Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Alwin Schweckhorst, director general Rabelink Logistics, declară într-un interviu acordat asociației olandeze de transport și logistică TLN că digitalizarea a fost mereu pe agenda sa, deoarece companiile pentru care lucra cereau asta, dar mai ales pentru că și pentru el era clar că dacă vrei să progresezi trebuie să fii automatizat corespunzător, recuperarea datelor și analiza lor fiind extrem de importante.

Rabelink Logistics oferă trei tipuri de servicii – transport, logistică și transport aerian&maritim – și are clienți mai ales din industria alimentară – cofetărie, plante aromatice și nuci – și din construcții. Pentru Alpha Doors, de exemplu, comanda medie este de 2.000 de uși pe săptămână, care să fie transportate în întreaga Europă, folosind circa 100 de semiremorci. Softul propriu de planificare ORD al Rabelink concepe modelul de distribuție, după care se primește de la fabrică o comandă finală exactă și pe baza ei ușile pot fi încărcate în vehicule.

Compania caută să ofere soluții end-to-end, mai ales clienților mari.

Cele mai multe comenzi vin la Rabelink Logistics digital prin XML sau prin sistemul web de intrare a comenzilor. Compania are și un client mai mic, care le trimite prin fax, dar este aproape de punctul în care nu îi va mai putea deservi pe cei care nu avansează cu digitalizarea, deoarece munca manuală necesită mult mai mult timp. Apoi comenzile intră în pachetul Blue Jay la care sunt conectate ORD ortec și computerele de bord Prometheus.

Blue Jay este sistemul de operare al firmei pentru cele trei divizii ale sale, dar pentru transport maritim&aerian și pentru depozitare el este o adevărată coloană vertebrală. Scopul Rabelink este să folosească pe cât posibil varianta de bază, deoarece costurile de actualizare a softului sunt uriașe. Iar atunci când este nevoie totuși de îmbunătățiri ele sunt realizate de echipa proprie de IT. Deasupra Blue Jay se află o platformă IT pe care se bazează sistemul de comunicare dintre clienți și Rabelink.

Compania are nouă angajați la departamentul IT, dar dacă se numără și persoanele cu abilități digitale ce pot fi atrase în diverse proiecte se ajunge la 20-25.

Controlul depozitului se realizează prin conexiune XML, deoarece statusul comenzilor trebuie să ajungă la clienți. Dacă, de exemplu, un container este pe drum, la depozit sosește deja o listă cu ce conține acesta, pentru a se face o pre-programare și o rezervare înainte ca bunurile să ajungă fizic. Tot ce s-a putut automatiza s-a automatizat deja, „dar dincolo de automatizare pur și simplu este important ce avantaje obține clientul și ce avantaje obținem noi“.

Viziunea companiei este de a crea stabilitate pentru viitor și de aceea își alocă timp pentru a analiza cum trebuie în perspectivă ce soluții IT funcționează cel mai bine în cazul său. De exemplu, pentru a alege un computer de bord a considerat important să poată fi încărcate fotografiile ușilor pe care le livrează pe site-urile de construcții. A durat ceva timp până când a fost găsită soluția optimă, dar aceasta este și o investiție pentru viitor.

Printre planurile companiei se includ 4PL, domeniu unde vede numeroase oportunități și o posibilitate de integrare mult mai mare în lanțul logistic al clienților săi.