Ad
Ad
Ad
Ad

Începând cu 1 ianuarie, taxele de drum de pe autostrăzile din Italia s-au majorat cu 2,3%, corespunzător indicelui de inflație (NADEF) pentru anul 2024.

Potrivit presei locale, prin Decretul Milleproroghe aprobat pe 28 decembrie 2023, termenul limită va fi prelungit până pe 30 martie 2024 pentru societățile concesionare cărora le-a expirat perioada de reglementare de cinci ani pentru a prezenta propuneri de actualizare a planurilor economico-financiare (PEF), elaborate în conformitate cu hotărârile Autorității de reglementare în domeniul transporturilor și dispozițiile emise de concedent. Totodată, prelungește termenul limită până la 31 decembrie 2024 pentru societățile concesionare de autostrăzi pentru a finaliza actualizările planurilor economico-financiare.

Prin urmare, în așteptarea acestor ajustări, taxele de drum vor fi plătite mai mult cu 2,3%.

De la 15 iunie 2020, autostrazile A35 Brebemi si A58 Teem – in colaborare cu Telepass – vor aplica o reducere de 30% a taxelor pentru vehiculele electrice si cu GNL. Acesta este un stimulent pentru mobilitatea eco-durabila, pe rute care traverseaza un teritoriu in care urgentele medicale au lovit puternic.
Masura e parte a tendintei actuale din Europa, in care tarile nordice sunt printre primele care s-au gandit la concesii economice pentru vehicule mai putin poluante (pe autostrazile din Olanda, Luxemburg, Danemarca si Suedia, pentru vehicule de 12 t). Si alte tari acorda insa o atentie deosebita acestor masuri, in cadrul Green Deal.
Din ultimele date disponibile, potrivit Uomini e Trasporti, situatia de urgenta din aceste luni nu va incetini trecerea la electricitate sau GNL a sectorului auto. In ceea ce priveste sectorul camioanelor, la sfarsitul lui 2019 erau inmatriculate circa 2.000 de vehicule cu GNL in Italia, iar cele 256 de camioane inregistrate in primele luni ale acestui an confirma tendinta de crestere, in ciuda inchiderii reprezentantelor.