Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

După ce guvernul spaniol a decis să acorde o subvenție de 20 de eurocenți/l de motorină cumpărat de firmele de transport, pentru a le ajuta să facă față scumpirii carburantului, expeditorii au început să solicite reduceri de tarife. Motiv pentru care a fost publicată o metodologie care să clarifice în ce condiții se acordă acest bonus de 20 de cenți, și în care se arată că el nu are efect asupra variabilei G, folosite la calcularea revizuirii prețului de transport în funcție de prețul motorinei – revizuire obligatorie prin lege în Spania ca urmare a acordului la care guvernul și transportatorii au ajuns la finalul lui 2021.

Deci reducerea de 20 de cenți/l nu trebuie dedusă din tariful de transport, ci este un bonus exclusiv pentru transportatori.

Pe site-ul ministerului au mai fost publicate și un instrument care să le permită cărăușilor să revizuiască prețurile și formula stabilită de guvern pentru asta.

Așa cum v-am informat zilele trecute, guvernul Spaniei a decis să reducă prețul motorinei cu cel puțin 20 de eurocenți/l, din care 15 de la buget și cel puțin 5 de la furnizorii de carburant. Iar aceștia din urmă chiar au propus scăderi de 10-14 eurocenți/l. Dar, așa cum informează federația transportatorilor FENADISMER, din cauza confuzei în aplicarea acestui bonus de 20 de eurocenți, distribuitorii refuză, de la începutul lui aprilie, să mai aprovizioneze stațiile de incintă ale firmelor, care reprezintă circa 30% din consumul industriei de transport rutier. Iar FENADISMER consideră că vinovate pentru această nouă criză sunt ministerele finanțelor și economiei, care au acționat în grabă, fără a fi negociat aplicarea acestei măsuri cu sectoarele afectate. În plus, federația crede că este inadmisibil ceea ce se întâmplă, din moment ce guvernul a pregătit Decretul de Lege pentru Transporturi mai mult de trei săptămâni.

Nu numai transportatorii au de suferit în aceste zile din cauza problemelor de aprovizionare cu motorină, ci și cetățenii care alimentează de la pompă.