Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Asociația Constructorilor de Automobile din România (ACAROM) a anunțat numărul de autoturisme noi înmatriculate în țară care au urcat cu +25,31% în iulie 2025, comparativ cu aceeași lună din 2024, ajungând la 16.362 de unități.

Volumul de vehicule noi în primele șapte luni ale anului au fost de 80.718 de unități, în scădere cu -16,4% față de aceeași perioadă din 2024.

Autoturismele second-hand înmatriculate în iulie 2025 pentru prima dată în România au atins 36.234 de unități, reprezentând o creștere de +16% față de iulie 2024. Volumul acestora între ianuarie și iulie 2025 a ajuns la 200.217 de unități, mai mult cu +9,55% față de aceeași perioadă din 2024 (182.762 de unități).

În clasamentul pe mărci de autoturisme noi, în perioada ianuarie-iulie 2025, Dacia a înregistrat 22.719 de unități, urmată de Toyota cu 7.635 de unități, SKODA cu 6.587, Volkswagen cu 5.759 de unități, Renault 4.759 de unități, Hyundai cu 4.546 de unități, Ford cu 3.787 de unități, Mercedes cu 3.359 de unități, BMW cu 2.989 de unități și Suzuki cu 2.599 de unități.

Potrivit datelor ACAROM (Asociația Constructorilor de Automobile din România) și ACEA, înmatriculările de autoturisme noi în UE din mai 2025 au crescut cu +1,6% față de luna similară din 2024, ajungând la 926.582 de unități.

În perioada ianuarie și mai 2025, au fost înmatriculate un număr de 4.566.970 de vehicule, în scădere cu -0,6% comparativ cu primele cinci luni ale lui 2024. Din numărul total de autoturisme înmatriculate în UE, 26,1% de unități au fost full electrice, iar 18,3% hibride.

Spania a înregistrat o creștere a înmatriculărilor de autoturisme noi (+13,6%), în timp ce Franța (-8,2%), Germania (-2,4%) și Italia (-0,5%) au generat scăderi ale pieței, comparativ cu aceeași perioadă din 2024.

Cu 54.209 de autoturisme noi înmatriculate, România este în scădere cu 12,8% față de perioada ianuarie-mai 2024 și ocupă locul 13 în rândul țărilor UE. Dintre acestea, 2.811 de unități au fost vehicule full electrice (-42,4%) și 26.386 au fost cu motorizare hibridă (+22,7%).

În ceea ce privește constructorii de automobile, cel mai mare număr total de autoturisme noi înmatriculate în Europa a fost înregistrat de VW (1.486.937 de unități, în creștere cu 4,4% față de anul precedent), urmat de Grupul STELANTIS (859.950 de unități, în scădere cu 8,4% față de anul precedent) și Grupul Renault (566.121 de unități, în creștere cu 7,0% față de anul precedent) (din care DACIA: 249.593 de unități, în creștere cu +1,8% față de ianuarie 2024 – mai 2024). Înmatriculările noi de autoturisme marca Ford în perioada ianuarie – mai 2025 au fost de 185.404 de unități, în scădere cu -1,5% față de ianuarie – mai 2024.