Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Oprirea functionarii fabricilor de autovehicule din Europa, ca urmare a crizei COVID-19, a dus la pierderea unei productii de aproape 1,5 milioane de autovehicule pana in prezent, potrivit noilor cifre publicate de Asociatia Europeana a Producatorilor de Autovehicule (ACEA). Raportarea include autoturisme, camioane, autoutilitare, autobuze si autocare. Numarul ar putea creste in continuare, daca oprirea productiei va fi prelungita, avertizeaza ACEA. Durata medie de inchidere la nivelul intregii Uniuni Europene se ridica in prezent la 18 zile lucratoare.
In ceea ce priveste ocuparea fortei de munca, peste 1,1 milioane de persoane care lucreaza in industria auto din UE au fost afectate pana acum de aceste opriri. Aceasta cifra se refera numai la persoanele angajate direct de producatorii de vehicule, dar impactul chiar de-a lungul lantului de aprovizionare auto este in mod clar mult mai mare.
 

Dupa primele sase luni din 2019 vanzarile de autovehicule din tara noastra inregistreaza o crestere generala de 10,7% comparativ cu aceeasi perioada din 2018, aspect cu atat mai demn de subliniat cu cat avem o crestere continua a pietei in ultimele 12 luni, cu exceptia lui martie 2019, ceea ce nu se poate spune despre majoritatea statelor UE. In Comunitate vanzarile au scazut in primul semestru al anului cu 3,1% fata de 2018, rezultat influentat mai ales de tarile UE15 (-3,6%), care au si cea mai mare pondere in totalul pietei comune.

Principalele state din UE care, impreuna, acopera circa 75% din piata, inregistreaza dupa sase luni scaderi de 1,8% (Franta), 3,4% (Marea Britanie), 3,5% (Italia) sau 5,7% (Spania), sau o crestere de 0,5% (Germania).
Vanzarile din Romania se datoreaza in principal persoanelor juridice, cu 57% din totalul achizitiilor de autoturisme, dar trebuie remarcat si faptul ca numarul masinilor cumparate de persoane fizice a crescut cu 25,6% fata de perioada similara din 2018, pana la 36.122 de unitati, desi anul acesta Programul Rabla a inceput cu o luna mai tarziu decat in 2018. Astfel ca ponderea vanzarilor catre persoane fizice a crescut de la 38% in 2018 la 43% in 2019.
In ceea ce priveste vanzarile de autoturisme rulate, acestea au fost cu 7,3% mai mici decat in primul semestru din 2018, 217.701, dar imbucurator este si aptul ca masinile au fost si mai noi decat in trecut, cele cu varsta de peste 12 ani inregistrand o scadere de 12,2%.