… față de 700-750, cât estimase, în special din cauză că marile livrări din România au fost de autotractoare – pentru finalizarea comenzilor restante din anii anteriori – segment unde importatorul Ford Trucks nu și-a atins încă potențialul maxim.
Înmatriculările de autotractoare au reprezentat mai mult de 80% din volumul total al pieței din România, dar în cazul Ford Trucks ele reprezintă doar 50%, în timp ce la vehicule specializate rămâne liderul pieței locale, iar la vehicule de construcții se menține în topul preferințelor clienților români.
„În plus, înmatriculările până la final de an nu reflectă pe deplin vânzările noastre din 2023, deoarece două flote livrate în decembrie nu au fost încă înregistrate. Vânzările noastre de flote de peste 10 unități au crescut cu 20%, iar cele de flote de peste cinci unități cu 35%, în timp ce am menținut și vânzările de retail“, detaliază Stefano Albarosa, CEO-ul companiei. Cea mai mare flotă, de vehicule municipale, a fost livrată către Supercom, și în plus au existat și altele de vehicule specializate.
Cele mai multe dintre vehicule au fost livrate de pe stoc, deci nu au existat comenzi neonorate din 2022, iar fluxurile de producție/livrare au revenit la normal, termenul de livrare fiind acum de 8-10 săptămâni, fără să se întrevadă probleme din acest punct de vedere în perioada următoare. Prețul vehiculelor Ford Trucks a scăzut în a doua jumătate a lui 2023, „o ajustare firească dată de creșterea ofertei, de dispariția deficitului de componente“.
În primul semestru din 2023 s-au înmatriculat pentru prima dată în România, conform datelor DRPCI, 4.171 de autovehicule comerciale cu masa totală maxim autorizată de peste 16 t, față de 3.450 în perioada similară din 2022. Adică s-a menținut creșterea de circa 20% din primul trimestru.
Dintre cele 4.171 de camioane de peste 16 t, 3.962 sunt autotractoare, față de 3.219 în primul semestru din 2022. Lider de piață continuă să fie Mercedes-Benz, cu 920 de unități, față de 717 în perioada similară din 2022, urmat de Volvo Trucks, cu 719 în 2023 și 645 în 2022, și DAF, cu 634/502. Clasamentul continuă cu MAN, cu 547 de camioane în primul semestru din 2023, Scania cu 311, Iveco, 295, Ford cu 243, Renault Trucks cu 232 (singurii doi producători care au înregistrat scăderi ale vânzărilor în 2023), ATP Exodus cu 60 și Tatra cu 1.
Din categoria autoșasiurilor noi de peste 16 t s-au înmatriculat în primul semestru 209 unități, față de 231 în perioada similară din 2022. Lider de piață detașat continuă să fie Ford Trucks, cu 111 unități (108 de gunoiere și 3 vehicule de curățat străzi/canale), față de 108 în perioada similară din 2022, urmat de Iveco (41 de gunoiere și 1 vidanjă, față de 26), și Mercedes-Benz cu 12 (7 pompe, 1 gunoieră, 1 vehicul de curățat străzi/canale, 1 vehicul pentru forare și 2 pentru alte activități), față de 23. În afara podiumului s-au clasat Liebherr (10 macarale mobile și 1 macara SG99), MAN (1 pentru pompieri, 1 gunoieră, 1 vidanjă, 1 pompă și 7 pentru alte activități), Renault Trucks (3 vidanje, 2 pentru curățat străzi/canale, 1 macara mobilă și 1 pentru alte activități), DAF (3 vidanje, 1 vehicul de curățat străzi/canale și 1 gunoieră), Schwing (3 pompe), Volvo Trucks (2 vehicule pentru curățat străzi/canale și 1 vidanjă), Astra (1 pompă), Sany (1 macara mobilă), Scania (1 macara mobilă) și XCMG (1 macara mobilă).
02.10.2020
Ultimul număr: Iunie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit