… care le va folosi in BeNeLux si Europa. Brit-Pol este o firma de familie infiintata acum 10 ani, care se extinde rapid si face transport de componente auto si de marfuri generale in Marea Britanie si BeNeLux. Iar cele 156 de noi semiremorci vor servi la deschiderea unei retele de transport pan-europene. Deoarece cheia cresterii acestei firme este, asa cum declara directorul sau de operatiuni, Adam Zegocki, flexibilitatea, specificatiile tehnice ale noilor modele Krone se vor adapta la cerintele unei categorii largi de clienti. De exemplu, sasiul de container Box Liner este conceput pentru transportul containerelor de 20, 30, 40 si 45 de picioare sau al doua cutii mobile sau al unui container standard, iar datorita dispozitivelor de blocare Twist Lock containerele pot fi manevrate usor si rapid. Noile semiremorci cu prelata sunt echipate standard cu cadru exterior MultiLock, cu circa 130 de gauri de ancorare pe fiecare parte a vehiculului, ceea ce inseamna ca practic orice incarcatura poate fi ancorata in siguranta. Toate semiremorcile au acoperis culisant si in plus modelele Mega Liner au acoperis liftabil hidraulic, care ofera un spatiu suplimentar de 50 cm cand se incarca bunuri de dimensiuni foarte mari. Prelatele cu insertii de otel si incuietoarele din otel ale usilor containerelor contribuie si ele la cresterea sigurantei, iar podeaua de 30 mm grosime suporta o sarcina de 7 t pe axa stivuitorului.
In total este vorba de aproape 40 de Box Liner, 60 de Profi Liner si 60 de Mega Liner, toate cu axe Krone ce beneficiaza de sase ani garantie indiferent de kilometraj. Unele dintre vehicule sunt operate de TIP Trailer Services Marea Britanie si beneficiaza de service de la aceasta companie, deoarece „vrem sa lucram cu cei mai bun parteneri, iar TIP este adevaratul lider al pietei europene, cu o flota de 125.000 de semiremorci si 8.000 de camioane, deci a fost alegerea cea mai buna si ofera si o solutie de finantare personalizata pentru 26 de unitati, pe care le-a distribuit la cativa parteneri financiari pentru a obtine un acord optim de leasing pe 3-5 ani“, asa cum mai explica Adam Zegocki.
Brit-Pol va ajunge astfel la o flota de 175 de semiremorci si 90 de canioane Scania, Volvo, MAN si DAF, care beneficiaza si de sistem de monitorizare Webfleet Solutions ce ofera inclusiv date despre uzura franelor si presiunea din anvelope.
Guvernele tarilor BeNeLux le recomanda transportatorilor sa foloseasca documente digitale, actiune pe care asociatia olandeza TLN o sprijina de mai mult timp, dar pentru care acum exista o motivatie in plus: siguranta. Ca sa nu mai vorbim de rapiditatea cu care se pot desfasura controalele.
Cu toate modernizarile din ultimii ani, transportatorii inca folosesc documente pe hartie, care trec din mana in mana si in contextul pandemiei de coronavirus sunt foarte periculoase. Unul dintre cele mai importante documente este CMR-ul electronic, din care circula anual in BeNeLux 70 de milioane si care pana de curand era acceptat doar in format printat pe hartie, motiv pentru care este absolut necesar sa se gaseasca variante care sa nu presupuna atingerea lui de catre soferi sau de catre angajatii platformelor de incarcare/descarcare.
In tarile BeNeLux a inceput sa se faca un test in acest sens in 2017, cu documente digitale folosite la transport national sau intre Belgia, Olanda si Luxemburg, iar transportatorii le pot utiliza nelimitat cata vreme dovedesc ca le obtin de la cei trei furnizori de CMR electronic acceptati pentru test. Iar in contextul pandemiei actuale ministerele de transport recomanda folosirea acestor documente oriunde este posibil.