Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Chiar daca rata este in scadere, numarul de vehicule grele care au traversat axa transalpina a crescut in 2019, comparativ cu 2018, cu 47.000 de camioane. Ziarul austriac Tiroler Tageszeitung, citand datele oferite de operatorul si administratorul autostrazilor din Austria (Asfinag), precizeaza ca 2.469.000 de vehicule grele au trecut in 2019 pe autostrada austriaca, cu 47.000 mai mult decat in anul precedent. Cresterea procentuala este de 1,94%, valoare mai mica decat in 2018, cand cresterea a fost de peste 7%. Luna cu crestere procentuala cea mai mare a fost mai (+ 7,8%), dupa care in iunie s-a inregistrat o contractare cu 4,29%.

Nu se stie insa, dupa cum arata publicatia italiana Trasporto Europa, daca scaderea ritmului de crestere a vehiculelor industriale se datoreaza restrictiilor impuse anul trecut in Tirolul austriac sau unor factori externi, cum ar fi o compresie generala a volumelor transportate prin arcul alpin.

Soferii de camioane si utilizatorii autostrazilor care fac legatura intre Lazio si Abruzzo vor beneficia de un amendament aprobat in timpul conversiei dispozitiilor legislative care presupune „inghetarea“ taxelor de autostrada pentru A24 si A25, amanand pana la 31 decembrie 2020 majorarile preconizate initial a fi aplicate de la 1 decembrie 2019, arata Uomini e Trasporti.

Acoperirea financiara a provizioanelor va proveni din neplata taxei anuale catre Anas, de catre compania Strada dei Parchi (SdP), parte a grupului Toto, care administreaza rutele. Suma de aproximativ 57 de milioane pe an va fi restituita de concesionar la o data ulterioara, la sfarsitul concesiunii. Acordul dintre SdP si Anas va evita o majorare care ar fi ajuns la 20%, ce s-ar fi adaugat unei cresteri impuse deja la inceputul anului, dupa cum prevedea contractul de management. Chiar si asa, A24 ramane una dintre cele mai scumpe autostrazi din Italia, taxa constituind o povara foarte grea pentru cei mai frecventi utilizatori, transportatorii.