Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Holcim se va baza pe Mercedes-Benz eActros 600 pentru a-și pune în aplicare strategia de sustenabilitate pe scară largă. Producătorul elvețian de materiale de construcții intenționează să adauge la flota sa europeană un total de 1.000 de unități ale autocamionului electric pe baterii de la Mercedes-Benz Trucks, care tocmai și-a sărbătorit premiera mondială în octombrie anul trecut. Ambele companii, în calitate de parteneri puternici, au semnat o scrisoare de intenție comună în acest scop. Volumul reprezintă cea mai mare comandă unică planificată până în prezent pentru eActros 600, contribuind la realizarea obiectivelor de sustenabilitate ale ambelor companii.

Majoritatea autocamioanelor electrice vor fi utilizate cu remorci siloz pentru transportul exigent de materiale de construcții, cum ar fi cimentul. Capacitatea ridicată a bateriei, de peste 600 de kWh – de unde și denumirea modelului 600 – și o nouă punte de tracțiune electrică deosebit de eficientă, dezvoltată în cadrul companiei, permit e-camionului să atingă o autonomie de 500 km fără încărcare intermediară. Prin urmare, eActros 600 va putea parcurge semnificativ mai mult de 1.000 km pe zi. Acest lucru este posibil prin încărcarea intermediară în timpul pauzelor prevăzute de lege pentru șoferi – chiar și fără încărcare de MW.

Karin Rådström, CEO Mercedes-Benz Trucks: „Holcim este unul dintre cei mai importanți clienți ai Mercedes-Benz Trucks în industria construcțiilor. Suntem foarte mulțumiți de faptul că această companie a optat pentru eActros 600 în cadrul transformării sale către propulsoare alternative. Autocamionul nostru electric cu stea cu trei colțuri stabilește noi standarde în ceea ce privește eficiența.”

Miljan Gutovic, șeful regiunii Europa, Holcim: “Holcim avansează tranziția către un transport mai durabil și mai eficient prin decarbonizarea logisticii operațiunilor noastre. Suntem încântați de parteneriatul cu Mercedes-Benz Trucks pentru electrificarea flotei noastre, accelerând obiectivul nostru ca 30% din achizițiile sau contractele noastre de camioane de mare tonaj să fie cu emisii zero până în 2030.”

Mercedes-Benz eActros 600

Pe lângă încărcarea CCS cu o putere de până la 400 kW, eActros 600 va permite ulterior și încărcarea de MW (MCS). De la începutul vânzărilor, clienții pot comanda o preinstalare pentru aceasta. De îndată ce tehnologia MCS va deveni disponibilă și va fi standardizată la nivelul tuturor producătorilor, se preconizează că aceasta va putea fi instalată ulterior pentru aceste modele ale modelului eActros 600. Bateriile pot fi încărcate de la 20% la 80% în aproximativ 30 de minute la o stație de încărcare adecvată cu o putere de aproximativ un MW.

Din punct de vedere vizual, e-truck-ul este caracterizat de un design purist, fundamental nou, cu linii clare și o formă aerodinamică. În ceea ce privește rentabilitatea pentru operatorii de flote, camionul electric este menit să stabilească noi standarde, înlocuind pe termen lung majoritatea camioanelor diesel în importantul segment de transport pe distanțe lungi. Nucleul conceptului Mercedes-Benz Trucks pentru transportul pe distanțe lungi cu baterii electrice este acela de a oferi clienților o soluție holistică constând în tehnologia vehiculului, consultanță, infrastructură de încărcare și servicii.

Începerea producției de serie este planificată pentru sfârșitul anului 2024. În plus față de unitatea tractoare, Mercedes-Benz Trucks va produce, de asemenea, variante rigide ale eActros 600 încă de la lansarea pe piață, oferind clienților și alte aplicații posibile pentru transportul complet electric. În prezent, se construiește o flotă de aproximativ cincizeci de vehicule prototip, dintre care unele vor fi supuse, de asemenea, unor teste practice cu primii clienți într-o etapă următoare.

Producătorul de vehicule comerciale MAN Truck & Bus a înregistrat o creștere semnificativă a vânzărilor unitare în toate domeniile de produse în anul financiar 2023. În total, compania a livrat aproximativ 116.000 de vehicule clienților săi, ceea ce reprezintă o creștere de 37% în comparație cu anul precedent, care a fost încă afectat de blocaje în aprovizionare și de o scădere a cererii în segmentul de autobuze cauzată de coronavirus. În plus, au fost vândute 11.600 de motoare.

Friedrich Baumann, Chief Sales and Customer Solutions Officer la MAN Truck & Bus SE, este impresionat: “După câțiva ani foarte dificili, suntem din nou pe drumul spre succes. Am reușit să marcăm puncte cu portofoliul nostru de produse inovatoare și cu serviciile noastre orientate către clienți, acesta fiind unul dintre motivele pentru care exercițiul financiar 2023 ne-a adus în unele cazuri vânzări record. Datorită performanței puternice a echipei din toate domeniile companiei, am reușit să facem față cererii extrem de ridicate în cel mai bun mod posibil și să livrăm mai multe vehicule și motoare decât am făcut-o de ani de zile.”

Vânzările de camioane au avut o evoluție pozitivă, crescând cu 44% de la an la an, ajungând la aproximativ 83.700 de unități. Vânzările de autobuze au crescut, de asemenea, cu 19%, ajungând la aproximativ 5.700 de unități. Toate segmentele au înregistrat o creștere puternică, în special piața autocarelor, care se prăbușise din cauza pandemiei de coronavirus, și-a revenit semnificativ. Vânzările de autocare s-au mai mult decât dublat, ajungând la peste 1.100 de vehicule.

Deoarece MAN a reușit să câștige licitații importante în domeniul autobuzelor urbane și tendința de a achiziționa vehicule electrice cu baterii continuă să se mențină, vânzările de autobuze electrice au crescut în continuare. În timp ce în 2022 au fost vândute 263 de autobuze urbane electrice, această cifră a crescut deja la 771 de vehicule până în 2023. Împreună cu lansarea pe piață a eTruck-ului în octombrie, MAN continuă astfel să urmărească în mod sistematic strategia de decarbonizare a parcului său de vehicule. Până în 2030, jumătate din toate camioanele MAN noi și aproximativ 90% din toate autobuzele urbane noi vor avea un sistem de propulsie cu baterii electrice. De asemenea, se lucrează deja la autocarul electric al viitorului.

Afacerile cu furgonete au crescut, de asemenea, în mod semnificativ. MAN Truck & Bus a depășit chiar și cifrele de dinainte de coronavirus și a livrat mai multe furgonete decât oricând. Aproximativ 26.600 de furgonete au fost predate clienților, ceea ce corespunde unei creșteri de 23%.

Afacerea motoarelor externe poate privi înapoi la al doilea cel mai de succes an din istoria sa, după 2014. Au fost vândute aproximativ 11.600 de motoare, dintre care mai mult de jumătate către clienți din sectorul agricol – pentru utilizare în tractoare sau combine, de exemplu.