Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

La începutul lui octombrie, DAF Trucks Vlaanderen a produs axa cu numărul 3.000.000, eveniment care a coincis cu a 50-a aniversare a fabricii din Westerlo (Belgia) dedicate axelor, unde de curând s-a făcut și o investiție majoră într-o facilitate ce a permis lansarea unei noi generații de axe spate, foarte eficiente.

DAF a produs în mare parte a existenței sale aproape toate axele din componența camioanelor proprii, pentru a garanta performanțe optime și eficiența trenului de rulare, iar în 1971 producția axelor a fost mutată la centrul din Westerlo, unde se fac și cabinele.

În fiecare zi aici, pe E313, care leagă Liège de Anvers, se fabrică peste 600 de axe față și spate, adaptate pentru aplicații specifice, așa cum sunt și camioanele. Oferta include axe față, axe motoare, tractoare, împingătoare, tandem simple și duble, directoare, cu sau fără butuc reducător. În plus, ca și în fabricile DAF din Eindhoven și Leyland, unde se produc camioane personalizate, și la Westerlo se fac axe personalizate. În afară de axele pentru camioane, DAF fabrică aici câteva mii de axe pe an pentru autobuze și autocare, de obicei în combinație cu motoare PACCAR.

Tehnicienii DAF explică faptul că din exterior axele arată cam la fel dintotdeauna, dar ele au cunoscut o evoluție spectaculoasă în ultimele decenii, devenind mult mai ușoare, dar și mai robuste și mai rigide, pentru a garanta operare optimă. În plus, eficiența a fost sporită, datorită procesului nou de prelucrate, astfel încât roțile dințate ale diferențialului să se interblocheze mai precis și mai eficient.

Tot în ceea ce privește eficiența, axele spate ale noilor generații DAF XF, XG și XG⁺ – care au intrat deja în producție în octombrie și sunt destinate transportului pe distanțe lungi – sunt un nou pas înainte, fiind mai ușoare și mai robuste decât predecesoarele lor și cu 3% mai eficiente, datorită reducerii pierderilor la frecare prin folosirea de noi lagăre de pinion și sigilii și prin nivelul mai scăzut de ulei.

În afară de aceste dezvoltări, DAF investește în prezent zeci de milioane de euro în fabrica de axe, astfel încât să poată controla întregul proces, de la sudură și sablare la producerea reductoarelor, ceea ce va aduce avantajul faptului că axele și camioanele se vor potrivi întotdeauna perfect, pentru durată de viață și performanță mari și pentru un cost/km cât mai mic.
Deoarece investiția presupune mașini mult mai silențioase și deoarece operațiile grele vor fi realizate de roboți hi-tech, mediul și cei 500 de angajați vor fi mai bine protejați, iar creșterea sustenabilității proceselor de producție a dus deja până acum la o reducere de 98% a pierderilor de produse chimice.

Auto Brand a livrat anul trecut in Romania circa 200 de axe de 5,5-9 t, pentru remorci si semiremorci diver se (inclusiv cisterne si remorci agrare), si 40 de 11-12 t, pentru trailere agabaritice. In plus, asa cum declara Stefan Serbanescu, directorul tehnic al firmei, a fost pierduta o livrare de 72 de axe de 9 t in detrimentul unui producator german de la care constructorul roman de cisterne s-a aprovizionat direct. Desi Auto Brand a ofertat in ultimul timp si alte marci de axe, nimic nu s-a concretizat, din portofoliul sau continuand sa fie preferat BPW, datorita fiabilitatii si renumelui.

Numarul de axe livrate de firma a crescut in ultimii doi ani, iar 2012, din discutiile avute deja cu partenerii, se anunta si mai bun, deoarece, fara a avea contracte semnate, producatorii mizeaza totusi pe o crestere a cererii de remorci/semiremorci.
Stocul Auto Brand contine cateva axe de schimb, nu insa si kituri de axe de prim montaj, deoarece diversitatea cererii a crescut. Iar termenul de livrare, de 4-8 saptamani, in functie de complexitatea lor, nu este mare in cazul productiei.
Si la axe se remarca o crestere a pretului, cu cel putin 5% fata de inceputul anului trecut si cu peste 12% fata de perioada de inceput a crizei – asta desi in 2009 produsele s-au ieftinit. In afara de axe, Auto Brand livreaza producatorilor de remorci toate componentele necesare: rulmenti de peridoc, protapuri, kituri de franare Haldex si EBS-uri BPW, instalatii electrice Aspock, contacte generale ADR, elemente de parabiciclisti, bare anti-impanare, cuie de tractare, picioare telescopice Haacon, banda reflectorizanta, cutii de stingatoare, fitinguri pentru instalatia pneumatica, lazi de scule, aparatori de noroi, presuri anti-stropi, dispozitive de fixare a containerelor, stalpi Hestal, incuietori obloane s.a.