Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

IVECO și Nikola au inaugurat pe 15 septembrie, în cadrul unui eveniment la care au participat oficiali germani, acționari, clienți și jurnaliști din presa internațională – cu respectarea restricțiilor impuse de Covid-19 în ceea ce privește numărul de persoane – noul lor centru de producție a camioanelor electrice din Ulm (Germania), operațional înainte de finalul anului. Prezentarea oficială a noii fabrici este o dovadă a faptului că parteneriatul dintre producătorul de vehicule grele cu acoperire globală, IVECO, și specialistul american în camioane din Clasa 8 cu emisii zero și în soluții energetice pentru acestea, Nikola, merge înainte.

Noul centru are 50.000 mp, din care 25.000 mp acoperiți, și aici se va face producția integrală a vehiculelor electrice, pentru care se vor folosi componente de la 160 de furnizori. Capacitatea maximă este de 1.000 de unități/an lucrându-se într-un singur schimb, cifră la care se va ajunge treptat în următorii ani.

Fabrica va lucra conform principiilor din programul World Class Manufacturing, cu scopul de a produce zero deșeuri, zero accidente, zero erori și zero stocuri, datorită unor caracteristici cheie precum managementul digital al componentelor, care garantează trasabilitate de 100% și elimină documentele tipărite.

Aici se va produce modelul electric pe baterii (BEV) Nikola Tre, care într-o primă fază, în 2022, va fi livrat numai în SUA. Dar cu ocazia acestui eveniment a fost prezentat și prototipul vehiculului viitor realizat pe aceeași platformă modulară, cel cu pilă de combustie (FCEV), care va intra în producție tot aici până la finalul lui 2023.

De la anunțarea parteneriatului dintre IVECO și Nikola, în septembrie 2019, industria camioanelor s-a confruntat cu numeroase provocări, inclusiv pandemia, și de aceea este cu atât mai important că inaugurarea s-a făcut la timp, conform planurilor inițiale, așa cum a subliniat Gerrit Marx, președinte CNH Industrial pentru Vehicule Comerciale și Speciale și CEO Iveco Group.

Iar Mark Russell, CEO și președinte Nikola, a subliniat faptul că noua platformă, pe care se vor realiza vehicule cu tehnologie Nikola, a fost posibilă datorită experienței IVECO în producția de camioane pentru transport pe distanțe lungi.

Compania va prezenta în premieră mondială, la finalul anului, propriul său vehicul, un autobuz electric urban Quantron de 12 m, cu podea coborâtă și capacitate de până la 95 de pasageri, disponibil ca BEV (vehicul electric pe baterii, care are un preț similar autobuzelor convenționale diesel și poate fi comandat la final de an) și FCEV (vehicul cu pilă de combustie, disponibil din primăvara lui 2022).

Noul model este realizat în colaborare cu investitorul și partenerul strategic Ev Dynamics, un consorțiu euro-asiatic de companii specializate în mobilitate electrică și bazată pe hidrogen, iar bateriile CATL și pilele de combustie Ballard Power provin de la producători cu renume la nivel mondial.

Autobuzul atinge maximum 250 kW în modul complet electric, iar autonomia sa este de până la 280 km, ceea ce îl face foarte potrivit pentru transport urban. Capacitatea de încărcare este de până la 80 kW în condițiile unei capacități de 422 kWh a bateriei. Aceasta se încarcă în 3-6 ore, la standardul european CCS 2, în funcție de mărimea ei, ceea ce înseamnă că autobuzul este complet operațional după o încărcare pe timp de noapte. Sistemul de baterie este adaptat la cerințele specifice ale fiecărui operator și este compatibil cu diverse soluții de încărcare.

Până acum au fost produse deja câteva mii de autobuze aflate în operare în Asia de mai mulți ani.