Mondotrans este prezentă pentru a doua oară la TTA cu Hulk, o Scanie verde care „expiră” tot atâta putere cât personajul care a inspirat pictura exterioară cu aerograf.
„Faţă de anul trecut am corectat anumite detalii de pictură, l-am relăcuit şi am adăugat elementele de sub parbriz, pleoape la faruri etc. În plus, am tunat şi trailerul cu care lucrează zi de zi, fiind şi el pictat în aceeaşi linie cu autotractorul”, a explicat Dorin Bîtea, administrator Mondotrans, o companie de transport din Arad, înfiinţată în 1996. Firma efectuează transporturi rutiere de marfă generală şi este specializată pe servicii de tractări/recuperări camioane accidentate atât pe teritoriul ţării cât şi în străinătate, atunci când sunt accidentate camioanele clienţilor săi.
Povestea camionului verde cu chipul lui Hulk a început în urmă cu 6-7 ani, când a fost achiziţionat din Olanda, unde s-a efectuat prima transformare de la interior.
„Pentru că în ţară nu am găsit ceva care să ne placă, ne-am întors cu camionul în Olanda, la nişte colaboratori ale căror camioane le transportasem cu ceva ani în urmă. Ne plăcuse interiorul acestora. Transformarea interioară a durat 6-7 luni. Am fost uimiţi de modul în care a ieşit interiorul, astfel că am decis să facem şi un tunning de exterior. Am închis complet spatele cabinei, operaţie pe care nu am găsit să o facem la noi în ţară, plus tobele. Apoi am dat în lucru bara din spate cu LED-uri. Deşi ne-a plăcut cum a ieşit, am simţit că îi lipseşte totuşi o pictură exterioară. După ce ne-am uitat prin Olanda, Franţa sau Germania la lucrările făcute de echipe talentate în aerografie, am decis în final să lucrăm cu băiat din Arad, de la noi de acasă. Acesta a fost primul camion lucrat de acesta. Ne-am asumat riscul de a da această lucrare pe mâna unui începător, care a lucrat însă cu multă pasiune aproape doi ani la ceea ce vedeţi astăzi. Am mai participat între timp la unele competiţii şi am încercat să remediem fiecare critică primită”, a relatat cu emoţie proprietarul camionului.
După festivalul de la Alba-Iulia camionul va pleca către un colaborator din Germania care i-a facut lui Dorin Bîtea o ofertă de cumpărare, pentru ca anul viitor Mondotrans să se lanseze într-un nou proiect. „Tunning-ul de camioane este o nebunie. În zilele dinaintea concursului am stat în garaj până la cinci dimineaţa cu băieţii. Am investit 45.000-50.000 de euro în transformarea acestui camion şi simţim că mai mult de atât nu putem face. De aceea am decis să îl vindem şi pentru anul viitor vom pregăti un model nou”, a spus Dorin Bîtea, care şi-a văzut camionul din start selectat pentru premiere. Într-adevăr, în final „Hulk” a ieşit în top 5 atât la Best Paint, cât şi la Best Interior.
Dracula, camionul Sull Trans Spedition desemnat „Cel mai tare din Cetate” la ediția din 2019 a TTA, a câștigat anul acesta la Alba Iulia premiul Best Paint, fiind urmat de cele două camioane ale FIV Trans, Venom și Batman.
Camionul Dracula impresionează prin unitatea picturii – tema de pe cabină fiind continuată pe semiremorca de tip izotermă, efortul și investiția fiind mult mai mari decât alegând o prelată imprimată. Interiorul continuă tema de sorginte românească, fiind adăugate decorațiuni mai mult sau mai puțin convenționale – un sicriu, statuete, căni cu motive specifice etc.
Pictura și interiorul sunt inspirate dintr-unul din războaiele lui Vlad Țepeș cu turcii și prezintă chiar otomani trași în țeapă, dar include și imaginea castelului Bran, o gravură pe spate cu Dracula, LCD-uri si fragmentul eminescian „cum nu vii tu, Țepeș, doamne…”.
Ovidiu Oradan a demonstrat că, deși folosit zi de zi la lucru, camionul poate arăta la fel de bine ca în 2019, când a fost prezentat în premieră. Interiorul din piele a fost întreținut perfect, câștigând anul acesta premiul al doilea la Best Interior, după Venom.
Și Sull Trans face tot curse pe Italia, cu precădere, o țară iubitoare de astfel de camioane frumoase, Ovidiu Oradan fiind îngrijorat de cozile din ce în ce mai mari de la Nădlac. „Se stă uneori peste 4-5 ore să trecem în Ungaria, astfel că am ajuns să ne organizăm astfel activitatea încât să trecem peste week-end camionul în Ungaria, iar șoferul se întoarce cu microbuzul în țară să își facă perioada de odihnă și revine la camion luni dimineața, tot cu microbuzul, pe partea autoturismelor fiind mai mulți ofițeri de la Poliția de Frontieră, astfel că timpul de trecere a frontierei e mai mic.”
Avantajul firmei este că are sediul la Arad, firmele din restul țării neavând această posibilitate, deloc ușoară nici pentru firmele din zonă.
Ovidiu Oradan are mai mult de 400.000 km la bord cu Dracula și promite un camion nou pentru competiția de anul viitor, pictat într-o „temă de actualitate”.
02.10.2020
Ultimul număr: Noiembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit