Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Toyota Professional își lansează primele vehicule electrice cu baterii cu emisii zero în Europa, Proace Electric și Proace Verso Electric, construite pe aceeași platformă a Grupului PSA.

Noile modele – o gamă de autoutilitare de transport mediu și transport de persoane cu o capacitate de până la 9 locuri – realizează cele mai bune performanțe EV din clasă, fără compromisuri comparativ cu vehiculele similare alimentate convențional.

Cu o autonomie de până la 330 km, Proace Van Electric și Proace Verso Electric oferă clienților acces la zonele cu emisii reduse sau chiar zero ale Europei și nu numai. Pentru clienții profesionali, evitarea necesității reîncărcării zilnice asigură vehiculelor lor un timp minim de oprire.

În prezent, vehiculele electrice cu baterii (BEV) reprezintă doar o fracțiune – în jur de 1% – din vânzările de vehicule noi în Europa, dar o serie de factori accelerează cererea de alternative practice la van-urile cu motoare convenționale cu ardere internă. În întreaga regiune, zonele cu emisii reduse și zero intră în vigoare pentru a reduce poluarea locală și pentru a îmbunătăți calitatea aerului în centrele urbane, în același timp în care creșterea rapidă a comerțului electronic generează mai mult trafic de la o zi la alta.

Consumatorii caută în mod activ moduri de transport mai curate, iar marile corporații fac din vehiculele electrificate o cerință în cadrul proceselor lor de licitație a flotei. Interesul clienților crește, de asemenea, deoarece producătorii aduc mai multe modele pe piață și devin mai vizibile pe străzile orașului.

Preocupările cheie ale clienților au fost abordate în dezvoltarea noilor game de modele, inclusiv autonomia de până la 330 km, timpii de încărcare (încărcare rapidă în mai puțin de o oră), costul de proprietate și calitatea bateriei (garanție de 8 ani/160.000 km) ca standard).

Proace Electric a fost introdus pe piețele europene inițiale – Norvegia, Olanda și Elveția – în al patrulea trimestru al anului 2020. În primul trimestru al anului 2021 va fi lansat în Danemarca, Finlanda, Franța, Germania, Italia, Spania, Suedia și Regatul Unit, alături de Proace Verso Electric în unele piețe.

Franta si Germania au anuntat acordarea de pachete majore de stimulare ecologica, alaturi de tari precum Spania si Olanda.
Franta a anuntat un pachet de salvare pentru industria auto in valoare de 8 miliarde de euro, incluzand aici un sprijin substantial pentru electrificare. Stimulentul de cumparare pentru vehiculele electrice cu baterii (BEV) si vehiculele electrice cu celule de combustibil (FCV) a crescut de la 6.000 EUR la 7.000 EUR, incepand cu 1 iunie. Pentru cumparatorii de flote, care au reprezentat peste 50% din piata franceza in 2019, bonusul pentru cumpararea unui vehicul plug-in a crescut de la 3.000 la 5.000 de euro.
De asemenea, guvernul german a dezvaluit un pachet de stimulare care sustine electrificarea vehiculelor, intentionand sa introduca si o suprataxa pentru protectia climei care sa dubleze impozitul pe vehiculele care emit mai mult de 195g / km de CO2. Pachetul general ar trebui sa totalizeze 130 de miliarde de euro in urmatorii doi ani. Legislatia mai instituie si un fond de 50 de miliarde de euro pentru „abordarea schimbarilor climatice, inovarii si digitalizarii”.
In Germania, stimulentul actual de 3.000 de euro va fi dublat la 6.000 de euro pentru masinile noi care costa sub 40.000 de euro. Limita de pret pentru a primi beneficii fiscale pentru vehicule electrice va fi ridicata de la 40.000 la 60.000 de euro.
Guvernul german a anuntat, de asemenea, o strategie nationala de impulsionare a hidrogenului, cu planuri de crestere a capacitatii de productie la 5 GW (14TWh de hidrogen) pana in 2030 si la 10 GW pana in 2040. Hidrogenul va fi folosit mai intai acolo unde procesele nu pot fi electrificate – de exemplu, in transportul de marfuri grele, productia de otel, industria chimica si aviatie. Companiile din aceste sectoare vor primi sprijin financiar daca investesc in instalatii de electroliza pentru a-si transforma procesele de productie.