Ministerul Finanțelor (MF) a propus, în cursul săptămânii trecute, o identificare a unor posibile îmbunătățiri pentru a asigura sinergia platformelor de facturare furnizate de companiile care oferă servicii de contabilitate cu sistemul e-Factura. În acest sens, experții instituției au ținut două întâlniri online, în cursul acestei săptămâni, cu reprezentanții acestor companii, aproximativ 175 persoane, pentru a optimiza soluțiile tehnice, astfel încât adaptarea la sistem să fie cât mai fluidă și eficientă.
În cadrul discuțiilor s-a pus accentul pe monitorizarea eventualelor erori punctuale întâmpinate și pe soluționarea sesizărilor primite de către echipa de asistență. În următoarea perioadă, astfel de întâlniri vor fi organizate zilnic, pentru a evalua orice posibile îmbunătățiri, care pot să sprijine creșterea eficienței operaționale a sistemului e-Factura.
Utilizatorii sunt încurajați să participe la webinariile organizate pe 23 și 25 ianuarie pentru a clarifica eventualele nelămuriri și a primi răspunsuri de la experții Agenției Naționale de Administrare Fiscală/Centrul Național pentru Informații Financiare.
Conform ultimelor actualizări ale sistemului e-Factura, nu mai este posibilă introducerea facturilor duplicat, începând cu data de 16 ianuarie. Un alt nou pas, în curs de desfășurare, va fi posibilitatea de a trimite facturi în numele furnizorului (autofacturarea).
Implementarea sistemului RO e-Factura, obligatorie în relația business-to-business (B2B) de la 1 ianuarie 2024, a înregistrat peste 10 milioane de facturi cu succes, în valoare totală de 45 miliarde de lei. Statusul facturilor expediate fiind actualizate la fiecare 30 de minute.
„Puțin credeau că vom fi a patra țară din Uniunea Europeană care reușește să implementeze acest sistem, despre care am spus de la bun început că este vital pentru lupta noastră cu evaziunea. Iată că până acum nu au fost intervale de timp în care sistemul să nu funcționeze. Echipa CNIF/ANAF a început să lucreze de aproape cu firmele care oferă servicii de contabilitate cu sistemul e-Factura, pentru ca orice îmbunătățire să poată face viața mai ușoară contribuabililor să fie implementate. Nu excludem că pot să apară dificultăți și că pot fi identificate aspecte care necesită îmbunătățiri, tocmai de aceea abordarea este una cât se poate de constructivă; suntem lângă contribuabili și nu se aplică niciun fel de sancțiuni până în aprilie. Ne-am angajat să fim flexibili și receptivi la feedback, cred că asta este cel mai important. În final, cu siguranță vom depăși toate dificultățile și ne vom asigura că sistemul e-Factura este o soluție robustă și adaptabilă la nevoile în continuă schimbare ale mediului de afaceri.”,
a precizat ministrul Marcel Boloș.
Dacă sistemul național privind factura electronică RO e-Factura nu este funcțional timp de minimum 24 de ore, obligația de transmitere prevăzută la art. 10 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 120/2021 se suspendă până la repunerea în funcțiune a sistemului.
Termenul-limită pentru transmiterea facturilor emise, pentru livrările de bunuri și prestările de servicii care au locul livrării sau prestării în România, în sistemul național privind factura electronică RO e-Factura este de 5 zile lucrătoare de la data emiterii facturii, dar nu mai târziu de 5 zile lucrătoare de la data-limită prevăzută pentru emiterea facturii la art.319 alin.(16) din Codul fiscal.
În perioada 1 ianuarie – 31 martie 2024, nerespectarea termenului limită pentru transmiterea facturilor în sistemul național privind factura electronică RO e-Factura nu se sancționează.
GXO Logistics, Inc., unul dintre cei mai mari furnizor de servicii logistice contractuale dedicate din lume, a anunțat schimbări radicale ale mărcii la nivel global care implică servicii de reparații pentru produse electronice de larg consum.
Conform companiei, rebranduirea va include și activitățile obținute prin cumpărarea Clipper – ServiceCare, RepairTech și CE Repair Services, precum și noua denumire a diviziei GXO ServiceTech. De asemenea, GXO are planuri de extindere atât a dimensiunii, cât și a domeniului de aplicare a ofertei de servicii în Europa și America de Nord, precum și în Franța, Italia, Polonia și SUA.
GXO ServiceTech face parte din capacitățile de logistică inversă ale GXO, iar în primul trimestru al acestui an a înregistrat o creștere organică de 18%. În prezent, GXO ServiceTech operează din mai multe locații din Marea Britanie, Belgia, Germania, Luxemburg și Olanda. Totodată, acoperă comenzi, reparații și retururi direct către consumator și pe piața de retail. Anul trecut, a reparat peste 1,5 milioane de dispozitive electronice de consum, inclusiv laptopuri, televizoare, ecrane și dispozitive mobile și de gaming, precum și aparate electrocasnice. GXO deține acreditări de la producători de top și asigură clienților reparații acreditate, folosind piese originale, software și instrumente de diagnosticare aprobate.
De asemenea, GXO ServiceTech urmează să investească în lansarea unei campanii de marketing și într-un nou site web în al treilea trimestru al acestui an. În plus, clienții actuali nu vor suferi nicio schimbare.
Oferta GXO ServiceTech include:
„Capacitățile tehnice de reparații pe care le-am dobândit prin achiziția Clipper conferă GXO o expertiză de neegalat în sectorul serviciilor de service pentru electronice de consum. Reunirea tuturor serviciilor noastre de reparații electronice sub denumirea GXO ServiceTech ne oferă o bază extraordinară de la care să ne extindem strategic oferta de servicii și piețele pe care le deservim.
a completat Richard Costello, director general al GXO ServiceTech.
De mai bine de două decenii, oferim o soluție end-to-end unică și de neegalat, care este la mare căutare. În condițiile în care ratele de retur din industrie sunt de 40%, expertiza noastră în domeniul retururilor B2B și al serviciilor B2C pentru retaileri și producători generează beneficii semnificative pentru clienții noștri și contribuie la promovarea unui lanț de aprovizionare mai sustenabil din punct de vedere ecologic. Reunirea capabilităților GXO și a acestor unități de business într-o singură ofertă ne oferă capabilități, acoperire și capacitate pe care puțini le pot egala.”,
02.10.2020
Ultimul număr: Noiembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit