În ceea ce privește soluțiile digitale, ZF a prezentat cubiX sistemul de control al mișcării autovehiculelor care transformă recomandările de conducere de la un șofer virtual în comenzi reale de mișcare a vehiculelor prin sistemul central de comandă al autovehiculului. Acesta oferă stabilitate, siguranță și precizie atât pentru configurațiile diesel, cât și pentru cele electrice. CubiX a fost testat cu succes în condiții reale în cadrul SAFE20, un proiect pentru operațiuni automatizate transport marfă în terminale din porturi sau platforme logistice, unde se pot instala mai ușor tehnologii autonome față de drumurile publice. Vehiculele autonome pot aduce mai multă eficiență și productivitate și pot rezolva probleme precum lipsa de șoferi, mai ales în cazul operațiunilor pe timp de noapte.
Pentru autoturisme, CubiX și-a demonstrat eficiența în producția de serie oferind o gamă standardizată de funcții de bază, acum fiind extinsă și la autocamioane. ZF creează sinergii în dezvoltarea și optimizarea funcțiilor specifice condusului; de exemplu, funcția „Caracteristici variabile de condus” permite adaptarea modului de conducere specific al unei mașini, de la silențions și confortabil la agil și sportiv. Față de modul „sport”, cunoscut anterior, CubiX nu schimbă doar forța necesară manevrării volanului, ci și răspunsul vehiculului la fiecare mișcare a volanului. Un alt exemplu, tot de la autoturisme, este utilizarea funcției Trailer Stability Assist pentru a minimiza înclinația semiremorcilor, deoarece acestea au tendința de a se înclina peste o anumită viteză, ceea ce reprezintă un pericol pentru stabilitatea întregii combinații. Funcția de asistență disponibilă în CubiX corectează această tendință prompt și țintit crescând stabilitatea și siguranța, fără să fie nevoie ca vehiculul să-și reducă viteza de croazieră.
În cooperare cu Goodyear ZF a integrat Gooyear SightLine în CubiX, adăugând în sistemul de control al mișcării vehiculului date de la anvelopă și șosea. Tehnologiile inteligente dezvoltate de Goodyear pot detecta situațiile de acvaplanare și recomanda viteza optimă pentru un control mai bun al vehiculului. Dacă se detectează riscul de acvaplanare, CubiX susține șoferul să reacționeze și ajută la stabilizarea vehiculului. În ceea ce privește sistemele de siguranță, ZF poate oferi soluții necesare pentru a răspunde reglementărilor din domeniul siguranței din orice regiune a lumii. Compania a dezvoltat sisteme de siguranță, bazate pe radare și camere, care pot fi scalate de la autoturisme la camioane sau tractoare agricole.
Renault Group a comunicat că nivelul său actual de performanță a înregistrat un progres remarcabil față de așteptările inițiale, ceea ce duce la îmbunătățirea perspectivelor financiare pentru întregul an 2023.
Compania preconizează că va genera o marjă operațională a Grupului între 7% și 8%, în creștere comparativ cu estimarea inițială de cel puțin 6%. Totodată, anticipează să obțină un free cash flow operațional din Perimetrul Autovehicule mai mare sau egal cu 2,5 miliarde de euro, față de suma anterioară de 2 miliarde de euro.
Potrivit companiei, progresul semnificativ se datorează în principal calității mixului de vânzări și politicii comerciale centrate pe valoare.
Pentru prima jumătate a acestui an, Renault Group consideră că va înregistra o marjă operațională a Grupului de peste 7% și un free cash flow operațional din Perimetrul Autovehicule de circa 1,5 miliarde de euro, inclusiv 600 de milioane de euro din dividende rezultate de la Mobilize Financial Services. Rezultatele semestriale ale companiei Renault Group vor fi publicate pe 27 iulie 2023.
„Renault Group atinge niveluri record de performanță. Aceste rezultate sunt consecința unei strategii centrate pe valoare și a unui angajament neclintit al echipelor, în ultimii 3 ani, față de planul strategic Renaulution care transformă în profunzime Grupul. Astfel, Renault Group își îmbunătățește perspectivele financiare pentru acest an, grație eforturilor continue de reducere a costurilor și ofensivei de produse fără precedent în istoria sa. Această ofensivă de produse, pentru toate mărcile noastre, abia a început și va îmbunătăți și mai mult performanța Grupului, conducând în același timp o transformare unică pentru a deveni următoarea generație de companie auto.”,
a declarat Luca de Meo, CEO Renault Group.
02.10.2020
Ultimul număr: Noiembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit