Anul 2023 se deschide cu alte 9 zile de interdicții pentru camioane de-a lungul axei austriece Brenner, adică pe autostrăzile A12 și A13. Acestea au loc în fiecare sâmbătă, între 7 ianuarie și 11 martie, în intervalul orar 07:00-15:00. Interdicția se aplică vehiculelor cu o greutate totală de peste 7,5 tone care călătoresc în Italia sau Germania. Interdicția intră în vigoare în legătură după prima limitare a numărului de camioane pe oră aplicată în 2023, cea din 9 ianuarie, care a dus la formarea unei cozi de 21 km de camioane în Bavaria.
„Dozajul” constă în blocarea vehiculelor atunci când se atinge un flux de 300 de camioane pe oră pe autostrada A12 în direcția sud. În Kufstein, peste 900 de camioane s-au “îngrămădit” unele după altele și a fost nevoie de 4 ore pentru a elimina blocajul din trafic. Deocamdată, Tirolul a cerut încă 24 de zile de dozare pentru 2023, dar acest număr ar putea crește.
Între timp, pe partea italiană, pe 12 ianuarie, asociația transportatorilor rutieri Anita a publicat date privind tranzitul vehiculelor grele pe axa Brenner, din care reiese că cifrele pentru 2022 rămân substanțial neschimbate față de anul precedent, și chiar și în a treia perioadă de patru luni se înregistrează o reducere de 10%. Vorbim de aproximativ 2,4 milioane de vehicule comerciale pe an, față de aproape 11 milioane de vehicule ușoare.
„Dacă vrei să vorbești despre saturarea coridorului Brenner, trebuie să iei în considerare și traficul de vehicule ușoare, care este de patru ori mai mare decât traficul greu și se concentrează mai ales în zilele lucrătoare și în weekend”, comentează președintele Thomas Baumgartner, care își reiterează opoziția față de sistemul de sloturi propus de provincia Bolzano pentru autostrada italiană A22. Baumgartner propune ca, dacă se dorește reducerea congestiei pe axa Brenner, să se permită camioanelor să circule noaptea și să se elimine taxa de trecere dublă pe timp de noapte între granița italiană și Innsbruck.
Comunicatul asociației Anita se încheie cu o analiză a fluxurilor de pe A22 în și dinspre Tirolul de Sud, care arată că, din cele peste 4 milioane de vehicule care au trecut prin stațiile de taxare, 42% au fost vehicule locale (adică în afara intersecțiilor de la granița Brenner), astfel încât doar 58% au fost vehicule internaționale de tranzit. „Dacă ne plângem de traficul intens de pe autostrăzi, trebuie să ne gândim întotdeauna că o mare parte din acesta se datorează nevoilor locale de aprovizionare și funcționare a sistemului economic și social”, subliniază Baumgartner.
02.10.2020
Ultimul număr: Noiembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit