Sectorul de activitate Automotive al Continental și-a dezvăluit noul nume al companiei la Salonul Auto de la Shanghai, Aumovio care îmbină atât poziția sa puternică pe piață, cât și moștenirea și expertiza tehnologică în industria automotive. De asemenea, va oferi produse electronice și soluții avansate de mobilitate pentru vehiculele definite de software, precum și o mobilitate sigură, captivantă, conectată și autonomă pentru o gamă largă din întreaga lume.
Conform unei analize de piață realizată de Berylls, sectorul de activitate Automotive a companiei se așteaptă ca valoarea soluțiilor per vehicul în aceste segmente să crească cu o medie anuală de 4,7% până în 2029, depășind numărul de autoturisme și vehicule comerciale ușoare produse la nivel mondial (bazat pe prognoza de piață realizată de S&P Global Mobility).
La ediția din acest an a Auto Shanghai, grupul a prezentat și abordarea sa „în piață pentru piață” și mai multe tehnologii inovatoare pentru piața chineză și clienții locali. Decizia va fi luată în cadrul Adunării Generale a Acționarilor Continental care va avea loc pe 25 aprilie 2025, iar listarea Aumovio la Bursa de Valori din Frankfurt în septembrie 2025. Sectorul de activitate Automotive al grupului Continental din România este prezent în Brașov, Iași, Sibiu și Timișoara.
„Ca și companie independentă, câștigăm semnificativ mai multă capacitate creativă și viteză. Aumovio va fi caracterizată de o triadă de produse tehnologice de vârf, o strategie consecventă de generare de valoare și o rețea globală sinergetică, combinate cu prezența locală puternică pentru clienți. Scopul nostru este de a ne extinde în continuare poziția în viitoarele domenii ale mobilității și în piețele aflate în creștere. Această strategie devine evidentă în special în China. Ne bazăm aici, printre altele, pe prezența noastră puternică locală, producând și dezvoltând local pentru piața chineză.”, a precizat Philipp von Hirschheydt, Membru în Consiliul Executiv al Continental și CEO al Automotive.
În China, sectorul de activitate Automotive al Continental activează de 30 de ani, având aproximativ 10.000 de angajați, înregistrând în 2024 vânzări globale de aproximativ 14%. Piața chineză a devenit cea mai mare piață de automotive din lume și, așa cum arată previziunilor interne și estimărilor realizate de companii care cercetează piața, sunt așteptări mai rapide de creștere față de piața globală pentru următorii cinci ani. În ultimii ani, Continental și-a extins lanțul valoric local în sectorul Automotive din China pentru a sprijini producătorii auto chinezi și internaționali cu producție locală, lanțuri de aprovizionare locale și, în special, inovații și dezvoltare locală.
Pe lângă alte tehnologii, au fost prezentate și sistemele de asistență pentru șofer Luna și Astra, dezvoltate de Joint Venture Horizon Continental Technology pentru piața din China. Sistemul de asistență Luna oferă atât siguranță activă, cât și funcții de bază de conducere și parcare pentru a spori siguranța și confortul. Sistemul Astra de asistență avansată permite, printre altele, conducerea automată fără o hartă de înaltă rezoluție și parcare asistată cu funcție de memorie.
Aumovio oferă produse electronice și soluții moderne de mobilitate, pe lângă poziția sa puternică pe piață cu soluții inovative pentru senzori și afișaje de bord, respectiv poziția sa fruntașă în tehnologia sistemelor de frânare și de confort. Aumovio are o expertiză semnificativă în software, platforme de arhitectură și sisteme de asistență pentru viitoarea piață de vehicule definite de software și vehicule autonome. În prezent, sectorul de activitate Automotive al grupului are aproximativ 92.000 de angajați, generând vânzări în 2024 de aproximativ 19,4 miliarde de euro.
PIB-ul industrial al României a scăzut de la un vârf de 58,7 miliarde de lei în 2018 la 46,9 miliarde de lei în 2024 (similar cu cel din 2007), deci anul trecut a fost sub nivelul din 2020, de 53,5 miliarde de lei. Iar posturile vacante au scăzut sub valoarea din 2020 și sunt cele mai mici din ultimii 15 ani. Or, dacă oamenii nu au de lucru scade și consumul – mai ales de produse valoroase – și nevoia de transport. Fără măsuri active de stimulare, economia României riscă să intre în stagnare industrială prelungită, piața muncii va rămâne tensionată, iar competitivitatea sectorului de prelucrare poate continua să scadă în absența investițiilor, a explicat, la Gala Tranzit de Logistică de la Oradea, Bogdan Steliean, general manager Romania și director Operations Central Europe în cadrul sennder. Această dublă scădere semnalează o contracție structurală în industrie și o piață a muncii slăbită, cu potențial redus de redresare rapidă. Iar investițiile industriale care stagnează și reticența angajatorilor indică lipsă de încredere în creșterea pe termen scurt.
În opinia directorului general sennder, criza pe care tocmai o traversăm nu va avea impactul celei din 2008, deoarece suntem mult mai dezvoltați și mai rezilienți, dar situația nu este deloc bună în România, câtă vreme deficitul de cont este de 7%, iar producția industrială este mică. Alte țări din Europa sunt mai protejate, deoarece nici nu au crescut la fel ca noi în perioadele bune, dar nici nu scad acum la fel de mult.
În ceea ce privește industria automotive, una dintre cele mai importante pentru România, în decembrie 2024 s-a ajuns la 100.000 de autovehicule noi înmatriculate în UE (pe întregul 2024 media lunară a fost mult mai bună, de 800.000 de unități), adică o scădere pe care nu am mai văzut-o în ultimii 25 de ani. Și în ianuarie și februarie 2025 nivelul a fost alarmant de jos față de anii anteriori – de exemplu, cu 84,2% sub cel din perioada similară a lui 2024 – ceea ce arată că traversăm o perioadă în care prăbușirea cererii industriale este mai severă decât în timpul pandemiei, tendință care accentuează riscurile de contracție economică în UE.
02.10.2020
Ultimul număr: Iunie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit