Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Având în vedere că mai multe avioane cargo urmează să intre în flota dedicată, Amazon va accelera transportul aerian de marfă la aproximativ 160 de zboruri pe zi până la sfârșitul primăverii, aproape dublu față de cât luna mai 2020.

Extinderea poziționează Amazon Air mai aproape de ținta sa de livrare „next day“ în America de Nord și de zona de dezvoltare către servicii de 3PL. Acestea sunt concluziile celui mai recent studiu al Amazon Air realizat de Institutul Chaddick pentru Dezvoltare Metropolitană de la Universitatea DePaul, condus de Joseph Schwieterman, directorul institutului. Studiul arată că numărul zborurilor de marfă Amazon a crescut cu 15% în perioada august 2020-februarie 2021, până la o medie de 140 pe zi – 80 de zboruri au operat cu aeronava Boeing 767 și restul cu modelul 737F. Echipa de cercetători de la Chaddick se așteaptă ca numărul acestora să crească la aproximativ 160 de zboruri până în iunie, menționând că Amazon are înregistrate cel puțin 10 avioane care nu zboară în acest moment. Șapte sau opt dintre aeronave ar trebui să fie în funcțiune până în iunie, estimează ei.

În prezent, Amazon are operabile 70 de avioane cargo, iar cifra va urca peste 80 anul viitor, estimează echipa de la Chaddick. În completarea capacității sale închiriate, a achiziționat 11 aeronave Boeing 767 de la Delta și WestJet, care urmează să fie transformate pentru a putea acomoda toate mărfurile și să intre în serviciu anul acesta și anul viitor.

DHL Express anunta expansiunea flotei cu patru aeronave Boeing Converted Freighters (BCF) 767-300, ca parte a eforturilor logistice pentru modernizarea si cresterea numarului de avioane cargo. 
Acest pas este parte a eforturilor DHL de a-si moderniza flota intercontinentala, care devine astfel mai prietenoasa cu mediul, cat si pentru o eficienta mai mare din punct de vedere al costurilor, se arata in comunicatul de presa remis de DHL Express. Cele patru aeronave au fost transformate direct de Boeing din configuratia pentru pasageri in cea pentru marfa. „Suntem incantati sa introducem aeronave B767 suplimentare in reteaua aeriana DHL Express”, explica Geoff Kehr, SVP Global Air Fleet Management DHL Express. „Am operat modelul 767-300F in flota noastra globala de mai multi ani si asteptam cu nerabdare sa continuam investitiile in platforma prin adaugarea a mai multor modele 767-300BCF. Tipul incarcaturii ofera o versatilitate dovedita si apreciem oportunitatea de a spori si mai mult eficienta, imbunatatind in acelasi timp amprenta noastra de mediu. Acest lucru ne apropie de obiectivele Strategiei 2025 si ne asigura ca oferim clientilor nostri servicii de cea mai buna calitate”
Potrivit sursei citate, aeronava beneficiaza de cele mai mici costuri directe de exploatare, cel mai bun raport sarcina / greutate si permite companiilor aeriene sa dezvolte noi oportunitati pe pietele de lunga durata, regionale si de alimentare. 767-300BCF are practic aceeasi capacitate de marfa ca si modelul de productie 767-300F, cu o greutate utila de aproximativ 50 de tone si o autonomie de 5.556 kilometri, cu o greutate maxima la decolare de circa 187 tone. DHL Express opereaza o flota de peste 260 de aeronave dedicate cu 17 parteneri aerieni in peste 3.000 de zboruri zilnice in 220 de tari. Incepand din 2019, compania a adaugat 14 aeronave Boeing 777F in flota care au inlocuit modele 747-400 mai vechi.