de metal din estul Europei, precum si o fabrica de stofe pentru huse auto la Timisoara. si, potrivit vicepresedintelui sau, „Johnson Controls cauta constant sa isi mareasca portofoliul, iar daca acest lucru inseamna ca trebuie sa facem achizitii, sa luam mai multe companii in Romania, sau oriunde altundeva in lume, atunci o vom face, pentru a ne alinia cu clientii nostri si a ne creste afacerea“. De asemenea, Jeff Williams a declarat ca unitatea din Craiova a inceput anul acesta faza de pre-productie.
Segmentul auto a beneficiat in 2011 de o serie consistenta de investitii. Potrivit Andreei Paul Vass, la momentul inaugurarii consilier de stat al premierului Romaniei, Honeywell Frictions a investit 58,7 milioane de euro si a creat 300 de locuri de munca la Ploiesti, compania americana IAC (International Automotive Components) a realizat o investitie de 58 de milioane de euro si a creat 400 de locuri de munca la Bals, in judetul Dolj, iar compania germana Continental AG a realizat o investitie de 15 milioane de euro, generand astfel 300 de locuri de munca in Carei, Satu-Mare.

„Nu cred ca ne vom confrunta cu provocari logistice.“
Principalele componente ale scaunelor care vor fi asamblate la Craiova – structurile metalice, spumele si husele auto – vor fi aduse de Johnson Controls de la unitatile din Timisoara, Jimbolia si Pitesti, insa vicepresedintele companiei americane este de parere ca aceasta schema nu ridica provocari logistice reale. „Cele mai multe componente utilizate la constructia scaunelor pentru Ford provin din Romania, deci de la 4-8 ore distanta, astfel ca din punct de vedere logistic nu exista o provocare. De fapt, aceasta situatie este ideala pentru o companie, pentru ca foarte des se intampla sa avem supply chain-uri extinse. In alte parti ale lumii unde desfasuram operatiuni nu putem spune ca dispunem de luxul si oportunitatea de a beneficia de o productie locala de componente, iar acestea vin de la distante considerabile, uneori mii de kilometri. In timp ce, in cazul de fata, proiectul este foarte mult axat pe Romania“, a declarat Jeff Williams. Compania va transporta componentele pe camioane, „pentru ca distantele sunt relative scurte. In mod obisnuit, intr-un supply chain de acest gen am folosi calea ferata, care este mai eficienta din punct de vedere al costurilor. Dar practic 100% din materialele folosite vor fi aduse aici via camion“, a spus vicepresedintele Johnson Controls, care se arata increzator in planurile guvernului de a investi mai serios in infrastructura. „Se estimeaza ca productia de vehicule sa ajunga la un nivel aproape dublu in patru ani. Acest lucru ar trebui sa stimuleze si investitiile in infrastructura“, a mai spus vicepresedintele Johnson Controls.

Livrarile catre uzina din Craiova vor fi mici si dese
Unitatea din Craiova a fost conceputa sa functioneze pe principiul just in time-just in sequence. „Aici nu se va lucra niciodata pe stoc, ci se va produce numai la comanda. Liniile noastre de asamblare merg in acelasi timp cu ale clientului“, a declarat Alexandru Oprescu, directorul fabricii Johnson Controls Craiova.
Unitatea face posibila asamblarea de scaune si livrarea produsului final catre Ford in configuratia dorita in doar doua ore. Scaunele sunt apoi transportate in uzina Ford prin intermediul unui monorai care urmeaza sa conecteze cele doua fabrici. Jeff Williams nu exclude insa nici posibilitatea ca uzina de la Craiova sa treaca de la profilul de asamblare la cel de productie, daca aceasta solutie va fi necesara pentru a raspunde cererii clientului in viitor. „Ford are o schema care presupune o anumita perioada de testare a productiei, sunt mai multe etape de respectat, iar noi suntem in conformitate cu nivelul actual al clientului. Ca partener, vom fi gata atunci cand compania Ford va fi pregatita“, a adaugat Jeff Williams.
In zona de depozitare stocul va fi echivalent cu productia pentru o zi, pentru asigurarea disponibilitatii materialelor. „Intr-o fabrica de tipul just in time-just in sequence dorim sa avem un stoc minim de material, de aceea este necesar un supply chain foarte scurt, astfel ca vom avea livrari dese de cantitati foarte mici“, a mai spus vicepresedintele companiei.
Cele doua uzine functioneaza unitar, iar atunci cand corpul principal al vehiculului paraseste vopsitoria si intra pe linia de asamblare Johnson Controls primeste un mesaj care este prelucrat de sistemele interne ale fabricii si materialele necesare pentru respectiva comanda sunt aduse la linia de productie. „Scaunele produse special pentru o masina se intalnesc cu unitatea respectiva in punctul convergent si merg catre destinatia finala in continuare pe linia de asamblare“, a explicat Alexandru Oprescu, care a mai spus ca acest mod de lucru este rezultatul evolutiei industriei auto. „Acum se fac configurari individuale. Fiecare client isi configureaza masina dupa propria dorinta, dealerul trimite comanda la producator prin reteaua de colectare a informatiilor, ea este lansata in programele de fabricatie si, de acolo, in ordinea respectiva, ajunge in liniile de fabricatie ale furnizorului. De aceea producem just in sequence, iar varietatea scaunelor pe care le realizam depinde de culori, de husele folosite, prezenta air bag-urilor si a celorlalte optionale, ca reglajele pe verticala, lombare s.a.“, a spus directorul fabricii de la Craiova.

Fabrica are si o zona de training
Unitatea dispune si de o zona de training in care se aplica un program special de pregatire, pentru ca niciunul din operatorii fabricii nu a mai lucrat intr-o uzina de scaune auto. Programul de pregatire are trei parti: de baza, static si dinamic. In trainingul de baza oamenii se obisnuiesc cu structura scaunului, invata care sunt piesele componente, precum si tehnicile de baza – agrafarea si insurubarea folosind scule comandate electric si controlate de PLC-uri. Cand aceasta faza este depasita, urmeaza un training avansat, pe linie, cu trecere din post in post. „O parte dintre operatorii nostri au beneficiat de acest training in fabricile Johnson Controls care lucreaza pentru Ford in Bochum, St. Louis si Valencia. Acolo au lucrat efectiv in linie scaunele de Fiesta pentru Ford. Este o mare diferenta intre a lucra intr-o zona de training cu productie push, si nu de tip pull“, a spus reprezentantul Johnson Controls.
Toate sculele de pe linia de productie sunt brate automate de strangere si sunt controlate de PLC-uri. Toate strangerile, ca si ordinea acestora, sunt predefinite. Aceste statii au si rol de poka-yoke, adica pot asigura sprijinul necesar operatorului pentru eliminarea greselilor. Astfel, in momentul in care ordinea de strangere este gresita, linia se opreste automat.
Potrivit lui Alexandru Oprescu, productia fabricii va viza si piata after sales, insa deocamdata nu poate fi estimat un volum al acesteia, dat fiind faptul ca modelul B-Max este unul nou. De asemenea, directorul fabricii din Craiova a mai declarat ca, desi productia actuala se adreseaza exclusiv modelului B-Max, pe masura ce Ford va lansa si alte modele, Johnson Controls va participa la licitatie impreuna cu ceilalti competitori de pe piata. „Speram ca vom castiga si proiectele urmatoare in baza tehnologiei, experientei si know how-ului de care dispunem.“