Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Banca Mondiala este gata sa aloce pana la 160 de miliarde de dolari in urmatoare 15 luni pentru tarile in curs de dezvoltare din intreaga lume. Primul set de proiecte, in valoare de 1,9 miliarde de dolari, este pentru 25 de tari, iar urmatorul, in curs de pregatire, vizeaza alte 40, asa cum a declarat presedintele institutiei, David Malpass, tinta acestor fonduri fiind remedierea consecintelor imediate ale pandemiei asupra sanatatii.
Concret, Banca Mondiala urmareste sa consolideze capacitatea tarilor in curs de dezvoltare de a raspunde la pandemia COVID-19 si sa scurteze timpul necesar redresarii economice si sociale, deoarece tarile cele mai sarace sunt cele mai vulnerabile si vor fi probabil cele mai afectate economic si in planul sanatatii de aceasta pandemie. 
Banca le mai sprijina si pentru a avea acces la materiale medicale esentiale, dar cheama si statele dezvoltate sa acorde ajutor financiar.
India va fi cel mai mare beneficiar al primei etape de asistenta, cu un miliard de dolari, urmata de Pakistan, cu 200 de milioane de dolari, si Afganistan, cu putin peste 100 de milioane de dolari. 
Iar Corporatia Financiara Internationala (IFC) din cadrul Bancii Mondiale, destinata sectorului privat, ofera o finantare de 8 miliarde de dolari pentru a ajuta companiile private afectate de pandemie si pentru a pastra locurile de munca.
Si Fondul Monetar International va pune la dispozitie ajutor de urgenta de 50-100 de miliarde de dolari, 85 de tari aratandu-se interesate de astfel de fonduri.
Iar Conferinta Natiunilor Unite pentru Comert si Dezvoltare este chemata sa constituie un fond de ajutor de 2.500 de miliarde de dolari

Potrivit unui studiu publicat de IRU, se pare ca eliminarea restrictiilor privind angajarea femeilor in sectorul transporturilor si logisticii in fostele tari sovietice poate duce la o crestere a acestor economii, raspunzand in acelasi timp si provocarilor de personal in anii urmatori.
Din cele 173 de economii studiate de Banca Mondiala, circa 100 restrictioneaza accesul femeilor in desfasurarea acelorasi activitati economice ca barbatii, in special in sectoarele de transport si logistica unde, in majoritatea tarilor, se ofera locuri de munca bine platite si stabile.
 

In Rusia, de exemplu, femeilor li se interzice sa lucreze in 456 de meserii specificate – de la sofer de camion care transporta produse agricole la dispecer. In Republica Kargaza sunt interzise pana la 400 de joburi pentru femei, de la sofer pe vehicule de peste 5 t la sofer pe autobuze interurbane cu 14 sau mai multe locuri.
In timpul perioadei sovietice, este probabil ca majoritatea acestor restrictii sa fi fost introduse cu intentia de a proteja sanatatea femeilor, insa prin imbunatatirea practicilor de sanatate si de siguranta la locul de munca, precum si prin automatizarea unora dintre aceste activitati, astfel de restrictii au devenit desuete, in timp ce implicatiile lor pentru femei si pentru societate in ansamblu raman semnificative si discriminatorii: segregarea pe piata fortei de munca si diferentele de remunerare intre femei si barbati, deoarece majoritatea locurilor de munca restrictionate sunt in unele dintre cele mai bine platite industrii, ca logistica si managementul lantului de aprovizionare.
Potrivit Fondului Monetar, tarile ar putea obtine o crestere intre 15% si 34% a PIB din eliminarea diferentelor de gen din forta de munca si antreprenoriat. Ca urmare, in ultimul deceniu, o serie de tari au renuntat la astfel de reglementari, cel mai recent caz venind din Ucraina, care de curand a anulat Ordinul nr. 256 al Ministerului Sanatatii, care timp de decenii le-a interzis femeilor accesul la 450 de profesii.  Banca Mondiala sprijina in prezent Ucraina in a-si formula Strategia de logistica durabila, pentru a-si atinge potentialul logistic si a im-bunatati abilitatile si serviciile legate de transport si logistica, mai ales ca una dintre cele mai stringente provocari cu care se confrunta acest sector este scaderea disponibilitatii lucratorilor calificati, in special a soferilor profesionisti atrasi de locuri de munca mai bine platite in strainatate. Ca urmare, vor fi necesare interventii multisectoriale, inclusiv colaborarea cu institutiile profesionale pentru a incuraja participarea femeilor la cursurile relevante din industria de transport si logistica. In prezent, aproximativ 25% din totalul angajatilor din sectorul transporturilor si al depozitarii sunt femei, majoritatea in administratie si vanzari.