Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Dacă din analiza realizată de Upply despre transportul feroviar de marfă din 2022 și perspectivele pentru 2023 reiese că volumele dinspre China spre Europa au fluctuat de-a lungul anului trecut, cele dinspre Europa spre China au fost constante, scăzând după război și nedând apoi niciun semn de revenite. Cu o singură, excepție, laptele praf, care a înregistrat o creștere față de 2021 de 52%, evoluție ce poate fi pusă pe seama perturbărilor din transportul aerian de marfă apărute în urma războiului, ce au făcut ca volumele să se mute către feroviar. De la pandemie încoace laptele praf se transporta aerian, dar spațiul aerian rus blocat a restrâns mult capacitatea de transport de marfă din Europa în Asia și a dus și la majorări de tarife pe această rută în 2022, accentuând trecerea la transportul feroviar.

Pe de altă parte, redeschiderea bruscă a Chinei în decembrie 2022 ar putea să revigoreze culoarele de transport feroviar dinspre Europa. Din Germania până în China au existat semne ale unei reveniri la sfârșitul anului. Și industria autovehiculelor, nu numai laptele praf, a început să se întoarcă pe calea ferată, inclusiv transportul vehiculelor, pieselor auto și anvelopelor importate. Decembrie 2022 a adus o creștere de 16% față de anul anterior a numărului de vehicule expediate feroviar din Germania în China, după o scădere la aproape zero în urma războiului din Ucraina.

Oprirea functionarii fabricilor de autovehicule din Europa, ca urmare a crizei COVID-19, a dus la pierderea unei productii de aproape 1,5 milioane de autovehicule pana in prezent, potrivit noilor cifre publicate de Asociatia Europeana a Producatorilor de Autovehicule (ACEA). Raportarea include autoturisme, camioane, autoutilitare, autobuze si autocare. Numarul ar putea creste in continuare, daca oprirea productiei va fi prelungita, avertizeaza ACEA. Durata medie de inchidere la nivelul intregii Uniuni Europene se ridica in prezent la 18 zile lucratoare.
In ceea ce priveste ocuparea fortei de munca, peste 1,1 milioane de persoane care lucreaza in industria auto din UE au fost afectate pana acum de aceste opriri. Aceasta cifra se refera numai la persoanele angajate direct de producatorii de vehicule, dar impactul chiar de-a lungul lantului de aprovizionare auto este in mod clar mult mai mare.