Operatorii care efectueaza transport international trebuie sa retina data de 30 septembrie 2019, in care expira termenul de depunere a cererilor de reinnoire si conversie in atribuire fixa a autorizatiilor de transport in tari din afara UE si data de 31 octombrie 2019, ultima zi de depunere a cererilor de reinnoire si clasare a CEMT pentru 2020. Chiar daca acest lucru se cunoaste, anul acesta trebuie avuta in vedere schimbarea cartilor de pe masa prin iesirea Marii Britanii din UE, transportul catre si din tara respectiva nemaifiind supus regimului de licenta comunitara, ci autorizatiilor CEMT.
Dat fiind posibilele probleme legate de Brexit, Italia se gandeste sa creasca cota CEMT pentru 2020, trecand de la 268 de autorizatii actuale pentru vehicule Euro 4, la aproximativ 500 de unitati utilizabile exclusiv pentru vehiculele Euro 5 si Euro 6. In consecinta, companiile care detin aceste vehicule, in cazul in care doresc sa obtina autorizatii in 2020 pentru transportul catre / din Marea Britanie, vor trebui sa solicite imediat asta, fara a astepta data limita de 31 octombrie, arata Uomini e Trasporti.
Reamintim ca pentru reinnoirea CEMT, o companie trebuie sa fi efectuat cel putin 11 curse in primele 11 luni ale anului si ca returnarea foilor continute in autorizatiile utilizate trebuie sa se faca in 15 zile ale lunii urmatoare. In schimb, pentru reinnoirea alocarii fixe a autorizatiilor, trebuie sa fi acoperit cel putin 24 de curse in perioada octombrie 2018 – septembrie 2019.
Pe de alta parte, autorizatii pot fi obtinute pe parcursul anului, prin depunerea unei cereri specifice, caz in care numarul de autorizatii va depinde de flota de vehicule a companiei.
Autorizatiile bilaterale utilizate in 2019 se iau in considerare pentru reinnoire sau conversie numai daca sunt returnate Ministerului Infrastructurii si Transporturilor din Italia pana cel tarziu pe 15 octombrie. In caz contrar, se suspenda cererea de eliberare a altor titluri pentru anul urmator.
Ultimele noutati privind alocarea autorizatiilor CEMT pentru anul viitor, promisiunea de miscorare a taxelor pe Republica Moldova, dar si problemele care apar in transportul catre destinatiile extra-comunitare se vor numara printre subiectele abordate in cadrul conferintei Tranzit de la Iasi, programata pentru 13-14 septembrie 2018, la hotel Unirea. Mai este Turcia o problema pentru transportatorii romani? La aceasta intrebare vom raspunde impreuna cu Eduard Ungureanu, specialist in cadrul Directiei de Transport Rutier din cadrul Ministerului Transporturilor, Liviu Stoica, presedintele Agentiei pentru Agenda Digitala a Romaniei (AADR) si Radu Silaghi, specialist in cadrul AADR. De asemenea, nu vor lipsi informatii la zi privind contingentul de autorizatii disponibile pe cele mai importante relatii extra-comunitare si recomandari din partea AADR cu privire la utilizarea judicioasa a autorizatiilor.
Pentru inscrieri la conferinta sunati la 021 777 06 98/99 sau trimiteti solictarea pe office@traficmedia.ro
Discutiile la conferinta vor mai viza:
1. Infrastructura din zona Moldovei – la ce ne asteptam in anii urmatori
2. Forta de munca: criza de soferi profesionisti, „importul” de forta de munca non-comunitara in Romania
3. Detasarea transnationala a soferilor: cum facem contractele de munca ale soferilor asa incat sa respectam si Codul muncii si Legea salariului minim in Germania, Franta si alte tari europene. Cum e corect sa platim soferul, cu diurna sau indemnizatie de detasare? Diurna sau indemnizatia de detasare sunt parte a salariului minim cerut in Franta?
4. Pontajul corect al soferilor si inregistrarea timpilor de lucru
5. Care e costul/km la acest moment, cand costul cu soferii si cel cu motorina au crscut foarte mult?
6. Contractul de transport – cum se pot ataca in instanta clauzele abuzive, cum abordam clientii care nu platesc la timp sau care cer penalitati mai mari decat valoarea contractului?
7. Ce e dumpingul social si de ce cer clientii de transport din vestul Europei asigurari ca transportatorii cu care lucreaza nu fac dumping social?
8. Relatii romano-moldovenesti si cum pot beneficia transportatorii din ambele tari de o buna colaborare intre cele doua tari „surori”?

02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit