Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Ministrul Dezvoltării Regionale și Lucrărilor Publice din Bulgaria, Ivan Ivanov, a anunțat că întreaga autostradă „Europa” va fi accesibilă traficului începând de duminică. Declarația a fost făcută în cadrul unei ședințe a Comisiei parlamentare pentru politică regională, lucrări publice şi autoguvernare locală, citată de Novinite.

Ivanov a subliniat că, în ultimii ani, ritmul construcției de autostrăzi a încetinit semnificativ, iar dezvoltarea infrastructurii rutiere reprezintă o prioritate majoră pentru actualul guvern. În acest context, a fost accelerată și construcția autostrăzii „Hemus”, iar tronsonul „Boaza” – nodul rutier „Dermantsi” urmează să fie inaugurat până la finalul lunii.

Totodată, ministrul a cerut Agenţiei pentru Infrastructura Rutieră (API) să finalizeze până la 1 noiembrie o inventariere completă a rețelei rutiere naționale. Scopul este identificarea semnelor rutiere lipsă sau deteriorate pe o rețea de aproximativ 20.000 km, care include în prezent peste 50.000 de indicatoare.

Autostrada „Europa”, parte esențială a Reţelei de Transport TransEuropene (TEN-T), are o lungime de 63 km și leagă punctul de frontieră Kalotina (la granița cu Serbia) de infrastructura principală rutieră a Bulgariei.

Ivanov a confirmat deja, în cadrul unei inspecții efectuate în august, că lucrările vor fi gata până la jumătatea lui septembrie, subliniind importanța acestui proiect pentru conectivitatea regională și națională.

Ministerul Transporturilor din Danemarca a anunțat intenția sa de a investi milioane de euro (circa 700 de milioane de coroane daneze) în infrastructura a 25 de noi parcuri de încărcare pentru camioanele electrice din întreaga țară.

Astfel, Danemarca va avea 175 de noi puncte de încărcare, amplasate strategic, la o distanță de 60 de kilometri unul de celălalt. Primele cinci parcuri de încărcare sunt planificate să fie operaționale până în 2025 și vor fi amplasate de-a lungul marilor autostrăzi cu o capacitate de 133 de megawați. Locațiile includ zone, precum Randers, Herning, Vejle, Padborg și Køge și au ca scop susținerea infrastructurii pentru camioanele electrice. În plus, Sund & Bælt va deschide un parc de încărcare în apropiere de Nyborg până în 2025. Celelalte 20 de parcuri de încărcare vor fi deschise treptat până în 2030.

Planul va respecta cerințele ambițioase ale UE, iar capacitatea de conversie a transportului rutier greu va fi cu mult peste evoluția preconizată a numărului de camioane electrice. 

Înființarea parcurilor de încărcare va avea loc prin intermediul unor licitații guvernamentale, în cadrul cărora companiile private pot depune oferte pentru construirea parcurilor de încărcare în condițiile de concurență și în condițiile pieței.