Începând de la 1 februarie, principalele companii care operează autostrăzile Franței vor aplica taxe mai mari de trecere pe autostrăzile administrate de APRR (Autoroutes Paris-Rhin-Rhône) cu 4,75% și pe autostrăzile operate de Sanef (în nordul și estul Franței) cu 4,81%.
Într-un context inflaționist, creșterea este mai mică față de inflația estimată la 6% în 2022.
Cu toate acestea, vor acorda reduceri pentru cei care efectuează rute de cel puțin 10 călătorii dus-întors pe lună, pe același traseu.
În plus, vehiculele electrice care vor circula pe rețelele de autostrăzi administrate de SANEF și APRR vor avea o altă reducere de 5% aplicată timp de un an.
Totodată, costul tarifelor vor putea fi calculate pe site-ul asociației ASFA. https://www.autoroutes.fr/fr/itineraires.htm
La finalul anului trecut, lungimea autostrăzilor din Româna a fost cu 6,2% (adică 54 km) mai mare decât la final de 2019, conform Institutului Național de Statistică.
Lungimea drumurilor publice era de 86.791 km, din care 20,6% (17.913 km) de drumuri naționale, 40,4% (35.085 km) de drumuri județene și 39% (33.793 km) de drumuri comunale. 45,2% (39.189 km) din întreaga lungime a drumurilor publice sunt drumuri modernizate, din care 93,5% cu îmbrăcăminte asfaltică de tip greu și mijlociu, 24,9% (21.651 km) cu îmbrăcăminți ușoare rutiere și 29,9% (25.951 km) sunt drumuri pietruite și de pământ.
Raportul mai arată că 33,4% din drumurile modernizate și 40,9% din drumurile cu îmbrăcăminți ușoare rutiere aveau durata de serviciu depășită.
Din lungimea drumurilor naţionale, 6.178 km (34,5%) erau drumuri europene și 920 km (5,1%) autostrăzi. Iar din punctul de vedere al numărului de benzi de circulație, 1.959 km (10,9%) erau drumuri cu patru benzi, 297 km (1,7%) drumuri cu trei benzi şi 35 km (0,2%) drumuri cu șase benzi.
02.10.2020
Ultimul număr: Noiembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit