Consortiul BioLNG EuroNet a anutat ca-si mentine angajamentul pentru dezvoltarea si utilizarea gazului natural lichefiat (GNL) drept combustibil pentru transportul rutier din Europa. Noua infrastructura ar trebui sa asigure succesul pe termen lung si adoptarea in masa a acestui tip de carburant in toate tarile Europei.
Din Consortiu fac parte Iveco, CNH Industrial Capital Europa sub marca Iveco Capital, Shell, DISA, Scania si Nordsol, iar cu ajutorul fiecarui partener inca 2.000 de camioane pe GNL vor activa in transport si vor fi deservite de o retea de 39 de statii de alimentare, completate de cunstruirea unui centru de productie BioLNG.
Statiile de alimentare vor face parte dintr-o retea pan-europeana si vor fi prezente in Belgia, Franta, Germania, Olanda, Polonia si Spania. Acestea vor fi localizate la aproximativ 400 km distanta una de alta, pe un coridor rutier din Spania pana in estul Poloniei.
„Acest proiect deschide posibilitatile pentru o tranzitie fara probleme catre o abordare economica circulara, bazata pe generarea de energie din deseuri. Asta face posibila chiar si sechestrarea carbonului si gazelor cu efect de sera. Proiectul ne va ajuta sa le oferim clientilor o tranzitie catre flote pe GNL, cu ajutorul Iveco Capital, si sa crestem numarul vehiculelor propulsate de gaz natural prezente pe drumurile Europei si sa progresam catre un transport sustenabil“, a declart Pierre Lahutte, brand president Iveco.
Unitatea BioLNG va produce 3.000 tone metrice/an de gaz natural lichefiat din desuri organice.
02.10.2020
Ultimul număr: Noiembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit