Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Pentru al doilea an consecutiv, Fundația de Mediu Audi colaborează cu start-up-ul ecologic everwave și cu producătorul german de cosmetice Babor Beauty Group pentru a colecta gunoaiele care plutesc pe râuri și pentru a contribui la conservarea biodiversității și la protejarea mediilor naturale pentru animale și plante. Fundația Ferry Porsche participă, de asemenea, pentru prima dată în acest an, ca al patrulea partener de acțiune. Cvartetul folosește timp de 5 săptămâni barca de colectare a gunoiului Collectix de la everwave pentru a curăța râul Olt din jurul orașului Făgăraș.

Ambarcațiunea folosește senzori pentru a colecta și evalua datele privind cantitatea, tipul și compoziția gunoiului. Aceasta funcționează deja de 8 zile și în acest timp a colectat aproximativ 40 de încărcături de gunoi, în special sticle de plastic, pungi și materiale de construcții. „Aceste gunoaie reprezintă un pericol pentru animale, oameni și natură. El se descompune lent în timp, înainte de a ajunge în oceanele noastre sub formă de microplastice. Prin implementarea tehnologiilor noastre pe râuri, oprim problema chiar de la rădăcină”, spune Tilman Flöhr, CTO (Chief Technical Officer) la everwave, care însoțește misiunea în România. Gunoaiele din plastic sunt deosebit de periculoase pentru ecosistem. Materialele plastice se descompun lent și plutesc în derivă în apă timp de sute de ani sub formă de microplastice. Peștii și alți locuitori ai râurilor le mănâncă, ceea ce provoacă daune ireparabile lumii naturale.

Acțiunea este completată de oferte educaționale și informative. Cei 4 parteneri doresc să explice copiilor și adulților de toate vârstele consecințele poluării mediului și să îi încurajeze să își analizeze propriul comportament. La începutul misiunii de curățenie pe Olt, cei 4 parteneri au organizat un eveniment comun de plogging – în timp ce fac jogging, participanții colectează gunoaiele care zac pe jos sau sunt purtate de vânt, pentru a le elimina în mod corespunzător. Pe 28 aprilie, partenerii vor repeta acțiunea în Ingolstadt, Stuttgart și Aachen – orașele în care se află sediile lor centrale respective – pentru a sensibiliza publicul cu privire la consecințele poluării mediului și acolo.

„Creșterea gradului de conștientizare și dezvoltarea în continuare a noilor tehnologii pentru protecția mediului sunt ceea ce ne motivează”, spune Rüdiger Recknagel, directorul general al Fundației de Mediu Audi. „Dacă toată lumea acționează în mod responsabil, o mulțime de probleme vor fi recunoscute și prevenite din timp. De aceea, mizăm pe informare și educație și o facem în fiecare zi a anului. Pentru noi, fiecare zi este Ziua Pământului.”